Schade vrije jaren aangepast terwijl shuld vraag open staat
Geplaatst: 28 feb 2015 12:09
Hallo lezers,
Ik heb inmiddels anderhalve maand geleden een auto ongeluk gehad, waarbij de verzekeraar VCN(aangezien ik All-Risk verzekerd was) mij de dagwaarde inmiddels heeft uitgekeerd. Ik heb ook kort daarna een nieuwe auto aangeschaft en de verzekeraar via de tussen persoon aangegeven deze nieuwe auto bij hen te willen verzekeren. Hier heb ik van de tussen persoon ook de bevestiging van gekregen dat dit was doorgevoerd. De schuld vraag staat gedurende deze periode en nu(17-01-2015 - 28-02-2015) nog steeds open.
Nu werd ik gisteren vrijdag 27 feb gebeld door de tussen persoon van wie ik te horen kreeg dat de verzekeraar de schade vrije jaren terug heeft gezet naar -3 en dat die zelfde verzekeraar de auto verzekering(die ik dacht te hebben afgesloten) niet meer bestond vanaf een niet nader gecommuniceerde datum. Dit heeft de tussen persoon per e-mail op die woensdag laten weten. Dit terwijl ik de afgelopen dagen in Nederland dan wel op vakantie was met de nieuwe auto.
Hierbij moet ik nog vertellen dat ik de nieuwe verzekeringspapieren zonder een nieuwe "groenekaart" net enkele dagen ervoor had binnen gekregen. Hierin werd de auto verzekering in vermeld! VCN heeft er echter een maand over gedaan om de verlengingspapieren aan mij toe te zenden.
Nu de vragen:
1. Mag de verzekeraar de schade vrije jaren zonder dat de schuld vraag is vast gesteld dusdanig omlaag brengen dat je(volgens de tussen persoon) bijna nergens meer je auto zou kunnen verzekeren?
2. Mag de verzekeraar de verzekering eenzijdig opzeggen zonder dit tijdig vooraf te melden bij de verzekering nemer?
3. Is de tussen persoon aansprakelijk te stellen indien de verzekeraar VCN dit wel tijdig bij hem heeft gemeld, maar hij dit niet bij zijn klant in het geval van een ongeval?
Ik heb gisteren zonder moeite een nieuwe autoverzekering kunnen afsluiten bij Interpolis(de rest ook over gezet), waar men aangaf dat dit geen gebruikelijk zaak was. Daarnaast zou zodra de schuld vraag was vast gesteld er wel een aanpassing komen, maar niet een die er toe zou leiden dat ik weer onverzekerd rond zou rijden.
Wellicht is dit er een voor het programma om eens de misstanden m.b.t. vraagstukken rond de schade vrije jaren en de omgang ermee door verzekeraars uit te lichten.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
Vriendelijke groeten,
Daniel Palm
Ik heb inmiddels anderhalve maand geleden een auto ongeluk gehad, waarbij de verzekeraar VCN(aangezien ik All-Risk verzekerd was) mij de dagwaarde inmiddels heeft uitgekeerd. Ik heb ook kort daarna een nieuwe auto aangeschaft en de verzekeraar via de tussen persoon aangegeven deze nieuwe auto bij hen te willen verzekeren. Hier heb ik van de tussen persoon ook de bevestiging van gekregen dat dit was doorgevoerd. De schuld vraag staat gedurende deze periode en nu(17-01-2015 - 28-02-2015) nog steeds open.
Nu werd ik gisteren vrijdag 27 feb gebeld door de tussen persoon van wie ik te horen kreeg dat de verzekeraar de schade vrije jaren terug heeft gezet naar -3 en dat die zelfde verzekeraar de auto verzekering(die ik dacht te hebben afgesloten) niet meer bestond vanaf een niet nader gecommuniceerde datum. Dit heeft de tussen persoon per e-mail op die woensdag laten weten. Dit terwijl ik de afgelopen dagen in Nederland dan wel op vakantie was met de nieuwe auto.
Hierbij moet ik nog vertellen dat ik de nieuwe verzekeringspapieren zonder een nieuwe "groenekaart" net enkele dagen ervoor had binnen gekregen. Hierin werd de auto verzekering in vermeld! VCN heeft er echter een maand over gedaan om de verlengingspapieren aan mij toe te zenden.
Nu de vragen:
1. Mag de verzekeraar de schade vrije jaren zonder dat de schuld vraag is vast gesteld dusdanig omlaag brengen dat je(volgens de tussen persoon) bijna nergens meer je auto zou kunnen verzekeren?
2. Mag de verzekeraar de verzekering eenzijdig opzeggen zonder dit tijdig vooraf te melden bij de verzekering nemer?
3. Is de tussen persoon aansprakelijk te stellen indien de verzekeraar VCN dit wel tijdig bij hem heeft gemeld, maar hij dit niet bij zijn klant in het geval van een ongeval?
Ik heb gisteren zonder moeite een nieuwe autoverzekering kunnen afsluiten bij Interpolis(de rest ook over gezet), waar men aangaf dat dit geen gebruikelijk zaak was. Daarnaast zou zodra de schuld vraag was vast gesteld er wel een aanpassing komen, maar niet een die er toe zou leiden dat ik weer onverzekerd rond zou rijden.
Wellicht is dit er een voor het programma om eens de misstanden m.b.t. vraagstukken rond de schade vrije jaren en de omgang ermee door verzekeraars uit te lichten.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
Vriendelijke groeten,
Daniel Palm