LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst toeslagen weigeren terug te betalen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Alphavista

Belastingdienst toeslagen weigeren terug te betalen

Ongelezen bericht door Alphavista »

Al maanden lang word ik bestookt met tientallen onduidelijke brieven van de belastingdienst Toeslagen (ook van de normale belastingdienst, maar zie mijn andere topic daarvoor)

Al ben ik een leek met toeslagen, ik heb sterk het idee dat ik betaal voor jan met de korte achternaam. Ik heb gevraagd om een totaaloverzicht om daar een regeling voor te treffen maar ik krijg nooit antwoord.

Bij de Ombudsman is het alleen mogelijk om voor de Belastingdienst zelf een klacht in te dienen, niet over Toeslagen.

Nu zie ik recente nieuwsberichten op internet dat Toeslagen er een zooitje van maakt en dat er veel andere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Mijn vraag: wat gebeurt er als je gewoon niet betaalt? Wie heeft hier ervaring mee of weet dit?
Wordt er een incassobureau ingeschakeld of leggen ze zelf beslag?

Alvast bedankt voor de moeite!
Laatst gewijzigd door Alphavista op 24 feb 2015 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Re: Belastingdienst toeslagen weigeren terug te betalen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat voor toeslagen? Heb je in het verleden teveel gekregen en moet je dat nu terugbetalen?

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Begrijp even de onduidelijkheden niet. Neem aan dat vermeld staat welk jaar het betreft, wat voor toeslag het betreft en om welk bedrag het gaat. De afdeling toeslagen is een inhaalslag aan het maken betreffende de jaren 2011 t/m 2014. Als u op de site van uw toeslagen kijkt kunt u de situatie vanaf 2012 bekijken.

Alphavista

GJvdZ schreef:Wat voor toeslagen? Heb je in het verleden teveel gekregen en moet je dat nu terugbetalen?
Toeslagen. Ik moet geld terugbetalen over verschillende jaren.
Al heb ik in 2014 bijvoorbeeld geen huurtoeslag ontvangen, maar moet ik over 2014 wel huurtoeslag terug betalen.

Alphavista

Ohja, elke brief over een nieuw terug te betalen bedrag is een herinnering, ook zo vreemd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

U heeft vakkundige hulp nodig, met de door u verstrekte summiere info kan niemand wat.

Alphavista

dhc schreef:U heeft vakkundige hulp nodig, met de door u verstrekte summiere info kan niemand wat.
Zie mijn vraag bovenaan..

Alphavista

MichielFRL schreef:
Alphavista schreef:
GJvdZ schreef:Wat voor toeslagen? Heb je in het verleden teveel gekregen en moet je dat nu terugbetalen?
Toeslagen. Ik moet geld terugbetalen over verschillende jaren.
Al heb ik in 2014 bijvoorbeeld geen huurtoeslag ontvangen, maar moet ik over 2014 wel huurtoeslag terug betalen.
Heb je misschien ook een brief ontvangen waar op staat dat je wel huurtoeslag krijgt?
Nee..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Belastingdienst heeft zelf deurwaarders in dienst.
Ik zou zeggen maak een afspraak op het dichtsbijzijnde belastingkantoor en ga er langs.

Kop in het zand steken gaat niet werken , dan staan ze vandaag of morgen aan de deur en ben je te laat voor een regeling.

Alphavista

bprosman schreef:
Ik zou zeggen maak een afspraak op het dichtsbijzijnde belastingkantoor en ga er langs.

Kop in het zand steken gaat niet werken , dan staan ze vandaag of morgen aan de deur en ben je te laat voor een regeling.

Oke, ik heb gehoord dat ze er niets mee willen/kunnen doen. Dank voor je tip.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Alphavista schreef:
bprosman schreef:

Oke, ik heb gehoord dat ze er niets mee willen/kunnen doen. Dank voor je tip.
Niets mee kunnen doen? Als er toeslagen zijn uitgekeerd en terugbetaald moeten worden gaan ze dat halen hoor. Als je weigert te betalen komen daar allemaal extra kosten bij en gaan ze beslagleggen op uw bankrekening/inkomen/inboedel.

Bent u al persoonlijk langsgegaan bij de belastingdienst? Zo niet zou ik dat zeker doen.

Niet betalen en je kop in het zand steken is geen optie.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Eens met Julie 4444 -------en inloggen met je digi-d? Of gratis de belastingtelefoon bellen? Of ne adviseur gaan met al je belasting administratie ? Je moet het voor jezelf ook wel helder hebben en houden!
De fiscus werkt soms traag maar uiteindelijk komen ze het halen....niks doen en afwachten is geen optie :cry:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Daar had je dit topic toch al voor?

Julie4444

sjohie schreef:Daar had je dit topic toch al voor?
Jeetje. Daar valt een flinke houding te lezen. TS, je kan maar beter actie gaan ondernemen en zorgen dat je betaalt.

Alphavista

Weet iemand hoe het kan dat ik huurtoeslag over 2014 moet terugbetalen terwijl ik in 2014 geen huurtoeslag heb ontvangen?

Is er iemand die ervaring heeft met het niet terugbetalen van toeslagen en welke procedures er dan volgen?

Julie4444

Alphavista schreef:Weet iemand hoe het kan dat ik huurtoeslag over 2014 moet terugbetalen terwijl ik in 2014 geen huurtoeslag heb ontvangen?

Is er iemand die ervaring heeft met het niet terugbetalen van toeslagen en welke procedures er dan volgen?
Hallo? Heb je de eerdere reacties überhaupt gezien?

Als er geen huurtoeslag is uitgegeven moet de Belastingdienst dat kunnen zien. Bent u nou al langs geweest bij de Belastingdienst? Lijkt me niet zeker, maar doe dat dan eens!

Niet betalen is geen optie als de toeslagen zijn uitgekeerd. Als u echt zelf geen huurtoeslag had aangevraagd (wat ik ten zeerste betwijfel gezien uw posts hier) is het ook mogelijk dat iemand op uw digiD huurtoeslag heeft aangevraagd en op een ander bankaccount heeft geïncasseerd.

Ook dan ben je zelf verantwoordelij. Gebruik altijd DigiD mét SMS code om in te loggen. Stel in dat het onmogelijk is in te loggen zonder SMS en voorkom malware op je PC.

Maar ja. Je moet betalen en als je dat niet doet komen ze het halen, en dan gaat het je veel meer kosten en mag je op een houtje gaan bijten tijdens je beslag, en kan je verder diep in de financiële problemen komen.

Je kan dan wel de vraag herhalen, maar het antwoord gaat niet veranderen hoor.

Alphavista

Julie4444 schreef:
Alphavista schreef:Weet iemand hoe het kan dat ik huurtoeslag over 2014 moet terugbetalen terwijl ik in 2014 geen huurtoeslag heb ontvangen?

Hallo? Heb je de eerdere reacties überhaupt gezien?

Als er geen huurtoeslag is uitgegeven moet de Belastingdienst dat kunnen zien. Bent u nou al langs geweest bij de Belastingdienst? Lijkt me niet zeker, maar doe dat dan eens!

Niet betalen is geen optie als de toeslagen zijn uitgekeerd. Als u echt zelf geen huurtoeslag had aangevraagd (wat ik ten zeerste betwijfel gezien uw posts hier) is het ook mogelijk dat iemand op uw digiD huurtoeslag heeft aangevraagd en op een ander bankaccount heeft geïncasseerd.

Ook dan ben je zelf verantwoordelij. Gebruik altijd DigiD mét SMS code om in te loggen. Stel in dat het onmogelijk is in te loggen zonder SMS en voorkom malware op je PC.

Maar ja. Je moet betalen en als je dat niet doet komen ze het halen, en dan gaat het je veel meer kosten en mag je op een houtje gaan bijten tijdens je beslag, en kan je verder diep in de financiële problemen komen.

Je kan dan wel de vraag herhalen, maar het antwoord gaat niet veranderen hoor.
Ik heb het al door medewerkers door de belastingdienst zelf en door de ombudsman laten nakijken, maar het antwoord blijft vaag, een verrekening uit voorgaande jaren krijg ik dan te horen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met hetgeen ik in mijn vorige posts heb geplaatst.

Alphavista

MichielFRL schreef:
Nee, waarschijnlijk kunnen ze je dat bij de belastingdienst wel vertellen.
Alphavista schreef:Is er iemand die ervaring heeft met het niet terugbetalen van toeslagen en welke procedures er dan volgen?
Nee, maar als je niks ontvangen hebt kan je ook niks moeten terugbetalen.
Stelt de belastingdienst van wel, dan is er ergens een fout gemaakt.

Heb je al op http://www.toeslagen.nl gekeken wat daar staat?
Het moge duidelijk zijn dat er fouten zijn gemaakt, alleen krijg ik ze niet meer rechtgetrokken...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alphavista schreef:Ik heb het al door medewerkers door de belastingdienst zelf en door de ombudsman laten nakijken, maar het antwoord blijft vaag, een verrekening uit voorgaande jaren krijg ik dan te horen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met hetgeen ik in mijn vorige posts heb geplaatst.
Dus je hebt het gevraagd aan de mensen die er verstand van hebben en jouw gegevens kunnen zien, en dan verwacht je van ons dat wij je -zonder enig inzicht te hebben- adviseren? Wat wil je van ons horen dan? Ga dan met je papieren naar een belastingadviseur of boekhouder.

Alphavista

Moneyman schreef:
Alphavista schreef:Ik heb het al door medewerkers door de belastingdienst zelf en door de ombudsman laten nakijken, maar het antwoord blijft vaag, een verrekening uit voorgaande jaren krijg ik dan te horen.

Dus je hebt het gevraagd aan de mensen die er verstand van hebben en jouw gegevens kunnen zien, en dan verwacht je van ons dat wij je -zonder enig inzicht te hebben- adviseren? Wat wil je van ons horen dan? Ga dan met je papieren naar een belastingadviseur of boekhouder.
Jij hebt er dus ook geen ervaring mee.

Gesloten