Hertz stoïcijns over eigen foutief gedrag.
Geplaatst: 27 feb 2015 03:52
Lees en huiver op klacht.nl :
http://www.klacht.nl/hertz-blijft-bij-m ... -bedingen/
"Opgelost" zònder degelijke oplossing dus herhaaldelijk maar weer een nieuwe klacht :
Zie http://www.klacht.nl/author/spriety/
Of lees en huiver op klachtenkompas.nl :
http://www.klachtenkompas.nl/hertz-auto ... akafspraak
en ook daar een hernieuwde klacht omdat er geen oplossing komt.
Op een gegeven moment heb ik maar de ECRCS ingeschakeld èn elke mail een tijdje ge-cc-ed naar Radar, Kassa, Groeten van Max en Kanniewaarzijn als ook de ANWB.
Helaas heeft, op de ECRCS na, geen van deze organisaties tot nu toe geholpen in deze.
In a nutshell :
Mijn vader huurde op 26 september 2014 een auto bij Hertz aan de balie op Alicante Airport in Spanje met afkoop van schadeverantwoordelijkheid met zijn eigen ANWB Visa-card.
Bij het rijden uit de garage reageerde de auto al raar, maar dat kon volgens daar aanwezigen geen kwaad.
Na enkele kilometers hield de auto (Opel Corsa diesel handmatige versnellingsbak) er definitief mee op op de eenbaans autoweg richting Murcia.
Mijn vader dus in paniek, want wij waren met een andere auto al flink op weg naar bestemming.
Na flink wat getouwtrek (politie, Hertz, Spaans/Engels/handen-en-voeten-taal en inzet van de mensen op onze bestemming) heeft Hertz de auto terug laten slepen en mijn ouders voorgeschoteld :
1) De aangeboden vervangauto weigeren? Geen probleem. We annuleren uw huur en de auto wordt als NIET verhuurd beschouwd. Bewijsstuk : Verhuurticket met "VOID" erop geschreven door de baliemedewerkster èn haar handtekening erop.
2) U krijgt alles, na aftrek reserveringskosten, terug op uw rekening gestort (NIET DUS!).
3) De taxi naar uw eindbestemming (à € 65,=) kunt U bij Hertz declareren (NIET DUS!).
Overigens handelde de baliemedewerkster (volgens mijn ouders) correct, beleefd en meehelpend. Dus daar heeft het niet aan gelegen.
Echter... eind oktober komt een claim binnen op MIJN adres (en niet dat van mijn vader) ter attentie van mijn vader (?!?!) dat op 10 oktober (op de Engelstalige claimbrief) respectievelijk 1 oktober (op de Spaanstalige bijlage) mijn vader de koppelingsplaat aan gort zou hebben gereden.
Met mijn gevoel voor rechtvaardigheid heb ik Hertz teruggeïnformeerd dat :
I) Zij bij mij aan het verkeerde adres zijn...
II) De hierboven gemelde punten 1), 2) en 3) door Hertz zijn toegezegd.
Vervolgens kreeg ik dus een 2e brief met een Engelstalige claim en een (niet kloppende) uiteenzetting over 26 september.
Het vervolgverhaal is te lezen op klacht.nl en klachtenkompas.nl zoals reeds bovenaan in dit bericht geplaatst.
Mogelijke oplosscenario's :
Gewenst : Hertz laat de claim vallen en komt afspraken 1), 2) en 3) na.
Doemscenario : Hertz behoud de claim, maar heeft dan pech aangezien mijn vader eventuele schade volledig had afgekocht. Er wordt dan géén verdere afhandeling geplaatst.
Idiotie-scenario : Hertz blijft claimen... In dat geval : NOODKREET : Huur niets bij Hertz! Ik hoop overigens (voor Hertz) dat dat niet zover komt en dat ze het gewenste 1e scenario zullen uitvoeren.
Immers ... Mijn vader en ik staan in ons recht. Afspraak = Afspraak.
Bedankt voor dit podium/forum.
http://www.klacht.nl/hertz-blijft-bij-m ... -bedingen/
"Opgelost" zònder degelijke oplossing dus herhaaldelijk maar weer een nieuwe klacht :
Zie http://www.klacht.nl/author/spriety/
Of lees en huiver op klachtenkompas.nl :
http://www.klachtenkompas.nl/hertz-auto ... akafspraak
en ook daar een hernieuwde klacht omdat er geen oplossing komt.
Op een gegeven moment heb ik maar de ECRCS ingeschakeld èn elke mail een tijdje ge-cc-ed naar Radar, Kassa, Groeten van Max en Kanniewaarzijn als ook de ANWB.
Helaas heeft, op de ECRCS na, geen van deze organisaties tot nu toe geholpen in deze.
In a nutshell :
Mijn vader huurde op 26 september 2014 een auto bij Hertz aan de balie op Alicante Airport in Spanje met afkoop van schadeverantwoordelijkheid met zijn eigen ANWB Visa-card.
Bij het rijden uit de garage reageerde de auto al raar, maar dat kon volgens daar aanwezigen geen kwaad.
Na enkele kilometers hield de auto (Opel Corsa diesel handmatige versnellingsbak) er definitief mee op op de eenbaans autoweg richting Murcia.
Mijn vader dus in paniek, want wij waren met een andere auto al flink op weg naar bestemming.
Na flink wat getouwtrek (politie, Hertz, Spaans/Engels/handen-en-voeten-taal en inzet van de mensen op onze bestemming) heeft Hertz de auto terug laten slepen en mijn ouders voorgeschoteld :
1) De aangeboden vervangauto weigeren? Geen probleem. We annuleren uw huur en de auto wordt als NIET verhuurd beschouwd. Bewijsstuk : Verhuurticket met "VOID" erop geschreven door de baliemedewerkster èn haar handtekening erop.
2) U krijgt alles, na aftrek reserveringskosten, terug op uw rekening gestort (NIET DUS!).
3) De taxi naar uw eindbestemming (à € 65,=) kunt U bij Hertz declareren (NIET DUS!).
Overigens handelde de baliemedewerkster (volgens mijn ouders) correct, beleefd en meehelpend. Dus daar heeft het niet aan gelegen.
Echter... eind oktober komt een claim binnen op MIJN adres (en niet dat van mijn vader) ter attentie van mijn vader (?!?!) dat op 10 oktober (op de Engelstalige claimbrief) respectievelijk 1 oktober (op de Spaanstalige bijlage) mijn vader de koppelingsplaat aan gort zou hebben gereden.
Met mijn gevoel voor rechtvaardigheid heb ik Hertz teruggeïnformeerd dat :
I) Zij bij mij aan het verkeerde adres zijn...
II) De hierboven gemelde punten 1), 2) en 3) door Hertz zijn toegezegd.
Vervolgens kreeg ik dus een 2e brief met een Engelstalige claim en een (niet kloppende) uiteenzetting over 26 september.
Het vervolgverhaal is te lezen op klacht.nl en klachtenkompas.nl zoals reeds bovenaan in dit bericht geplaatst.
Mogelijke oplosscenario's :
Gewenst : Hertz laat de claim vallen en komt afspraken 1), 2) en 3) na.
Doemscenario : Hertz behoud de claim, maar heeft dan pech aangezien mijn vader eventuele schade volledig had afgekocht. Er wordt dan géén verdere afhandeling geplaatst.
Idiotie-scenario : Hertz blijft claimen... In dat geval : NOODKREET : Huur niets bij Hertz! Ik hoop overigens (voor Hertz) dat dat niet zover komt en dat ze het gewenste 1e scenario zullen uitvoeren.
Immers ... Mijn vader en ik staan in ons recht. Afspraak = Afspraak.
Bedankt voor dit podium/forum.