LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wegenwacht een warme douche?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Myra

Wegenwacht een warme douche?

Ongelezen bericht door Myra »

Over de warme douche van gisteravond ben ik nog steeds geïrriteerd. Dat de Wegenwacht een keer een uitzondering heeft gemaakt voor iemand die zegt het lidmaatschap niet te kunnen betalen, vind ik niet iets waar ze trots op moeten zijn. Waarom zou ik mijn lidmaatschap nog betalen, als anderen "van mijn geld" dezelfde service krijgen? Wat mij vooral erg stoort is dat mevrouw blijkbaar wel geld heeft om een auto te rijden, maar niet 33,20 (basisservice) euro per jaar(!) over heeft voor de Wegenwacht.... Wat vinden anderen hiervan?

Rolfie

Re: Wegenwacht een warme douche?

Ongelezen bericht door Rolfie »

Ik denk dat die monteur van de wegenwacht een duidelijke afweging gemaakt heeft en van een kale kip is het moeilijk veren plukken. Persoonlijk zou ik blij zijn met zo een geste

Roosmarijn

Ongelezen bericht door Roosmarijn »

Zeg Myra waar maak je je druk om dan??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Myra, Als jij een "sterretje" in je ruit hebt en je gaat naar CarGlass (ze adverteren nu lekker met HPX2 ofzo) en dat word GRATIS opgelost omdat het meevalt dan ben jij ook blij... ik betaal wel jaarlijks aan CarGlass... moet ik nu ook gaan zeuren?? Wees blij dat sommige bedrijven nog wat overhebben om iemand te helpen!

Gast

Tja, er zijn ook heel veel mensen die teren op mijn maandelijkse afdragingen voor allerlei voorzieningen.... Kom op zeg, wat een zielig gedoe. Denk nou eens na... Wat heeft die mevrouw aan een lidmaatschap als ze geen auto kan rijden. Andersom lijkt me dus logischer. Misschien kun je de wegenwachtmeneer een briefje sturen of hij het bedrag op je rekening wil storten? Bah. Typisch weer zo iemand die een ander het licht in de ogen niet gunt.... Hoe zat het ook weer met normen en waarden?

maku [[email protected]]

Ongelezen bericht door maku [[email protected]] »

Normen en waarden wat heeft dat er nu mee te maken. Ga eens naar de garage met een stukkende auto en zeg maak hem even maar ik ben niet in staat te betalen want ik ben zielig. Ik heb een heel laag inkomen. Gaat ook niet lukken denk ik. Of je moet een adresje weten ik hou me aanbevolen voor dit adres. Als je geen €33.00 heb voor de anwb stop dan maar met autorijden.

Gast

Volledig mee eens. Wel auto rijden maar niet die 33,00 voor een lidmaatschap. En wat me er dan nog het meest aan stoort is dat ze nog gewoon geholpen wordt ook zonder dat ze ter plekke lid moet worden. Ik heb er geen woorden voor. Ik denk dat ik mijn lidmaatschap en die voor mijn vrouw ook maar eens op ga zeggen. Ik laat mijn vrouw wel een zielig gezicht opzetten en dan helpen die mannen ons wel. Belachelijk.

Gast

Tja, voor sommige mensen is 33 euro nu eenmaal wel een heleboel geld... Niet iedereen is zo gelukkig dat er geld genoeg is voor alles wat je zou willen. En helemaal als je de keuze moet maken tussen lekker eenzaam thuis zitten wachten tot iemand naar jou toe komt of dan toch maar geld steken in een goedkoop autootje zodat je nog 's ergens naar toe kan gaan. Ik hoop toch zo dat jullie ook eens in die gelukkige omstandigheid terechtkomen dat je elk duppie moet omdraaien voor je het uitgeeft... En dan maar op dit forum gaan huilen omdat de anwb je niet wil helpen omdat je het lidmaatschap niet kunt betalen. Bah, wat heb ik toch een hekel aan kortzichtige lieden... Zeuren over zoiets... Ga 's wat nuttigs doen met je leven. Bejaarden of gehandicapten helpen of zo. Maar die zullen dan wel eerst lid moeten worden zeker...

GigaHaas [[email protected]]

Ongelezen bericht door GigaHaas [[email protected]] »

Wat vinden anderen hiervan?
Waar maak je je druk om, je geeft het zelf al aan. 33 euro per jaar. Ga een trui breiden of doe wat anders nuttig.

maku [[email protected]]

"ls jullie het prut uit de oren hadden geveegd hadden jullie ook gehoord dat het een eenmalige uitzondering was. " Jij steekt je kop nog verder het zand in dan een struisvogel. Ik heb wel eens domme mensen gelezen maar jij staat met stip op 1. Had je een andere reactie verwacht als deze. Als ze dit niet hadden gezegd hadden ze denk ik de wegenwacht wel gratis gemaakt want iedereen heeft te weinig inkomen denk ik. "ja voor sommige mensen is 33 euro nu eenmaal wel een heleboel geld... Niet iedereen is zo gelukkig dat er geld genoeg is voor alles wat je zou willen." €33.00 is ong. 28 liter benzine. Heeft ze ook een adresje waar ze dit niet hoeft te betalen. Ook hier hou ik me aanbevolen.

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

ga eens wat vaker op de fiets de boodschappen doen dat kost geen benzine en daarvan kan je de anwb betalen maar wel lief dat die aardige anwb wou helpen misschien was het een vrijgezel :lol:

Myra

Ongelezen bericht door Myra »

Waar maak je je druk om, je geeft het zelf al aan. 33 euro per jaar.
Zelf heb ik ook jaren rond moeten komen van weinig geld en juist daarom snap ik dus niet dat iemand die wel een auto kan rijden (kost toch al gauw 100 euro per maand) niet ook even lid wordt van de anwb :? (per maand een paar euro). Het idee van zo'n wegenwacht service is dat iedereen een klein bedrag betaalt en sommigen zullen dan zelden van de service gebruik maken, anderen wat vaker. Dat vind ik prima. Maar wees wel allemaal zo loyaal om die club te steunen! :!: Het ging mij vooral om het uitdelen van de "warme douche", dat de wegenwacht nu een uitzondering heeft gemaakt vind ik zelfs nog wel OK, maar ik vind dus echt niet dat dit een "warme douche" verdient!

!!!!

Ongelezen bericht door !!!! »

Die mensen die ermee geholpen waren wel. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Jij bent toch ook blij wanneer de wegenwacht je helpt, ookal ben jij wel lid. Dan vind je toch ook dat ze een warme douche verdienen, omdat jij dankzij hen weer verder kon rijden..... Dus maak je niet zo druk. Er zijn wel ergere dingen in het leven. Wees blij dat je het nu goed hebt en de wegenwacht wel kan betalen.

Victor

Ongelezen bericht door Victor »

hahahaha, eigenlijk is deze hele discussie om te janken zeg... met zn allen een beetje miepen over iemand met een superlaag inkomen die eens iets gratis krijgt... hallo dan!!! ik schaam me mn ogen uit mn kop als die mevrouw deze discussie leest!! het feit dat ik me laat verleiden tot een reactie, erg jammer...maar ik kon het niet laten... sorry mevrouw met autopech, dat u dit moest lezen, dat we het met zn allen niet zo goed kunnen hebben dat u een mazzeltje heeft gehad... en die meneer met zn vrouw die ook een auto heeft, heeft niet zoveel recht van spreken lijkt me...

Lonneke

Ongelezen bericht door Lonneke »

Ik ben al twee keer door de ANWB geholpen zonder dat ik lid ben, 1 keer voor een klap band en 1 keer omdat de sleutels nog in het contact zaten. waanner ik vraag hoe het nu zit met het lidmaatschap zeiden ze, hoeft niet , het was een kleine moeite en kom goed thuis. van mij mogen ze zo door gaan!

GigaHaas [[email protected]]

Ongelezen bericht door GigaHaas [[email protected]] »

Jij steekt je kop nog verder het zand in dan een struisvogel. Ik heb wel eens domme mensen gelezen maar jij staat met stip op 1. Had je een andere reactie verwacht als deze. Als ze dit niet hadden gezegd hadden ze denk ik de wegenwacht wel gratis gemaakt want iedereen heeft te weinig inkomen denk ik.
Bla bla Knap trouwens dat je mensen kunt lezen, misschien kun je samen met jomanda een zaak beginnen. ********. ANWB had er ook kunnen laten staan, ff zwaaien en weer doorrijden. Denk dat al deze kneuzen dan ook wel weer wat hadden te klagen.

Bonje [[email protected]]

Ongelezen bericht door Bonje [[email protected]] »

Toevallig ken ik iemand die wegenwacht is, en die had er het volgende op te zeggen: Ten eerste over de plaats van het geval. Als je in het noorden woont is het qua openbaar vervoer gewoon erg slecht geregeld. Als je dan geen auto hebt, kom je daar in een enorm isolement, en als je dan een baantje hebt, heb je gewoon een auto nodig. Als je in Amsterdam o.d. woont is dat allemaal wat makkelijker! Mevrouw kwam er bovendien eerlijk voor uit dat ze het financieel erg moelijk had i.p.v allerlei smoesjes op te hangen, wat ze zo vaak meemaken. Ten tweede worden ook wel eens mensen die gewoon lid zijn sporadisch wel eens meer geholpen, dan waar ze recht op hebben. Dit alles omdat ze bij de wegenwacht nog steeds het gevoel hebben in de eerste plaats een hulpverlener te zijn, en dan pas zakenmens. En inderdaad, als die wegenwacht gewoon was verder gereden, en die mevrouw had ook Radar gebeld kregen ze de koude douche... Je doet het ook nooit goed.. Mensen wees alsjeblieft dat deze mensen een beetje met je mee denken. Zeker nog nooit in het buitenland met pech gestaan!

maku [[email protected]]

Bla bla Knap trouwens dat je mensen kunt lezen, misschien kun je samen met jomanda een zaak beginnen. ********. ANWB had er ook kunnen laten staan, ff zwaaien en weer doorrijden. Denk dat al deze kneuzen dan ook wel weer wat hadden te klagen
Ga nu een inhoudelijk ergens op in GIGALUL. Feit is dat deze mevrouw misbruik maakt van een organisatie waar iedereen voor betaald. Een laag inkomen, wie zegt dat???? Misschien waar maar misschien ook niet. Ze liet toch niet haar loonstrookje zien???

Gast

Tjees man, wil je dat ik die 33 euro op je rekening stort? Prima, geef maar door. Aan je naam te zien zou je nu juist iemand moeten zijn die blij is dat mensen begrip hebben voor elkaar... En ja, dit gaat wel degelijk over normen en waarden. Al die zeikerds hier die zeuren over die 33 eurootjes zijn ook de mensen die om het hardst roepen dat toch iemand die arme drenkeling moet gaan helpen. Zelf kunnen ze dat niet, want stel je voor dat hun kleren nat worden. Wie betaalt dan wel de stomerijrekening? Ken je dat spotje met dat deuntje "'k zag 2 beren". Dat eindigt met "'k stond erbij en ik keek ernaar". Typisch... Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil maar heb nog wel 1 opmerking: "De maatschappij? Dat ben je zelf".

maku [[email protected]]

Jij begrijpt er helemaal niets van.

Gesloten