Mediamarkt webshop
Geplaatst: 03 mar 2015 12:24
Alvast excuses voor het lange bericht, maar het zit me erg dwars:
Tijdens de BTW vrije dagen actie van Mediamarkt heb ik (inmiddels achtergekomen) een grote fout gemaakt door bij Mediamarkt een Koelkast en Was/Droog combinatie te bestellen.
De bestelling heb ik geplaatst op 30 janauri. Beide producten hadden een levertijd indicatie van 4-5 werkdagen.
Inmiddels op 3 maart nog steeds niks ontvangen, en heb het vermoeden dat het deze week ook nog niet ontvangen zal gaan worden.
Door de BTW vrije dagen, kan ik begrijpen dat het door drukte allemaal iets langer kan duren, maar hiervan nooit bericht gehad.
Mijn moeder begon op 16 februari te bellen, waar de bestelling bleef. Er werd gezegd: "De koelkast is nog niet op voorraad (wasmachine wel), die verwachten wij 19 februari binnen te krijgen."
20 februari, nog steeds geen bericht.
21 februari toch maar bellen: "Er is een levering geweest, maar het was maar een klein deel, durf niet te zeggen wanneer de volgende levering plaats vindt.". Toen heb ik gevraagd of het mogelijk was om dan een vervanger te krijgen, dit was geen probleem, mits er een marge werd aangehouden van 10% (boven of onder de aanschafprijs).
Prima dacht ik, ik op de website gezocht naar een vervangend product, eentje gevonden, weer bellen.
"Is er geen vervangend artikel aangeboden?", nee, mocht er een uitzoeken, "Oh, nou ik heb hier een artikelnummer, als dit u aanspreekt kunnen wij deze voor leveren", artikel was goed, dus geaccepteerd. "Hier wordt dan een ticket van aangemaakt dat het verwerkt gaat worden, kan alleen wel paar werkdagen overheen gaan", nou vooruit zal het nog even afwachten.
26 februari ontvingen wij een nieuwe orderbevestiging met inderdaad het nieuwe artikel erin (voor 22:00 besteld morgen in huis). Mooi! 28 februari ga ik op mezelf wonen, dus als het dan 27 februari binnenkomt, is dat helemaal super!
28 februari, geen verzendbevestiging, niks ontvangen, 's avonds toch maar bellen: "Ja we zien dat uw wasmachine niet op voorraad is (lees hierboven, die was op voorraad, dus gewoon aan iemand anders verkocht).", dus dat betekend dat ik nog langer moet wachten? "Ja, maar we kunnen kijken voor eventueel een vervangend artikel, maar dit zal pas maandag 2 maart aangeboden worden, dan kunt u beslissen of u het wilt". Toen ben ik redelijk boos geworden, immers kan je zonder koelkast amper leven (je kan niks invriezen, geen vers voedsel in huis hebben).
Gevraagd of ze dan alleen de koelkast konden opsturen, dat kon niet, beide producten moesten op voorraad zijn, kon niet apart geleverd worden.
2 maart: Niks ontvangen, weer gebeld "Ja we hebben nog geen actuele lijst ontvangen, ik blijf het monitoren, we bellen u voor 6 uur op" (inmiddels geergerd en vermoeid door al het gedoe) maar geaccepteerd.
7 uur s' avonds, nog steeds geen telefoon gehad, toch maar weer zelf bellen.. "Vreemd dat mijn collega dat heeft belooft, we krijgen morgen pas weer een lijst van de Backoffice en zie het nergens geregistreerd staan, maar ik kan het alsnog voor u doen! Dan krijgt u binnen een paar werkdagen een mailtje van ons met vervangend artikel waar je dan akkoord op kan geven".
Inmiddels is 3 maart, nog steeds niks gehoord, al een maand ben ik meer dan 700 euro kwijt zonder dat ik iets ontvangen heb, heb ik kosten moeten maken om een tijdelijke koelkast te regelen en moet ik op en neer naar mijn ouders rijden om mijn was te kunnen doen (50km).
Kortom, ik dacht een leuke deal te hebben tijdens deze actie, inmiddels blijkt dat geen leuke deal meer te zijn, en had ik achteraf liever 100 euro meer betaald dan al deze ellende te hebben...
Tijdens de BTW vrije dagen actie van Mediamarkt heb ik (inmiddels achtergekomen) een grote fout gemaakt door bij Mediamarkt een Koelkast en Was/Droog combinatie te bestellen.
De bestelling heb ik geplaatst op 30 janauri. Beide producten hadden een levertijd indicatie van 4-5 werkdagen.
Inmiddels op 3 maart nog steeds niks ontvangen, en heb het vermoeden dat het deze week ook nog niet ontvangen zal gaan worden.
Door de BTW vrije dagen, kan ik begrijpen dat het door drukte allemaal iets langer kan duren, maar hiervan nooit bericht gehad.
Mijn moeder begon op 16 februari te bellen, waar de bestelling bleef. Er werd gezegd: "De koelkast is nog niet op voorraad (wasmachine wel), die verwachten wij 19 februari binnen te krijgen."
20 februari, nog steeds geen bericht.
21 februari toch maar bellen: "Er is een levering geweest, maar het was maar een klein deel, durf niet te zeggen wanneer de volgende levering plaats vindt.". Toen heb ik gevraagd of het mogelijk was om dan een vervanger te krijgen, dit was geen probleem, mits er een marge werd aangehouden van 10% (boven of onder de aanschafprijs).
Prima dacht ik, ik op de website gezocht naar een vervangend product, eentje gevonden, weer bellen.
"Is er geen vervangend artikel aangeboden?", nee, mocht er een uitzoeken, "Oh, nou ik heb hier een artikelnummer, als dit u aanspreekt kunnen wij deze voor leveren", artikel was goed, dus geaccepteerd. "Hier wordt dan een ticket van aangemaakt dat het verwerkt gaat worden, kan alleen wel paar werkdagen overheen gaan", nou vooruit zal het nog even afwachten.
26 februari ontvingen wij een nieuwe orderbevestiging met inderdaad het nieuwe artikel erin (voor 22:00 besteld morgen in huis). Mooi! 28 februari ga ik op mezelf wonen, dus als het dan 27 februari binnenkomt, is dat helemaal super!
28 februari, geen verzendbevestiging, niks ontvangen, 's avonds toch maar bellen: "Ja we zien dat uw wasmachine niet op voorraad is (lees hierboven, die was op voorraad, dus gewoon aan iemand anders verkocht).", dus dat betekend dat ik nog langer moet wachten? "Ja, maar we kunnen kijken voor eventueel een vervangend artikel, maar dit zal pas maandag 2 maart aangeboden worden, dan kunt u beslissen of u het wilt". Toen ben ik redelijk boos geworden, immers kan je zonder koelkast amper leven (je kan niks invriezen, geen vers voedsel in huis hebben).
Gevraagd of ze dan alleen de koelkast konden opsturen, dat kon niet, beide producten moesten op voorraad zijn, kon niet apart geleverd worden.
2 maart: Niks ontvangen, weer gebeld "Ja we hebben nog geen actuele lijst ontvangen, ik blijf het monitoren, we bellen u voor 6 uur op" (inmiddels geergerd en vermoeid door al het gedoe) maar geaccepteerd.
7 uur s' avonds, nog steeds geen telefoon gehad, toch maar weer zelf bellen.. "Vreemd dat mijn collega dat heeft belooft, we krijgen morgen pas weer een lijst van de Backoffice en zie het nergens geregistreerd staan, maar ik kan het alsnog voor u doen! Dan krijgt u binnen een paar werkdagen een mailtje van ons met vervangend artikel waar je dan akkoord op kan geven".
Inmiddels is 3 maart, nog steeds niks gehoord, al een maand ben ik meer dan 700 euro kwijt zonder dat ik iets ontvangen heb, heb ik kosten moeten maken om een tijdelijke koelkast te regelen en moet ik op en neer naar mijn ouders rijden om mijn was te kunnen doen (50km).
Kortom, ik dacht een leuke deal te hebben tijdens deze actie, inmiddels blijkt dat geen leuke deal meer te zijn, en had ik achteraf liever 100 euro meer betaald dan al deze ellende te hebben...