LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto Jena dikke onvoldoende
Auto Jena dikke onvoldoende
Door op zoek te zijn naar een gebruikte auto in een laag budget, terecht gekomen bij auto Jena. Twee jonge eigenaren die een welkom ontvangst hebben en na de auto te hebben bekeken en proefrit gemaakt.
Beseffende dat de prijsklasse geen perfecte auto zal zijn, toch als handige auto klusser de koop gesloten.
Wist dat de thermostaat defect was, verlichting middenconsole niet werkte en de auto vies was en alleen op het oog was schoongemaakt. Daarnaast had de auto facturen erbij, Apk tot mei en voorzien van een nieuwe schokbreker recent, vermeld was dat door het garage bedrijf waar ze altijd heen gaan de andere schokbreker en tevens een draagarm was vervangen.
Echter de volgende dag, na tanken enorme benzine lucht, terwijl er drie kinderen in de auto zaten. Benzine drupte onder de auto vandaan. Door lege tank mij niet opgevallen bij aankoop, ook moet ik vermelden dat ik het zelf niet heb opgemerkt bij de inspectie. Ben op zoek gegaan en kwam erachter dat de brandstofpomp aan de bovenzijde lekte.
Direct gebeld, werd na kort overleg teruggebeld. Eerste reactie, geen garantie echter na een hevige discussie kunnen duidelijk maken dat dit in mijn ogen een verborgen gebrek is.
Mocht de auto laten maken bij de garage waar ze altijd heen gaan, kon langskomen en dan daar samen heen gaan.
Echter werd duidelijk aangegeven alleen contact via de mail. Veel mail verkeer later, uiteindelijk een reactie dat het op een donderdag waarschijnlijk kon, echter geen uitsluitsel daarover.
Vervolgens werd aangeboden dat ik de auto daarheen zou brengen, ze mij terug zouden brengen en dan als de auto klaar was ze die weer thuis zouden afleveren. Kreeg er een steeds minder gevoel bij. Bij nadere inspectie bleek de veer op de vervangen schokbreker gedraaid te zitten, kan mij niet voorstellen dat ze dit bij een garagebedrijf doen en vermoed, let wel vermoed dat ze dit zelf hebben gedaan. Zeker gezien de zwarte sleutel handen van een van de twee heren, echter dit is een gedachte zoals al vermeld.
Aangegeven stuur de pomp op zet deze er zelf wel in, of haal hem anders wel op. Op donderdag 6 dagen na de melding telefoontje, ze waren bij mij thuis aan de deur geweest, echter ik op het werk met de pomp. Prima, kom deze wel halen bij het bedrijf. Staan daar twee gebruikte pompen klaar, niet netjes gebruikte pompen maar goed, nog niet wetende dat dit beide de verkeerde waren, voor een andere type van deze auto de pompen meegenomen.
Thuis aan de pomp willen vervangen, dan maar een niet lekkende gebruikte erin zodat ik een goede nieuwe zelf wel aanschaf. Want het vertrouwen was allang al weg in het bedrijf. Echter hele verkeerde pompen, bericht gestuurd dag later reactie dat ze dan alsnog de goede zouden vinden...tot op heden wederom 3 dagen later niets meer vernomen.
Ja, ik koop een gebruikte auto en had het kunnen weten, ook zonder garantie. Echter, de afhandeling ondanks enigzins tegemoet komen vind ik gewoon niet op de juiste manier. Ze adverteren op hun website heel anders dan de werkelijkheid uiteindelijk is. Dit bedrijf krijgt van mij een dikke onvoldoende.
Beseffende dat de prijsklasse geen perfecte auto zal zijn, toch als handige auto klusser de koop gesloten.
Wist dat de thermostaat defect was, verlichting middenconsole niet werkte en de auto vies was en alleen op het oog was schoongemaakt. Daarnaast had de auto facturen erbij, Apk tot mei en voorzien van een nieuwe schokbreker recent, vermeld was dat door het garage bedrijf waar ze altijd heen gaan de andere schokbreker en tevens een draagarm was vervangen.
Echter de volgende dag, na tanken enorme benzine lucht, terwijl er drie kinderen in de auto zaten. Benzine drupte onder de auto vandaan. Door lege tank mij niet opgevallen bij aankoop, ook moet ik vermelden dat ik het zelf niet heb opgemerkt bij de inspectie. Ben op zoek gegaan en kwam erachter dat de brandstofpomp aan de bovenzijde lekte.
Direct gebeld, werd na kort overleg teruggebeld. Eerste reactie, geen garantie echter na een hevige discussie kunnen duidelijk maken dat dit in mijn ogen een verborgen gebrek is.
Mocht de auto laten maken bij de garage waar ze altijd heen gaan, kon langskomen en dan daar samen heen gaan.
Echter werd duidelijk aangegeven alleen contact via de mail. Veel mail verkeer later, uiteindelijk een reactie dat het op een donderdag waarschijnlijk kon, echter geen uitsluitsel daarover.
Vervolgens werd aangeboden dat ik de auto daarheen zou brengen, ze mij terug zouden brengen en dan als de auto klaar was ze die weer thuis zouden afleveren. Kreeg er een steeds minder gevoel bij. Bij nadere inspectie bleek de veer op de vervangen schokbreker gedraaid te zitten, kan mij niet voorstellen dat ze dit bij een garagebedrijf doen en vermoed, let wel vermoed dat ze dit zelf hebben gedaan. Zeker gezien de zwarte sleutel handen van een van de twee heren, echter dit is een gedachte zoals al vermeld.
Aangegeven stuur de pomp op zet deze er zelf wel in, of haal hem anders wel op. Op donderdag 6 dagen na de melding telefoontje, ze waren bij mij thuis aan de deur geweest, echter ik op het werk met de pomp. Prima, kom deze wel halen bij het bedrijf. Staan daar twee gebruikte pompen klaar, niet netjes gebruikte pompen maar goed, nog niet wetende dat dit beide de verkeerde waren, voor een andere type van deze auto de pompen meegenomen.
Thuis aan de pomp willen vervangen, dan maar een niet lekkende gebruikte erin zodat ik een goede nieuwe zelf wel aanschaf. Want het vertrouwen was allang al weg in het bedrijf. Echter hele verkeerde pompen, bericht gestuurd dag later reactie dat ze dan alsnog de goede zouden vinden...tot op heden wederom 3 dagen later niets meer vernomen.
Ja, ik koop een gebruikte auto en had het kunnen weten, ook zonder garantie. Echter, de afhandeling ondanks enigzins tegemoet komen vind ik gewoon niet op de juiste manier. Ze adverteren op hun website heel anders dan de werkelijkheid uiteindelijk is. Dit bedrijf krijgt van mij een dikke onvoldoende.
Re: Auto Jena dikke onvoldoende
Aanratxrod schreef:Ja, ik koop een gebruikte auto en had het kunnen weten, ook zonder garantie. Echter, de afhandeling ondanks enigzins tegemoet komen vind ik gewoon niet op de juiste manier. Ze adverteren op hun website heel anders dan de werkelijkheid uiteindelijk is. Dit bedrijf krijgt van mij een dikke onvoldoende.
Koop
Keuring.
U bent nummer 7 of 8. Witte Angora?
Maar ja. In ieder geval goed voor degene die wel van te voren even googlen, dan zijn die misschien ooit gewaarschuwd.
-
Nummer 7. In een halve maand. Misschien volgende maand maar opnieuw gaan tellen? Of doortellen?
Kijken hoe lang tot de 100? Kunnen we een jaarlijks iets bijhouden ofzo... of wou je het per maand gaan bekijken?witte angora schreef:Nummer 7. In een halve maand. Misschien volgende maand maar opnieuw gaan tellen? Of doortellen?
-
Weet eigenlijk niet. Maar op een gegeven moment kom je inderdaad aardig richting de 100, of verder nog, maar wat gaat dat op een gegeven moment nog zeggen. Misschien gewoon tot de 100, kijken hoe lang het duurt, en dan maar stoppen, dat kan ook. Dat tellen hoeft niet tot in de eeuwigheid, of wel dan?
ok dus als jullie bij de AH een blik groente kopen dan ga je daarmee eerst naar het lab om te onderzoeken of er te veel bacteriën in zitten?
-
olaf79 schreef:ok dus als jullie bij de AH een blik groente kopen dan ga je daarmee eerst naar het lab om te onderzoeken of er te veel bacteriën in zitten?
Net waar je zin in hebt. Ik doe wel vrolijk mee.witte angora schreef:Dat tellen hoeft niet tot in de eeuwigheid, of wel dan?
Wat betreft dat blik groente: als daar wat mis mee is krijg ik gewoon een nieuwe bij AH, dat scheelt.
-
Het lijkt me ook wel een beetje onhandig om vóór aankoop te onderzoeken of het blik wel aan de eisen voldoet die je ervan mag verwachten door het te openen...
Ik zie alweer een nieuwe serie reclamefilmpjes opdoemen...
Ik zie alweer een nieuwe serie reclamefilmpjes opdoemen...
Jullie "roepen" altijd meteen aankoopkeuring; terwijl ik dat weggegooid geld vind (tenzij het een particuliere verkoop betreft)...daarbij:
iemand is op zoek naar een laag budget autootje en laat een aankoopkeuring doen.....hoeveel keuringen denk je dat je dan verder bent voordat je iets "probleemloos" gekocht hebt of dat er zelfs helemaal niets meer te vinden is voor het geld wat nu nog over iszoek te zijn naar een gebruikte auto in een laag budget
en waarom dan aankoopkeuring roepen.....hiermee sla je de spijker op zijn kop en dit is waar het om gaat; hoe problemen opgelost moeten worden ipv alles op iemands eigen verantwoording gaan gooien als meteen bij de aankoop al wat mis blijkt te zijn.....dus het is terecht dat iemand dit post, alleen zou hij dat bij dealerreviews moeten doen...... maar of dat jetcars uit de markt gaat halen.Wat betreft dat blik groente: als daar wat mis mee is krijg ik gewoon een nieuwe bij AH, dat scheelt.
-
Punt is alleen dat, als er direct na aankoop iets mis is met een zevendehands barrel van 12 jaar oud, je niet even naar de dealer kunt en dat hij het ding gewoon omruilt voor een zesdehands barrel van 10 jaar oud, bij gebreke van een gelijkwaardig alternatief.
De vergelijking met het blik groente gaat dan ook totaal niet op.
-
Ik denk dat u helemaal gelijk heeft !!jonis schreef:Jullie "roepen" altijd meteen aankoopkeuring; terwijl ik dat weggegooid geld vind (tenzij het een particuliere verkoop betreft)...daarbij:
iemand is op zoek naar een laag budget autootje en laat een aankoopkeuring doen.....hoeveel keuringen denk je dat je dan verder bent voordat je iets "probleemloos" gekocht hebt of dat er zelfs helemaal niets meer te vinden is voor het geld wat nu nog over iszoek te zijn naar een gebruikte auto in een laag budget
en waarom dan aankoopkeuring roepen.....hiermee sla je de spijker op zijn kop en dit is waar het om gaat; hoe problemen opgelost moeten worden ipv alles op iemands eigen verantwoording gaan gooien als meteen bij de aankoop al wat mis blijkt te zijn.....dus het is terecht dat iemand dit post, alleen zou hij dat bij dealerreviews moeten doen...... maar of dat jetcars uit de markt gaat halen.Wat betreft dat blik groente: als daar wat mis mee is krijg ik gewoon een nieuwe bij AH, dat scheelt.
Een handige auto klusser koopt een auto, met gebreken.
Maar heeft een laag budget.
En laat dus geen keuring doen.
Dus gaat hier dan zijn verhaal doen/klagen over die slechte handelaar.
Zou ik ook doen. Dit bedrijf krijgt van mij ook een dikke onvoldoende.
witte angora schreef:Punt is alleen dat, als er direct na aankoop iets mis is met een zevendehands barrel van 12 jaar oud, je niet even naar de dealer kunt en dat hij het ding gewoon omruilt voor een zesdehands barrel van 10 jaar oud, bij gebreke van een gelijkwaardig alternatief.
Het gaat niet om het omruilen maar dat je wat doet met de problemen die er waren op het moment van aanschaf....en die verantwoording ligt echt niet bij diegene die de auto koopt.
Wat is dat toch met die aankoopkeuring....F.van Holten schreef: En laat dus geen keuring doen.
Toch heb je als koper een onderzoeksplicht.jonis schreef:witte angora schreef:Punt is alleen dat, als er direct na aankoop iets mis is met een zevendehands barrel van 12 jaar oud, je niet even naar de dealer kunt en dat hij het ding gewoon omruilt voor een zesdehands barrel van 10 jaar oud, bij gebreke van een gelijkwaardig alternatief.
Het gaat niet om het omruilen maar dat je wat doet met de problemen die er waren op het moment van aanschaf....en die verantwoording ligt echt niet bij diegene die de auto koopt.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... etten.html
Punt is: als je een auto koopt van, zeg eens iets, 10 jaar oud en de prijs is lekker laag, dan is de kwaliteit die je ervan kunt verwachten ook niet geweldig, anders was de prijs wel hoger geweest. Bovendien koop je een auto zonder garantie. Misschien is die brandstofpomp pas gaan lekken na aankoop? En wat gaat er volgende week stuk? En als je die discussie wil voorkomen doe je er goed aan een aankoopkeuring te laten doen.
-
Niets, waarom ook. Als "handige" autoklusser totaal overbodig, maar ja toch niet helemaal. Volgens TS.jonis schreef:Wat is dat toch met die aankoopkeuring....F.van Holten schreef: En laat dus geen keuring doen.
B.T.W wat is de stand, 7 of 8 deze maand.
Er kwam hier laatst al een topic voorbij van iemand die een broer ofzo meenam omdat die verstand had van auto's. Daar bleek de versnellingsbak naar zijn grootje te zijn, iets wat op zich bij een proefrit wel enigszins opgemerkt zou moeten worden door iemand die er verstand van heeft.
Dit topic is iemand die:
Ik ben wel benieuwd naar de verdere details. Merk, type, bouwjaar, prijs en km stand. er waren wat gebreken bekend, en alleen op basis van details kan gezegd worden of dit een loop of sloop was of een echt koopje. En auto met een defecte thermostaat brengt natuurlijk ook mogelijke gevolgen met zich mee die niet verholpen kunnen worden met het vervangen van de thermostaat, te denken aan koppakking en dergelijke.
Er ligt zeker verantwoordelijkheid bij de verkoper, en ook een onderzoeksplicht bij de koper, maar de verhouding tussen beide is afhankelijk van het aanbod.
Dit topic is iemand die:
Dus iemand die een opknapper koopt met gebreken en van mening is dat deze gebreken opgelost kunnen worden. Dan ga ik er van uit dat diegene nog voor de proefrit onder de auto kijkt. En dan een lekkende brandstofpomp wel moet opmerken. Dus tenzij de verkoper een poging heeft gedaan dit bewust en aantoonbaar te verbloemen, heeft ts een punt.ratxrod schreef: Beseffende dat de prijsklasse geen perfecte auto zal zijn, toch als handige auto klusser de koop gesloten
Ik ben wel benieuwd naar de verdere details. Merk, type, bouwjaar, prijs en km stand. er waren wat gebreken bekend, en alleen op basis van details kan gezegd worden of dit een loop of sloop was of een echt koopje. En auto met een defecte thermostaat brengt natuurlijk ook mogelijke gevolgen met zich mee die niet verholpen kunnen worden met het vervangen van de thermostaat, te denken aan koppakking en dergelijke.
Er ligt zeker verantwoordelijkheid bij de verkoper, en ook een onderzoeksplicht bij de koper, maar de verhouding tussen beide is afhankelijk van het aanbod.
-
http://auto-jena.nl/index.php/component ... Itemid=111berndv schreef:Dit topic is iemand die:Dus iemand die een opknapper koopt met gebreken en van mening is dat deze gebreken opgelost kunnen worden. Dan ga ik er van uit dat diegene nog voor de proefrit onder de auto kijkt. En dan een lekkende brandstofpomp wel moet opmerken. Dus tenzij de verkoper een poging heeft gedaan dit bewust en aantoonbaar te verbloemen, heeft ts een punt.ratxrod schreef: Beseffende dat de prijsklasse geen perfecte auto zal zijn, toch als handige auto klusser de koop gesloten
Zegt waarschijnlijk wel genoeg....
v.d.Heyden
Tja, allemaal auto's van onder de 1000 euro. Bij mijn vaste garages hebben ze zulke auto's ook wel eens staan, maar dan wel voor meer geld. Dan mag je erop rekenen dat ze in elk geval zijn nagekeken, een beurtje hebben gehad en dat je terug kunt komen als er kort na aankoop iets opdoet.
Dit type zaken richt zich op de onderkant van de markt: mensen die weinig te besteden hebben aan een auto, maar er wel een nodig hebben. Dat zijn ook de mensen die vaak bedonderd worden. Zelf reken ik me ook tot die categorie op dit moment.
Zo'n Mazda 626 of Saab 900 zou ik best aandurven, maar dan moet je wel zicht hebben op wat er aan mankeert.
Dit type zaken richt zich op de onderkant van de markt: mensen die weinig te besteden hebben aan een auto, maar er wel een nodig hebben. Dat zijn ook de mensen die vaak bedonderd worden. Zelf reken ik me ook tot die categorie op dit moment.
Zo'n Mazda 626 of Saab 900 zou ik best aandurven, maar dan moet je wel zicht hebben op wat er aan mankeert.
peteroo schreef:Tja, allemaal auto's van onder de 1000 euro. Bij mijn vaste garages hebben ze zulke auto's ook wel eens staan, maar dan wel voor meer geld. Dan mag je erop rekenen dat ze in elk geval zijn nagekeken, een beurtje hebben gehad en dat je terug kunt komen als er kort na aankoop iets opdoet.
Als je dan met een aankoopkeuring aankomt; wensen ze je veel succes , jij je geld kwijt en waarschijnlijk ook geen auto; maar voor de rest genoeg mensen die blijven googlen op laagste prijs dus die auto raken ze toch wel altijd kwijt; tot zover het echte nut van de aankoopkeuring dus.
BTW bij mij in de buurt liggen genoeg handelaren waar je na aankoop nog gewoon even terug kunt gaan; maar die maken er ook natuurlijk geen nieuwe auto meer van.