Pagina 1 van 1

Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 13 feb 2015 17:27
door slachtoffer_bolcom
Excuus wanneer dit niet in de juiste categorie staat.

Op vrijdag 5 februari heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice van Bol.com omdat de houder waar mijn ipad in klikt van mijn ipad keyboard spontaan afbraken, bij een product van 5 maanden oud.
Aan de telefoon werd mij toen verteld dat dit direct vervangen zou worden omdat het een plastic onderdeel is, maar vervolgens moest ik het daarvoor wel 6 weken kwijt zijn. (Nu ben ik voor mijn werk afhankelijk hiervan en was dit geen optie)
Na een reactie hierover op de facebook pagina van Bol.com zou er een spoedreparatie proces opgestart worden en zou ik de verzendinstructies ontvangen. Die instructies heb ik nooit ontvangen maar er stond op 6 februari wel een koerier voor de deur om het artikel op te halen.

Ik heb toen mijn keyboard meegegeven en sindsdien niets meer van Bol.com gehoord. Na contact vanuit mijn kant blijkt nu dat Bol.com mijn artikel kwijt is en dat zij hier niets mee kunnen en niets mee willen.
Ik zou teruggebeld worden door Bol.com hierover maar uiteraard is dit ook niet gedaan.

Vanuit Bol.com zijn nu in een week tijd al 3 beloften gedaan maar is niets waargemaakt.

Belofte 1: Het artikel wordt direct vervangen want kan niet gerepareerd worden.
Belofte 2: Ik maak er een spoedproces van zodat het snel is opgelost.
Belofte 3: U wordt vandaag (13-2-15) teruggebeld met een oplossing.

Omdat Bol.com niets wil en blijkbaar alleen spullen kwijt kunnen raken maar dit niet kunnen oplossen volgens afspraak heb ik via het contactformulier ook de brief van de consuwijzer opgestuurd om de koop te ontbinden.

Wat kan ik doen zodat ik zsm alsnog een oplossing of mijn geld terug heb? Bol.com geeft niet thuis en dit kost mij zo'n 200 euro per dag nu..

Wesley

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 13 feb 2015 18:57
door dhc
Het feit dat het u geld kost is niet een zaak voor Bol. U bent dus ondernemer, niet mekkeren op een consumenten forum.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 13 feb 2015 19:32
door anita1971
En u kunt nu niet op de ipad werken????
Sorry hoor maar ik zit nu ook gewoon via mijn ipad te werken zonder keyboard.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 13 feb 2015 19:55
door slachtoffer_bolcom
@DHC ik heb het artikel bij Bol.com aangeschaft als consument niet als ondernemer. In de koopovereenkomst met Bol.com ben ik dus ook consument, met alle consumentenrechten.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 13 feb 2015 20:51
door wieder
slachtoffer_bolcom schreef:@DHC ik heb het artikel bij Bol.com aangeschaft als consument niet als ondernemer. In de koopovereenkomst met Bol.com ben ik dus ook consument, met alle consumentenrechten.
Als het je zogenaamd toch zoveel geld kost, koop je toch gewoon bij de action een nieuwe voor 20 euri?

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 14:46
door dhc
slachtoffer_bolcom schreef:@DHC ik heb het artikel bij Bol.com aangeschaft als consument niet als ondernemer. In de koopovereenkomst met Bol.com ben ik dus ook consument, met alle consumentenrechten.
Dit is een consumentenforum.Ondernemers hebben hier niets te zoeken, ook al koop je duizend halfjes wit bij de bakker.
Als je ondernemer bent kun je vast wel een nieuwe kopen, en is je opmerking totaal niet relevant.
Ondernemers lopen risico's, deal with it.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 15:10
door alfatrion
slachtoffer_bolcom schreef:@DHC ik heb het artikel bij Bol.com aangeschaft als consument niet als ondernemer. In de koopovereenkomst met Bol.com ben ik dus ook consument, met alle consumentenrechten.
Heb je een eenmansbedrijf of VOF of ben je werknemer?

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 16:01
door 16again
dhc schreef:Dit is een consumentenforum.Ondernemers hebben hier niets te zoeken, ook al koop je duizend halfjes wit bij de bakker.
Als je ondernemer bent kun je vast wel een nieuwe kopen, en is je opmerking totaal niet relevant.
Ondernemers lopen risico's, deal with it.
Elke ondernemer is ook consument! Indien het item door BOL.com aan een particulier ipv aan een bedrijf verkocht is, dan is gewoon sprake van consumentenkoop , met alle bijbehorende rechten.

De suggestie dat elke ondernemer wel een nieuwe kan veroorloven is weinig relevant, en zeker niet zo vanzelfsprekend. Nederland telt zo'n miljoen ZZPers, velen daarvan hebben het niet breed (ZelfstandigeZonderPensioen...)

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 16:11
door angel1978
16again schreef:
dhc schreef:Dit is een consumentenforum.Ondernemers hebben hier niets te zoeken, ook al koop je duizend halfjes wit bij de bakker.
Als je ondernemer bent kun je vast wel een nieuwe kopen, en is je opmerking totaal niet relevant.
Ondernemers lopen risico's, deal with it.
Elke ondernemer is ook consument! Indien het item door BOL.com aan een particulier ipv aan een bedrijf verkocht is, dan is gewoon sprake van consumentenkoop , met alle bijbehorende rechten.

De suggestie dat elke ondernemer wel een nieuwe kan veroorloven is weinig relevant, en zeker niet zo vanzelfsprekend. Nederland telt zo'n miljoen ZZPers, velen daarvan hebben het niet breed (ZelfstandigeZonderPensioen...)
Een consument loopt geen 200 euro per dag mis (of verliest deze) door het missen van een toetsenbord. Of TS is een ondernemer en hoort dan niet op dit forum thuis, of hij is consument en moet dan niet gaan zitten miepen over geld dat verloren gaat. Dit gaat niet samen.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 16:18
door dhc
16again schreef:
dhc schreef:Dit is een consumentenforum.Ondernemers hebben hier niets te zoeken, ook al koop je duizend halfjes wit bij de bakker.
Als je ondernemer bent kun je vast wel een nieuwe kopen, en is je opmerking totaal niet relevant.
Ondernemers lopen risico's, deal with it.
Elke ondernemer is ook consument! Indien het item door BOL.com aan een particulier ipv aan een bedrijf verkocht is, dan is gewoon sprake van consumentenkoop , met alle bijbehorende rechten.

De suggestie dat elke ondernemer wel een nieuwe kan veroorloven is weinig relevant, en zeker niet zo vanzelfsprekend. Nederland telt zo'n miljoen ZZPers, velen daarvan hebben het niet breed (ZelfstandigeZonderPensioen...)

Even van deze site geplukt:
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties.

Dit is dus geen consumentenkwstie want meneer miept over zakelijk misgelopen inkomsten....

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 16:39
door GJvdZ
TS zegt overigens nergens dat hij ondernemer is. Hij kan natuurlijk dit product als consument hebben gekocht om zijn werk te doen (bij mij op het werk is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je je eigen telefoon koopt in ruil voor een jaarlijkse vergoeding van 250 euro door de werkgever; je koopt de telefoon dan gewoon als consument). Dan kan in het geval van TS ook het geval zijn.

Maar als een product zo belangrijk is om je werk uit te kunnen voeren moet je er minstens 2 van kopen. Alles kan immers kapot gaan en reparatie of vervanging kost altijd tijd.

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 20:14
door 16again
dhc schreef:Dit is dus geen consumentenkwstie want meneer miept over zakelijk misgelopen inkomsten....
bol.com is idd niet verantwoordelijk voor vervolgschade.....
Maar dat doet niets af aan het gegeven dat de klacht over tijdrovende en klantonvriendelijk afhandeling van garantie terecht is. En dus niet misplaatst op consumentenforum

Re: Bol.com is garantie kwijt

Geplaatst: 15 feb 2015 20:26
door angel1978
16again schreef:
dhc schreef:Dit is dus geen consumentenkwstie want meneer miept over zakelijk misgelopen inkomsten....
bol.com is idd niet verantwoordelijk voor vervolgschade.....
Maar dat doet niets af aan het gegeven dat de klacht over tijdrovende en klantonvriendelijk afhandeling van garantie terecht is. En dus niet misplaatst op consumentenforum
Tijdrovend?
TS klaagt op 5-2 en de volgende dag staat al een koerier voor de deur om het produkt op te halen..
Daarnaast zijn we op dit moment 6 werkdagen verder wat voor een consumentenkwestie (het is geen B2B en dus die 200 euro per dag doet er totaal niet toe ) echt niet heel erg lang is. Zou er morgen wederom een koerier staan met een vervangend exemplaar, dan is het binnen een week opgelost.

Hooguit kan er over de gebrekkige communicatie worden geklaagd, maar dat is het dan ook wel. Als TS consument is, dan is al het andere echt overtrokken.