LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone / Intrium Justitia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sabrina_s

Vodafone / Intrium Justitia

Ongelezen bericht door Sabrina_s »

Beste allemaal,
Hebben jullie even?

In juli 2013 heeft mijn vriend telefonisch contact gehad met Vodafone en een abbonement aangevraagd met nummer behoud.
Hij ontving al snel een nieuwe kaartje, maar was van gedachten veranderd. Hij stuurde alles terug naar Vodafone en er was niks meer aan de hand. Er was dus geen contract ondertekend, geen € 00,01 aan de deur gepint, geen kopie van zijn ID + pinpas enzovoort.

Een paar weken later kon mijn vriend geen gebruik meer maken van zijn bel & sms functies. Zijn Internet functies deden het nog prima. We dachten dat het aan het kaartje lag en kochten bij Vodafone een nieuw kaartje. Deze deed het prima en er was dus niks aan de hand.

Maart 2014.
We krijgen een brief van Vodafone dat hij abonnement kosten van € 259,21 moet betalen.
Ik natuurlijk meteen bellen. De vrouw aan de telefoon was ook in verwarring. Zij vertelde mij dat al die tijd geld van een ander bankrekening nummer was afgeschreven. Dat vonden wij al raar.
Ik kon een klacht indienen, en dit deed ik meteen.

April 2014.
De klacht is afgewezen.
We moesten het bedrag € 279,21 meteen betalen anders kwamen er hoge kosten bij.
Ten eerste waar komt die € 20,- extra vandaan? (abonnement kosten waren € 19,- p.m. dus dat kon het ook niet zijn!)

Ik begon weer met bellen. Ik gaf aan dat het niet klopte en er nooit gebruik is gemaakt van het abonnement en dat het telefoonnummer al die tijd onbereikbaar was! Ze hield voet bij stuk dat mijn vriend gebruik had gemaakt van het abonnement. Logisch dat hij gebruik had gemaakt van het telefoonnummer, want dit bestond al! Ik gaf aan dat ik een rechtszaak wou beginnen, maar dat werd mij afgeraden.

Er ging een hele tijd overheen.
Op een gegeven moment werd mijn vriend een paar keer gebeld door een nummer wat hij niet kenden. Toen ik het ging google bleek het een nummer van Intrum Justitia te zijn. Ik belde terug in zijn naam en legde het verhaal uit. Zij gingen het uitzoeken bij Vodafone.
Weer ging er een hele tijd overheen.

Mijn vriend kreeg mailtjes van Intrum Justitia dat hij korting kreeg als hij die dag meteen betaalde. Ook stonden er super veel spellingfouten in de mail, zijn naam werd zelfs verkeerd gespeld. Ik gaf telefonisch aan dat ik gewoon een rechtszaak wou beginnen en er af wou zijn. Ik weet dat wij gelijk hebben en ze ons niks kunnen maken.

Nu 1 jaar later zijn we er mee bezig. Het is echt vermoeiend.

Even wat feiten op een rij:

- Mijn vriend heeft nooit een getekend contact geretourneerd en heeft (beide) het ontvangen contract(en) nog in zijn bezit. (Het Contract werd tweemaal opgestuurd, eentje om te ondertekenen, de ander om zelf te bewaren voor eigen archief)

- Mijn vriend heeft nooit een kopie van een geldig ID opgestuurd.

- Mijn vriend heeft nooit een kopie van zijn bankpas opgestuurd.

- Mijn vriend heeft nooit € 0,01 cent gepind ter bevestiging van zijn bankpas.

- Mijn vriend heeft nooit een rekening van Vodafone mogen ontvangen, er is dus ook nooit argwaan ontstaan. Vodafone heeft nooit geld van zijn rekeningnummer af te kunnen schrijven, want zijn gegevens zijn niet bekend of opgegeven.

- Mijn vriend kon op een bepaald moment tussen 06-06-2013 & 15-08-2013 geen gebruik maken van zijn bel of sms functie. Zij internet functie deed het nog wel.

- Mijn vriend heeft op 15-08-2013 een nieuw SIM kaartje aangeschaft bij de Vodafone winkel omdat hij dacht dat zijn oude kaartje kapot was. Het nieuwe SIM kaartje vanaf 15-08-2013 in gebruik genomen.

- Mijn vriend heeft verschillende brieven van Vodafone gekregen met verschillende bedragen erop.

- Het telefoon nummer is vanaf juli niet meer bereikbaar geweest. Dit omdat het nieuwe simkaartje eerst geactiveerd moest worden. (dit is natuurlijk nooit gedaan omdat het simkaartje geretourneerd is)

Hoe begin in nu een rechtszaak?
Want dit is gewoon een gevalletje 'geld verdienen door mensen bang te maken'.

Sabrina_s

Re: Vodafone / Intrium Justitia

De kosten zijn inmiddels € 546,87.

Dat was de laatste e-mail die mijn vriend heeft ontvangen via Intrum Justitia.
E-mail vol spellingfouten, zelfs zijn naam is verkeerd gespeld!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Sabrina_s schreef:In juli 2013 heeft mijn vriend telefonisch contact gehad met Vodafone en een abbonement aangevraagd met nummer behoud.
Hij ontving al snel een nieuwe kaartje, maar was van gedachten veranderd. Hij stuurde alles terug naar Vodafone en er was niks meer aan de hand. Er was dus geen contract ondertekend, geen € 00,01 aan de deur gepint, geen kopie van zijn ID + pinpas enzovoort.
Heeft hij het ook opgezegd? Bevestiging van opzegging?
Sabrina_s schreef:Een paar weken later kon mijn vriend geen gebruik meer maken van zijn bel & sms functies. Zijn Internet functies deden het nog prima. We dachten dat het aan het kaartje lag en kochten bij Vodafone een nieuw kaartje. Deze deed het prima en er was dus niks aan de hand.
Was dit nou met een nieuwe kaart en nieuw abonnement?
Sabrina_s schreef:De klacht is afgewezen.
Waarom?
Sabrina_s schreef:Ik gaf aan dat het niet klopte en er nooit gebruik is gemaakt van het abonnement en dat het telefoonnummer al die tijd onbereikbaar was!
Maar hij gebruikte dit telefoonnummer toch wel, of begrijp ik het nu niet goed?
Sabrina_s schreef:Ze hield voet bij stuk dat mijn vriend gebruik had gemaakt van het abonnement. Logisch dat hij gebruik had gemaakt van het telefoonnummer, want dit bestond al!
Ja maar dan gebruikte hij het abonnement toch, want dat zat bij dat telefoonnummer? Heeft hij tussendoor betaald voor het (internet)gebruik met dit nummer?
Sabrina_s schreef:- Mijn vriend heeft nooit een rekening van Vodafone mogen ontvangen, er is dus ook nooit argwaan ontstaan. Vodafone heeft nooit geld van zijn rekeningnummer af te kunnen schrijven, want zijn gegevens zijn niet bekend of opgegeven.
Ze zullen wel niet hebben kunnen afschrijven vanwege het feit dat uw vriend geen machtiging e.d. heeft gegeven, maar ze hebben dus wél service gegeven op het nummer?
Sabrina_s schreef:- Mijn vriend kon op een bepaald moment tussen 06-06-2013 & 15-08-2013 geen gebruik maken van zijn bel of sms functie. Zij internet functie deed het nog wel.
Maar wel met signaal van Vodafone?
Sabrina_s schreef:- Mijn vriend heeft op 15-08-2013 een nieuw SIM kaartje aangeschaft bij de Vodafone winkel omdat hij dacht dat zijn oude kaartje kapot was. Het nieuwe SIM kaartje vanaf 15-08-2013 in gebruik genomen.
Met een nieuw, ander abonnement?
Sabrina_s schreef:- Mijn vriend heeft verschillende brieven van Vodafone gekregen met verschillende bedragen erop.
Dus wel rekeningen ontvangen?
Sabrina_s schreef:- Het telefoon nummer is vanaf juli niet meer bereikbaar geweest. Dit omdat het nieuwe simkaartje eerst geactiveerd moest worden.
Maar dat retourneren had u zelf gedaan, in augustus? Waarom bent u/is uw vriend niet naar Vodafone gegaan met een klacht en verzoek voor een andere SIM-kaart, als deze niet werkte?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Alles lezende vraag ik me af waarom die vriend niet zijn eigen zaakjes regelt, vermoedelijk heeft hij wel een akkoord verklaring afgegeven.

Betalen is vlg mij de enigste optie, de providers leggen een ban op aan wanbetalers

Sabrina_s

Beste Julie444

Ik reageer zo even:
In de brief stond dat terug sturen van de nieuwe simkaart genoeg was om het abonnement niet te bevestigen.

Was dit nou met een nieuwe kaart en nieuw abonnement?
Het nieuwe kaartje was geretourneerd, dus hij maakte nog steeds gebruik van het oude kaartje. Er kon dus geen sprake zijn van een nieuw abonnement. (het was een prepaid kaartje, hij maakte al 1,5 jaar gebruik van dat kaartje)

Waarom?
Hun hadden bewijs dat hij al die tijd gebruik heeft gemaakt van het abonnement, bewijs hebben we nooit gekregen.

Maar hij gebruikte dit telefoonnummer toch wel, of begrijp ik het nu niet goed?
Ja, hij gebruikte het telefoonnummer al 1,5 jaar voordat hij überhaupt een abonnement erop aanvroeg.

Ja maar dan gebruikte hij het abonnement toch, want dat zat bij dat telefoonnummer? Heeft hij tussendoor betaald voor het (internet)gebruik met dit nummer?
Het kan inderdaad zijn dat hij onbewust gebruik heeft gemaakt van het abonnement, maar hij had vaak wifi verbinding en waardeerde ook zijn beltegoed vaak op. (lekker ouderwets)

Ze zullen wel niet hebben kunnen afschrijven vanwege het feit dat uw vriend geen machtiging e.d. heeft gegeven, maar ze hebben dus wél service gegeven op het nummer?
Ja daar ga ik ook vanuit, maar de service werkte alleen op het nieuwe kaartje... Maar dit nieuwe kaartje was geretourneerd naar Vodafone.

Maar wel met signaal van Vodafone?
Nee, hij kon niet bellen en ook niet gebeld worden. Sms-jes kwamen niet aan.

Dus wel rekeningen ontvangen?
Ja in maart 2014, 8 maanden later. Mer rekeningen bedoel ik eigenlijk aanmaningen.

Maar dat retourneren had u zelf gedaan, in augustus? Waarom bent u/is uw vriend niet naar Vodafone gegaan met een klacht en verzoek voor een andere SIM-kaart, als deze niet werkte?
Op dat moment zochten we er niks achter. We zijn naar de winkel gegaan en zeiden: deze werkt niet meer we willen een nieuwe. De medewerker zelf vroeg er ook niet op door en verkocht ons een nieuwe.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Niet zelf een rechtszaak beginnen, ben jij gek?

Als het ooit tot een rechtszaak mocht komen, moet Vodafone die maar in gang zetten en dan kun jij je daar tegen verweren.

Jolijn

In de brief stond dat terug sturen van de nieuwe simkaart genoeg was om het abonnement niet te bevestigen.

Dan zal het daar misgegaan zijn; kan zijn dat Vodafone dat niet heeft ontvangen.
Heb je een bewijsje van opsturen?

Sabrina_s

Har06 schreef:Alles lezende vraag ik me af waarom die vriend niet zijn eigen zaakjes regelt, vermoedelijk heeft hij wel een akkoord verklaring afgegeven.

Betalen is vlg mij de enigste optie, de providers leggen een ban op aan wanbetalers
Zaakjes niet op orden? Hij bewaard juist alles. Zelfs de beide contracten die hij kreeg van Vodafone heeft hij nog bewaard. Een van deze contracten moest hij bij akkoord ondertekenen en terug sturen! Er stond duidelijk dat bij akkoord van het contract ondertekend terug moest sturen (nooit gebeurd) hij een kopie van zijn ID + pinpas erbij moest sturen. Als Vodafone deze gegevens ontvangen had kwam er een koerier aan de deur waar hij vervolgens € 00,01 bij moest pinnen om zijn rekeningnummer te bevestigen. Ook dit is nooit gebeurd.

En wan betalers? Hoe kan je een wan betaler zijn als je NOOIT akkoord ben gegaan met iets en ze 8 maanden later iets laten weten? Dat bewijst juist dat Vodafone zijn zaakjes niet op orden heeft! Ze hebben 8 maanden lang geld van een vreemde afgeschreven!

En dat hij zelf niet reageert heeft een persoonlijke reden. Dat doet er verder dan toch niet toe. Als je een advocaat inhuurt ga je toch ook niet zeggen: waarom regel je het zelf niet.

Sabrina_s

Jolijn schreef:Heeft hij het ook opgezegd? Bevestiging van opzegging?

Dan zal het daar misgegaan zijn; kan zijn dat Vodafone dat niet heeft ontvangen.
Heb je een bewijsje van opsturen?
Nee dat niet. Maar ze hebben ook niet meer om het contract (wat wij moesten tekenen bij akkoord), kopie van ID en kopie pinpas gevraagd. Dus we hadden absoluut geen argwaan.

Ook de koerier die aan de deur zou komen (om € 00,01 te pinnen) is nooit geweest.

Sabrina_s

Jolijn schreef:Niet zelf een rechtszaak beginnen, ben jij gek?

Als het ooit tot een rechtszaak mocht komen, moet Vodafone die maar in gang zetten en dan kun jij je daar tegen verweren.
Nou Vodafone heeft het dus uit handen van Intum Jusitia gegeven.

Dit bedrijf maakt heeft veel (spelling)fouten. Zelfs zijn naam spellen ze fout.
Maar zodra ik dreig met een rechtszaak gaan ze helemaal aardig doen en zeggen dat het allemaal wel goed komt.

Ik wil gewoon alles meteen oplossen en niet elke keer een brief ontvangen met dreigingen.

Jolijn

Op de site staat dat je iets meer moet doen om de overeenkomst te ontbinden:

""Bij een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zoals bedoeld in artikel 6:230g vanhet Burgerlijk wetboek, kan jij de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na totstandkoming van de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat jij daarvoor een reden hoeft te geven. Je kan de ontbinding schriftelijk of elektronisch aan Vodafone doorgeven. Ook kun je het modelformulier gebruiken wat Vodafone hiervoor beschikbaar stelt. Als je al zaken van Vodafone hebt ontvangen, moet je deze binnen 14 dagen aan Vodafone retourneren. Deze verzendkosten, en eventuele kosten voor het gebruik van de dienst, dien jij zelf te betalen.
Als je Vodafone hebt verzocht om binnen deze 14 kalenderdagen met de levering van de dienst te beginnen en je ontbindt alsnog binnen deze 14 kalenderdagen, kan Vodafone je wel de kosten in rekening brengen, bijvoorbeeld voor het gebruik en eventuele installatie.""

Je schreef:
Maart 2014.
We krijgen een brief van Vodafone dat hij abonnement kosten van € 259,21 moet betalen.
Ik natuurlijk meteen bellen. De vrouw aan de telefoon was ook in verwarring. Zij vertelde mij dat al die tijd geld van een ander bankrekening nummer was afgeschreven. Dat vonden wij al raar.
Ik kon een klacht indienen, en dit deed ik meteen.

April 2014.
De klacht is afgewezen.
We moesten het bedrag € 279,21 meteen betalen anders kwamen er hoge kosten bij.
Ten eerste waar komt die € 20,- extra vandaan? (abonnement kosten waren € 19,- p.m. dus dat kon het ook niet zijn!)

Ik begon weer met bellen. Ik gaf aan dat het niet klopte en er nooit gebruik is gemaakt van het abonnement en dat het telefoonnummer al die tijd onbereikbaar was! Ze hield voet bij stuk dat mijn vriend gebruik had gemaakt van het abonnement. Logisch dat hij gebruik had gemaakt van het telefoonnummer, want dit bestond al! Ik gaf aan dat ik een rechtszaak wou beginnen, maar dat werd mij afgeraden.
Niet bellen, dan staat er niets vast. Je moet het op papier (mail) hebben.
Als de klacht is afgewezen, staat er vast in die brief(mail) de reden waarom.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus als ik het goed begrijp had hij eerst eeen nieuwe simkaart met abonnement gekocht. Die simkaart werkte niet dus daarna heeft hij niet nog een nieuwe simkaart gekocht, maar ging weer de oude gebruiken.

De oude simkaart hield dus ook het oude nummer? Als het nummer nooit is overgezet naar de nieuwe simkaart zou dat abonnement toch ook niet gebruikt kunnen zijn, lijkt me.
Sabrina_s schreef:Ik wil gewoon alles meteen oplossen en niet elke keer een brief ontvangen met dreigingen.
Geen brieven meer ontvangen: 2 opties:
- Betalen
- In een duidelijke brief de vordering nogmaals betwisten met redenering en bewijzen, en vragen om dagvaarding, met een duidelijke termijn waarin u vraagt om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen, en dat wanneer deze uitblijft wat u betreft de zaak gesloten is.

Als er dan standaardbrieven blijven komen van Intrum, gewoon bewaren en verder negeren. Mocht er dan een dagvaarding komen kunt u zichzelf voor de rechter verdedigen.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Sabrina_s schreef: Dit bedrijf maakt heeft veel (spelling)fouten.
Om eerlijk te zijn, jij ook.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jolijn schreef:Op de site staat dat je iets meer moet doen om de overeenkomst te ontbinden:

""Bij een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zoals bedoeld in artikel 6:230g vanhet Burgerlijk wetboek, kan jij de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na totstandkoming van de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat jij daarvoor een reden hoeft te geven. Je kan de ontbinding schriftelijk of elektronisch aan Vodafone doorgeven. Ook kun je het modelformulier gebruiken wat Vodafone hiervoor beschikbaar stelt. ..."
TS kan ook volhouden dat er nooit sprake geweest is van een overeenkomst.
Immers, het contract is nooit ondertekend.

Sabrina_s

Julie4444 schreef:Dus als ik het goed begrijp had hij eerst eeen nieuwe simkaart met abonnement gekocht. Die simkaart werkte niet dus daarna heeft hij niet nog een nieuwe simkaart gekocht, maar ging weer de oude gebruiken.

De oude simkaart hield dus ook het oude nummer? Als het nummer nooit is overgezet naar de nieuwe simkaart zou dat abonnement toch ook niet gebruikt kunnen zijn, lijkt me.
Sabrina_s schreef:Ik wil gewoon alles meteen oplossen en niet elke keer een brief ontvangen met dreigingen.
Geen brieven meer ontvangen: 2 opties:
- Betalen
- In een duidelijke brief de vordering nogmaals betwisten met redenering en bewijzen, en vragen om dagvaarding, met een duidelijke termijn waarin u vraagt om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen, en dat wanneer deze uitblijft wat u betreft de zaak gesloten is.

Als er dan standaardbrieven blijven komen van Intrum, gewoon bewaren en verder negeren. Mocht er dan een dagvaarding komen kunt u zichzelf voor de rechter verdedigen.
We hebben een abonnement aangevraagd op het nummer dat hij al had. Als je dat doet krijg je een nieuw sim kaartje. (wist ik ook niet) dit nieuwe sim kaartje is geretourneerd naar Vodafone, en dus nooit gebruikt. Het oude kaartje deed het toen ineens niet meer.

Sabrina_s

Barre Barry schreef:
Beste Barry, dat kan dan wel zo zijn. Maar ik run geen incasso bureau. Ik neem aan dat ik toch wel mag verwachten dat een incasso bureau op z'n minst een naam van iemand goed schrijft? :)

Sabrina_s

16again schreef:
Jolijn schreef:Op de site staat dat je iets meer moet doen om de overeenkomst te ontbinden:

""Bij een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zoals bedoeld in artikel 6:230g vanhet Burgerlijk wetboek, kan jij de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na totstandkoming van de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat jij daarvoor een reden hoeft te geven. Je kan de ontbinding schriftelijk of elektronisch aan Vodafone doorgeven. Ook kun je het modelformulier gebruiken wat Vodafone hiervoor beschikbaar stelt. ..."
TS kan ook volhouden dat er nooit sprake geweest is van een overeenkomst.
Immers, het contract is nooit ondertekend.
Ik zal straks even de brief inscannen en hier plaatsen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Sabrina_s schreef:
Barre Barry schreef:
Beste Barry, dat kan dan wel zo zijn. Maar ik run geen incasso bureau. Ik neem aan dat ik toch wel mag verwachten dat een incasso bureau op z'n minst een naam van iemand goed schrijft? :)
bekend verhaal, uiteindelijk zul je een schikking moeten accepteren of de volle mep + %%

Netwerker-

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Sabrina_s

Houd er rekening mee dat er recentelijk ook frauduleuze nep-mails van Vodafone en van Intrum Justitia in omloop zijn. Die zijn niet afkomstig van de betreffende organisaties. Maar van fraudeurs die willen dat jij op een weblink klikt. Of geld overmaakt naar het rekeningnummer van de fraudeur.
Op het Forum van Vodafone, en op de website van Vodafone, en op de website van de FraudeHelpdesk wordt uitgebreid gewaarschuwd tegen deze frauduleuze nepmails. En daar wordt ook gewaarschuwd dat de nepmails ontzettend veel spelfouten en grammatica-fouten en fouten in tenaamstelling bevatten.

Wellicht dat jij in verwarring wordt gebracht door jouw persoonlijke kwestie en het circuleren van dergelijke nepmails.

Ik kon op dit Forum geen geschikte rubriek vinden om te waarschuwen tegen deze nepmails.
Meer info over deze nepmails vanuit Vodafone en Intrum Justitia vindt je op de onafhankelijke website van de FraudeHelpdesk.

Succes!

Netwerker-

Sabrina_s

bekend verhaal, uiteindelijk zul je een schikking moeten accepteren of de volle mep + %%[/quote]

Nou dat is het, ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik er een rechtszaak van wil maken! Maar Intrum Justitia vraagt mij steeds om 'even te wachten'. Want we kunnen er zo wel uitkomen... Heel raar!

Gesloten