| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kindsdeel uitbetaling
kindsdeel uitbetaling
Mijn moeder is verhuisd naar een serviceflat. De woning is het blote eigendom van haar 5 kinderen, zij genoot vruchtgebruik. Inmiddels is de woning verkocht. Is het nu zo dat ieder 1/5 deel uit de opbrengst krijgt? Er rustte nog een klein deel hypotheek op die te verwaarlozen is.
-
Barre Barry
Re: kindsdeel uitbetaling
Je moeder krijgt niets?????nans1975 schreef:Is het nu zo dat ieder 1/5 deel uit de opbrengst krijgt? Er rustte nog een klein deel hypotheek op die te verwaarlozen is.
Dit is vaak afhankelijk van wat er in het testament is opgenomen betreffende verhuizen naar een serviceflat. Lees dit er even op na en het zal wel duidelijk worden wanneer er wordt verdeeld.
Volgens mij deelt moeder nog steeds mee bij het verkochte huis. Zal vast wel zijn opgenomen in testament. Hoe zou ze anders de serviceflat moeten betalen?Jantje7 schreef:Dit is vaak afhankelijk van wat er in het testament is opgenomen betreffende verhuizen naar een serviceflat. Lees dit er even op na en het zal wel duidelijk worden wanneer er wordt verdeeld.
heeft dus niets (meer) met testamenten te maken maar met hoe de verhoudingen tussen de 5 eigenaren onderling in eigendomsakte van het onroerend goed is opgenomen.De woning is het blote eigendom van haar 5 kinderen, zij genoot vruchtgebruik.
Bijvoorbeeld van het pensioen. Veel van die flats zijn huurflats. Bovendien is het toch ook goed mogelijk dat er nog heel wat meer in de nalatenschap van vader zat.Volgens mij deelt moeder nog steeds mee bij het verkochte huis. Zal vast wel zijn opgenomen in testament. Hoe zou ze anders de serviceflat moeten betalen?
Verder zullen de ins en outs van het vruchtgebruik en wat er moet gebeuren bij een verhuizing, on het testament hebben gestaan
-
Barre Barry
Hoe kan de moeder dan vruchtgebruik hebben?vroem schreef:heeft dus niets (meer) met testamenten te maken maar met hoe de verhoudingen tussen de 5 eigenaren onderling in eigendomsakte van het onroerend goed is opgenomen.De woning is het blote eigendom van haar 5 kinderen, zij genoot vruchtgebruik.
Precies. Word ook nergens gesteld hoe moeder een serviceflat moet betalen. Die zijn best duur: niet gepiest en toch nat. En AOW en pensioen kunnen leuk zijn, maar daar lees ik ook niets van in topic: alleen dat de 5 kinderen geld willen genereren. Niets mis mee in principe, als dit allemaal kan.Barre Barry schreef:Hoe kan de moeder dan vruchtgebruik hebben?vroem schreef:heeft dus niets (meer) met testamenten te maken maar met hoe de verhoudingen tussen de 5 eigenaren onderling in eigendomsakte van het onroerend goed is opgenomen.De woning is het blote eigendom van haar 5 kinderen, zij genoot vruchtgebruik.