LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telemarketing door cashback-website
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 sep 2014 16:51
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Telemarketing door cashback-website
Goedendag,
Ik heb vandaag iets heel vreemds meegemaakt, ik werd gebeld door telemarketing van een cashback website. Het ging zo snel dat ik de helft maar kon verstaan, ik zou een gratis account per mail toegezonden krijgen. Deze kan ik binnen 7 dagen opzeggen, anders zal er eenmalig € 49,95 van mijn bankrekening afgeschreven worden. Op de een of andere manier wist dit bedrijf mijn bankrekening al.
Helaas ging het zo snel en was het zo'n warrig verhaal dit ik de naam van dit bedrijf niet heb kunnen verstaan.
Nu is mijn vraag : Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Of zijn er misschien mensen die ook zijn benaderd en de naam van dit bedrijf / deze website nog wel weten??
Met vriendelijke groeten,
Fabian Spierings
Ik heb vandaag iets heel vreemds meegemaakt, ik werd gebeld door telemarketing van een cashback website. Het ging zo snel dat ik de helft maar kon verstaan, ik zou een gratis account per mail toegezonden krijgen. Deze kan ik binnen 7 dagen opzeggen, anders zal er eenmalig € 49,95 van mijn bankrekening afgeschreven worden. Op de een of andere manier wist dit bedrijf mijn bankrekening al.
Helaas ging het zo snel en was het zo'n warrig verhaal dit ik de naam van dit bedrijf niet heb kunnen verstaan.
Nu is mijn vraag : Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Of zijn er misschien mensen die ook zijn benaderd en de naam van dit bedrijf / deze website nog wel weten??
Met vriendelijke groeten,
Fabian Spierings
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 sep 2014 16:51
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Telemarketing door cashback-website
Het gaat om FinalDealz!
Inmiddels heb ik een mail ontvangen, en meteen beantwoord met de mededeling dat ik alles stop wil zetten.
Heb helaas nog geen reactie ontvangen.
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
Inmiddels heb ik een mail ontvangen, en meteen beantwoord met de mededeling dat ik alles stop wil zetten.
Heb helaas nog geen reactie ontvangen.
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
Re: Telemarketing door cashback-website
http://wschg.com/new/2014/12/04/finaldealz.com
Ik zou er persoonlijk ver weg van blijven. Ik kon niet eens ontdekken welke vennootschap of eenmanszaak de eigenaar is.
Ik zou er persoonlijk ver weg van blijven. Ik kon niet eens ontdekken welke vennootschap of eenmanszaak de eigenaar is.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 sep 2014 16:51
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Telemarketing door cashback-website
@prem dank voor uw reactie.
Het ziet er inderdaad niet al te betrouwbaar uit.
Op de website van de Kamer van Koophandel staan ze ook niet, ik ga toch eens uitzoeken of hun manier van handelen niet gewoon strafbaar is.
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
Het ziet er inderdaad niet al te betrouwbaar uit.
Op de website van de Kamer van Koophandel staan ze ook niet, ik ga toch eens uitzoeken of hun manier van handelen niet gewoon strafbaar is.
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 sep 2014 16:51
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Telemarketing door cashback-website
Dat is nou net het probleem, ik heb me al 7x geregistreerd voor "Bel me niet" maar blijkbaar houden die bedrijven zich daar niet aan.
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
Met vriendelijke groeten / With kind regards,
Fabian Spierings
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
Re: Telemarketing door cashback-website
Dan is het helemaal simpel en is er maar één gespreksonderwerp in zo'n telefoontje, namelijk jouw aankondiging van je aangifte die je direct na het gesprek gaat doen. Ongeacht het produkt of de aanbieding of waar ze dan ook maar voor bellen.fldspierings schreef:Dat is nou net het probleem, ik heb me al 7x geregistreerd voor "Bel me niet" maar blijkbaar houden die bedrijven zich daar niet aan.Fabian Spierings
Want je gaat natuurlijk nooit, maar dan ook nooit, de aanbieding rustig aanhoren waarvoor ze je bellen, als het laten rinkelen van jouw telefoon op zich al illegaal is!
Re: Telemarketing door cashback-website
Ze zijn echter niet te traceren en de website is gehost in Rusland.
Re: Telemarketing door cashback-website
Meer alarmbellen nodig? Gewoon storneren als er wat afgeschreven wordt.prem schreef:Ze zijn echter niet te traceren en de website is gehost in Rusland.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mar 2015 14:55
Re: Telemarketing door cashback-website
Ben benadert door een bedrijf FinalDealz en voor ik het wist zit ik vast aan een accaount waar ik verder niks van heb geen inlog gegevens helmaal niks hebben wel€49,95 van mijn rekening gehaald bij benadering blijkt dat ze mij een mail gestuurd hebben maar hier heb ik niks van en stop zetten gaat ook niet hele onvriendelijke mensen,weet me geen raad en vraag me af hoe nu verder heb betaald dus wil ook weten waarvoor en dat bel me niet register werkt ook niet wordt dagelijks benaderd door van alles en nog wat aub help weet het niet meer??????
a meijer
a meijer
Re: Telemarketing door cashback-website
Nogal dom gewoon ja te zeggen voor dingen aan de telefoon. Gelukkig zijn abonnementen pas rechtsgelding als je een handtekening hebt gezet.fajalobie67 schreef:Ben benadert door een bedrijf FinalDealz en voor ik het wist zit ik vast aan een accaount waar ik verder niks van heb geen inlog gegevens helmaal niks hebben wel€49,95 van mijn rekening gehaald bij benadering blijkt dat ze mij een mail gestuurd hebben maar hier heb ik niks van en stop zetten gaat ook niet hele onvriendelijke mensen,weet me geen raad en vraag me af hoe nu verder heb betaald dus wil ook weten waarvoor en dat bel me niet register werkt ook niet wordt dagelijks benaderd door van alles en nog wat aub help weet het niet meer??????
a meijer
Je kan via internetbankieren de bedragen terug laten boeken en hun rekening laten blokkeren. Weiger verder gewoon te betalen en laat ze in hun soep gaarkoken (tenzij je een handtekening gezet hebt, maar ik neem aan dat dat niet zo is).
Re: Telemarketing door cashback-website
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Telemarketing door cashback-website
Aan de deur zeg ik altijd, als ze een gedwongen adempauze moeten nemen na de eerste zin, "ik zet vandaag nergens een handtekening voor", dat is meestal genoeg om ze af te poeieren. En aan de telefoon op hetzelfde punt, "ik ben niet geïnteresseerd, ik ga het gesprek nu eindigen, goedemiddag/avond", en dan hang ik op.Mucha schreef:Ik ga nooit in op aanbiedingen aan de telefoon. Evenmin als bij aanbiedingen aan de deur. Als men mij iets wil aanbieden, dan doen ze dat maar via de post.
Als ik iets wil (veranderen) betreffende de nuts- of telecomvoorzieningen in huis, benader ik een bedrijf zelf wel.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 mar 2015 18:50
Re: Telemarketing door cashback-website
Er is een tegenwoordig schriftelijkheidsvereiste nodig, oftewel: handtekening.
De wet is in 2014 aangepast.
Dus alles wat het bedrijf jou verteld is intimidatie.
Heb je geen handtekening gezet, dan is het gewoon NIET rechtsgeldig.
Ook niet als iets eenmalig is.
Dus laat je niet opfokken!
Hebben ze het geld al afgeboekt, dat laat je het terug boeken.
De wet is in 2014 aangepast.
Dus alles wat het bedrijf jou verteld is intimidatie.
Heb je geen handtekening gezet, dan is het gewoon NIET rechtsgeldig.
Ook niet als iets eenmalig is.
Dus laat je niet opfokken!
Hebben ze het geld al afgeboekt, dat laat je het terug boeken.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 mar 2015 18:50
Re: Telemarketing door cashback-website
Ook ik ben in gevecht met FinaDealz. Ze geven op geen enkele vraag echt antwoord. Blijven maar melden dat ik akkoord ben gegaan en moet betalen...!
Ik schreef dat ik NIET akkoord was, toch schreven ze het geld van mijn rekening.
Ik heb het meteen terug laten boeken.
Via de Consumentenbond een brief over schriftelijkheidsvereiste gedownload, aangepast en verstuurd.
Sinds 2014 is er een nieuwe wet, waarin een bedrijf aan dat schriftelijkheidsvereiste moet voldoen, anders is het niet rechtsgeldig.
Toen kreeg ik wel antwoord: Dat dit voor hun niet geldt... Hahaha, wel dus.
Na het versturen van die brief hoef je eigenlijk niets meer te doen.
Wel alles wat je binnen krijgt EN zelf verstuurd goed bewaren.
Ze blijven maar aanmaningen sturen, maar ik reageer niet meer.
Laat ze maar komen met die deurwaarder, laat ze maar een rechtzaak beginnen.
Die kosten zijn dan voor hun en ze kunnen het niet winnen, vanwege die nieuwe wet.
Dus laat u niet gek maken, gewoon volhouden!
Ik schreef dat ik NIET akkoord was, toch schreven ze het geld van mijn rekening.
Ik heb het meteen terug laten boeken.
Via de Consumentenbond een brief over schriftelijkheidsvereiste gedownload, aangepast en verstuurd.
Sinds 2014 is er een nieuwe wet, waarin een bedrijf aan dat schriftelijkheidsvereiste moet voldoen, anders is het niet rechtsgeldig.
Toen kreeg ik wel antwoord: Dat dit voor hun niet geldt... Hahaha, wel dus.
Na het versturen van die brief hoef je eigenlijk niets meer te doen.
Wel alles wat je binnen krijgt EN zelf verstuurd goed bewaren.
Ze blijven maar aanmaningen sturen, maar ik reageer niet meer.
Laat ze maar komen met die deurwaarder, laat ze maar een rechtzaak beginnen.
Die kosten zijn dan voor hun en ze kunnen het niet winnen, vanwege die nieuwe wet.
Dus laat u niet gek maken, gewoon volhouden!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Telemarketing door cashback-website
Prima actie - ik zou alleen deze nog aanvullen.colettejazz schreef: Ik schreef dat ik NIET akkoord was, toch schreven ze het geld van mijn rekening.
Ik heb het meteen terug laten boeken.
Bij de bank melden dat je een selectieve blokkade wilt op die tegenrekening wegens onrechtmatige incasso / frauduleuze incasso.
Als iedereen dit doet, loopt deze club (of degene die voor hen de incasso uitvoert) het risico de machtiging kwijt te raken.
Aanvulling - de eigenaar (of degene die de eigenaar verbergt) is kennelijk gewoon een Nederlands bedrijf - Versio: http://whois.domaintools.com/finaldealz.com
Aanvulling 2 - de website finaldealz.com draait op een andere site: whitelabelcashback.nl
via https://www.sidn.nl/whois/ kan je opzoeken wie daar achter zit.
Mogelijk dat je via die club ook een klacht kan indienen, zodat zij in elk geval deze neppers kunnen stopzetten.
Re: Telemarketing door cashback-website
Ik volg dit forum, want ook ik ben benaderd door Final Dealz. .. Geen mail ontvangen maar wel de rekening, en week later wel een factuur in de mailbox. Bedrijf gemaild via de site, geen reactie gekregen. Gereageerd op de mail waar de factuur in verzonden werd, dit bedrijf werkt in opdracht van Final Dealz, zij gaven mij keurig en mail adres en telefoonnummer. Telefoonnummer doet het niet en de mail komt over maar pas twee weken later krijg je antwoord. Het afgeschreven bedrag terug laten boeken en Final Dealz op de hoogte gesteld wat ik van hun onklantvriendelijke werkwijze vindt . Inmiddels weer een soort bedreiging gehad dat anders Het incasso bureau eraan te pas gaat komen. ..
Ik voel me gesterkt dat ik niet alleen sta.
Ik voel me gesterkt dat ik niet alleen sta.
Re: Telemarketing door cashback-website
Ik ben ook nu voor de tweede keer benaderd voor een betaling van 49,95 plus 2,95 administratie kosten.
Maar wat ik gekocht of besteld zou hebben wordt niet vermeld en antwoord op mijn mails krijg ik ook niet.
Ik ben nog niet door hun telefonische benaderd, en er is ook nog niets van mijn rekening afgeschreven. Ze dreigen nu als ik niet binnen de termijn betaal met een incasso bureau en een verhoging van 40 euro.
Zolang ik niet weet waarvoor dat geld is betaal ik geen cent.
Gelukkig zie ik hier dat ik niet alleen sta.
Maar wat ik gekocht of besteld zou hebben wordt niet vermeld en antwoord op mijn mails krijg ik ook niet.
Ik ben nog niet door hun telefonische benaderd, en er is ook nog niets van mijn rekening afgeschreven. Ze dreigen nu als ik niet binnen de termijn betaal met een incasso bureau en een verhoging van 40 euro.
Zolang ik niet weet waarvoor dat geld is betaal ik geen cent.
Gelukkig zie ik hier dat ik niet alleen sta.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Telemarketing door cashback-website
Wie eist, bewijst - dus als zij niet aangeven waarvoor u zou moeten betalen - zou ik dit als een poging tot oplichting/afpersing beschouwen - en overwegen hiervan aangifte te doen. (klinkt zwaar - maar volgens de Cyber security top neemt men veiligheid op internet nu serieus - dus doe een poging)casya schreef:Ik ben ook nu voor de tweede keer benaderd voor een betaling van 49,95 plus 2,95 administratie kosten.
Maar wat ik gekocht of besteld zou hebben wordt niet vermeld en antwoord op mijn mails krijg ik ook niet.
Ik ben nog niet door hun telefonische benaderd, en er is ook nog niets van mijn rekening afgeschreven. Ze dreigen nu als ik niet binnen de termijn betaal met een incasso bureau en een verhoging van 40 euro.
Zolang ik niet weet waarvoor dat geld is betaal ik geen cent.
Gelukkig zie ik hier dat ik niet alleen sta.
Re: Telemarketing door cashback-website
Ben ook door hen benadeeld, ook bedrag afgeschreven en direct terug laten storten, kreeg daarna een brief met een bedrag erop, of ik deze even wou betalen, niet gedaan.
Ben maar eens gaan mailen, 1 -mail weten versturen maar tot op heden geen antwoord gehad, contact gehad met een consumenten bureau (zal de naam niet noemen), hier kreeg ik van een medepartij (blijkbaar werken er 2 bedrijven samen) ook antwoord, moest het nog maar een keer opschrijven en deze naar een ander e-mail adres (het 2e bedrijf dus) versturen, zij zouden dan voor mij gaan bemiddelen. Dit vele malen geprobeerd en iedere keer kreeg ik de melding dat het e-mail- adres niet bestaat.
Nu weer een week later (vandaag 24-04) een aanmaning van een incasso bureau ontvangen (ook hiervan zal ik de naam niet noemen) maar wil even zeggen dat het bedrag inmiddels is opgelopen naar 100.94 euro.
Het hele verhaal is begonnen met een telefoontje van finaldealz en heb daar nog nooit iets gekocht, laat staan een mail van gehad en ook heb ik daar geen klantnummer of iets in die geest.
Het blijft allemaal erg wazig zo en weet niet direct wat ik hiermee aan moet, ben in ieder geval niet van plan om ook maar 1 cent over te maken.
Ben trouwens ook blij dat ik alle brieven, de ene mail en de antwoorden van het consumenten bureau nog in bezit heb.
Ben maar eens gaan mailen, 1 -mail weten versturen maar tot op heden geen antwoord gehad, contact gehad met een consumenten bureau (zal de naam niet noemen), hier kreeg ik van een medepartij (blijkbaar werken er 2 bedrijven samen) ook antwoord, moest het nog maar een keer opschrijven en deze naar een ander e-mail adres (het 2e bedrijf dus) versturen, zij zouden dan voor mij gaan bemiddelen. Dit vele malen geprobeerd en iedere keer kreeg ik de melding dat het e-mail- adres niet bestaat.
Nu weer een week later (vandaag 24-04) een aanmaning van een incasso bureau ontvangen (ook hiervan zal ik de naam niet noemen) maar wil even zeggen dat het bedrag inmiddels is opgelopen naar 100.94 euro.
Het hele verhaal is begonnen met een telefoontje van finaldealz en heb daar nog nooit iets gekocht, laat staan een mail van gehad en ook heb ik daar geen klantnummer of iets in die geest.
Het blijft allemaal erg wazig zo en weet niet direct wat ik hiermee aan moet, ben in ieder geval niet van plan om ook maar 1 cent over te maken.
Ben trouwens ook blij dat ik alle brieven, de ene mail en de antwoorden van het consumenten bureau nog in bezit heb.