ProAssist iPhone verzekering
Geplaatst: 26 feb 2015 13:40
Graag behoeden wij jullie voor eenzelfde ellende als wij hebben ervaren met de iPhone verzekering van ProAssist (T-mobile):
Ruim 8 weken geleden ProAssist gecontacteerd inzake waterschade aan de iPhone5; deze was helaas in een broekzak blijven zitten tijdens het wassen. Resultaat: telefoon deed niets meer. De medewerker van ProAssist stelde dat een nieuw toestel binnen circa 2 weken geleverd zou worden.
De volgende dag werd de telefoon door ProAssist afgehaald. Een tijdelijke iPhone4 moest de iPhone5 vervangen. Deze is vervolgens nog 2 keer omgewisseld, wegens diverse problemen; de refurbished leentelefoons zijn dermate oud en slecht behandeld, dat de accu's binnen enkele uren leeg zijn. Daarnaast worden imitatie-opladers meegeleverd, welke niet naar behoren functioneren.
Na twee weken, nogmaals contact opgenomen met ProAssist. De verwachting was, dat een nieuw toestel over een week geleverd zou worden. Wederom bleek de uitspraak onjuist. In de opvolgende weken nog diverse malen met ProAssist contact gehad, maar keer op keer bleef men ons aan het lijntje houden en voorzien van onjuiste informatie.
Na bijna 8 weken(!) werd eindelijk een toestel geleverd. Op de vraag waarom het toestel in een kartonnen verpakking werd geleverd met productiedatum 2011, werden we afgescheept met het verhaal: "Apple is aan het bezuinigen, daarom zit er geen mooie originele doos omheen. Er zitten geen lader en oordopjes bij, omdat je die al hebt ontvangen bij de aankoop van je oude toestel". Wat een slecht verhaal!
Na het openen van het karton, bleek het toestel aan de zijkant beschadigd. Daarnaast was de beschermfolie van het scherm over diverse vetvlekken (vingerafdrukken) heen geplakt. Het bleek dus niet om een nieuw toestel te gaan, maar om een slecht refurbished exemplaar.
Na het opstarten van het toestel kwamen nog meer problemen aan het licht, waaronder:
- het touch-screen functioneerde soms wel, soms niet
- de speaker functioneerde niet
- het toestel kon niet opgeladen worden
- de accu was binnen enkele uren leeg
Contact met ProAssist leerde ons tot onze grote verbazing, dat het toestel opnieuw volgens de reguliere weg behandeld zou worden: oftewel een 4de leentelefoon en wederom 2 tot 6 weken wachten.
Al met al een zeer waardeloze service! Men verspreid misleidende en onjuiste informatie. Daarnaast staat de klantvriendelijkheid ook niet bepaald in een hoog vaandel; men verbreekt de verbinding zonder het gesprek naar behoren af te ronden.
Als laatste is het de grote vraag: mag men toestellen wel vervangen door refurbished exemplaren?! De voorwaarden specificeren namelijk het volgende:
Vervangende mobiele telefoon
Een in eerste instantie aan het verzekerde toestel identieke
mobiele telefoon (met uitzondering van kleur). Indien een
identiek mobiele telefoon redelijkerwijs door verzekeraars
niet meer verkrijgbaar is, zal verzekerde een in functie en
kwaliteit gelijkwaardig toestel aangeboden worden. Een
vervangende telefoon is altijd nieuw of ‘als’ nieuw.
Refurbished is zeer zeker niet nieuw. Nog beter, refurbished verkopen als nieuw is niet toegestaan. Ook "als" nieuw lijkt niet op te gaan, na bovenbeschreven verhaal. Daarnaast worden in refurbished telefoons oude c.q. gebruikte onderdelen geplaatst die bij mij niet onder de noemer "als" nieuw kunnen worden beschouwd. Daarom ben ik van mening dat men een nieuwe telefoon moet leveren i.p.v. een refurbished aka "gebruikte" telefoon.
Wat kunnen we hiermee aan?
Ruim 8 weken geleden ProAssist gecontacteerd inzake waterschade aan de iPhone5; deze was helaas in een broekzak blijven zitten tijdens het wassen. Resultaat: telefoon deed niets meer. De medewerker van ProAssist stelde dat een nieuw toestel binnen circa 2 weken geleverd zou worden.
De volgende dag werd de telefoon door ProAssist afgehaald. Een tijdelijke iPhone4 moest de iPhone5 vervangen. Deze is vervolgens nog 2 keer omgewisseld, wegens diverse problemen; de refurbished leentelefoons zijn dermate oud en slecht behandeld, dat de accu's binnen enkele uren leeg zijn. Daarnaast worden imitatie-opladers meegeleverd, welke niet naar behoren functioneren.
Na twee weken, nogmaals contact opgenomen met ProAssist. De verwachting was, dat een nieuw toestel over een week geleverd zou worden. Wederom bleek de uitspraak onjuist. In de opvolgende weken nog diverse malen met ProAssist contact gehad, maar keer op keer bleef men ons aan het lijntje houden en voorzien van onjuiste informatie.
Na bijna 8 weken(!) werd eindelijk een toestel geleverd. Op de vraag waarom het toestel in een kartonnen verpakking werd geleverd met productiedatum 2011, werden we afgescheept met het verhaal: "Apple is aan het bezuinigen, daarom zit er geen mooie originele doos omheen. Er zitten geen lader en oordopjes bij, omdat je die al hebt ontvangen bij de aankoop van je oude toestel". Wat een slecht verhaal!
Na het openen van het karton, bleek het toestel aan de zijkant beschadigd. Daarnaast was de beschermfolie van het scherm over diverse vetvlekken (vingerafdrukken) heen geplakt. Het bleek dus niet om een nieuw toestel te gaan, maar om een slecht refurbished exemplaar.
Na het opstarten van het toestel kwamen nog meer problemen aan het licht, waaronder:
- het touch-screen functioneerde soms wel, soms niet
- de speaker functioneerde niet
- het toestel kon niet opgeladen worden
- de accu was binnen enkele uren leeg
Contact met ProAssist leerde ons tot onze grote verbazing, dat het toestel opnieuw volgens de reguliere weg behandeld zou worden: oftewel een 4de leentelefoon en wederom 2 tot 6 weken wachten.
Al met al een zeer waardeloze service! Men verspreid misleidende en onjuiste informatie. Daarnaast staat de klantvriendelijkheid ook niet bepaald in een hoog vaandel; men verbreekt de verbinding zonder het gesprek naar behoren af te ronden.
Als laatste is het de grote vraag: mag men toestellen wel vervangen door refurbished exemplaren?! De voorwaarden specificeren namelijk het volgende:
Vervangende mobiele telefoon
Een in eerste instantie aan het verzekerde toestel identieke
mobiele telefoon (met uitzondering van kleur). Indien een
identiek mobiele telefoon redelijkerwijs door verzekeraars
niet meer verkrijgbaar is, zal verzekerde een in functie en
kwaliteit gelijkwaardig toestel aangeboden worden. Een
vervangende telefoon is altijd nieuw of ‘als’ nieuw.
Refurbished is zeer zeker niet nieuw. Nog beter, refurbished verkopen als nieuw is niet toegestaan. Ook "als" nieuw lijkt niet op te gaan, na bovenbeschreven verhaal. Daarnaast worden in refurbished telefoons oude c.q. gebruikte onderdelen geplaatst die bij mij niet onder de noemer "als" nieuw kunnen worden beschouwd. Daarom ben ik van mening dat men een nieuwe telefoon moet leveren i.p.v. een refurbished aka "gebruikte" telefoon.
Wat kunnen we hiermee aan?