LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp balansrekening.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Fioravante

Wehkamp balansrekening.

Ongelezen bericht door Fioravante »

Mijn eerste post en het is gelijk een over een klacht en irritatie bij wehkamp.
Over het algemeen ziet de website er goed uit en het geeft je hoop over de geleverde producten. Als student zijnde komt het namelijk goed uit dat je gespreid kan betalen en ben je er zeer blij mee.
Alleen later kom je er achter dat je direct het volledige bedrag moet gaan betalen, en na 40 belminuten verder krijg je het pas te horen.
En wat nog meer irritanter is, is dat je niet word door verbonden met de financiële afdeling. Sterker nog je moet wachten op de brief. En daarna kan je pas een uitspraak doen. En wanneer dit gebeurt is ben je al 5 dagen verder. Zonder bed. Koelkast en klerenkast.
Lang leve het studentenleven...
Behalve het feit dat je telefonisch overbetaalt en totaal niet word geholpen. Kan ik je ook zeggen dat het flut service is van wehkamp.

En nu maar opzoek naar een andere site waarbij je gebruik kan maken van gespreid betalen en hopen dat wehkamp ooit realiseert dat ze de slechtste winkel ooit zijn.

Webcarewehkamp.nl

Re: Wehkamp balansrekening.

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Beste Fioravante,

Ik vind het erg vervelend dat je eerste ervaring bij ons niet goed was. Het is inderdaad niet voor iedereen mogelijk om gespreid te betalen. Ons systeem bepaalt dit zelf en er wordt op een aantal dingen gelet. We maken gebruik van een creditscoring systeem (zie hiervoor onze aanvullende algemene voorwaarden, artikel 13: kredietwaardigheid). Doormiddel van dit creditscoringsysteem wordt op basis van je bestel- en betaalgeschiedenis, je adres- en persoonsgegevens, de artikelen die je wilt bestellen en overige factoren bepaald wat je betaalmogelijkheden zijn. Voor verdere vragen kun je mailen naar [email protected]

Vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp.nl

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Lijkt me vrij logisch dat je niemand van de fin. afd. te spreken krijgt. En verder dien je zelf na te denken als je zonder bed enz. zit. Studenten worden geacht dat zelf op te kunnen lossen..
Postorderbedrijven hebben geleerd van klanten die creatief met betalen omgaan.
Ja...jullie hebben het zwaar.....

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik denk dat het wellicht verstandig is om deze tijd van 5 dagen te gebruiken om na te denken:
1) wil je überhaupt wel dingen kopen waar je geen geld voor hebt en waar je een lening voor moet afsluiten nu lijkt me dat bij een bed nog wel cruciaal, maar ik zou toch even nadenken hoe je met je geld om wilt gaan. Want gespreid betalen, of elke vorm van krediet verstrekking kost ook geld.
2) na te denken over planning, tenzij je huis afgebrand is, heb je niet 'opeens' geen bed en geen koelkast meer, je hebt blijkbaar besloten te verhuizen, je oude bed weg te doen etc, en je niet gerealiseerd dat je niet binnen een dag allemaal nieuwe spullen hebt. Dingen kosten tijd en het is verstandig vooruit te plannen, zeker als je niet de financiele middelen hebt om dingen per direct te kopen.

Daarnaast sluit ik me bij dhc aan: een organisatie als Wehkamp heeft waarschijnlijk wel vaker crediet verstrekt aan mensen die het niet terugbetalen, een verlies voor hen. Het is niet meer dan logisch dat je alleen geld leent aan mensen waar je rederlijkerwijs van kunt verwachten dat ze het terug betalen.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Fioravante schreef:Mijn eerste post en het is gelijk een over een klacht en irritatie bij wehkamp.
Over het algemeen ziet de website er goed uit en het geeft je hoop over de geleverde producten. Als student zijnde komt het namelijk goed uit dat je gespreid kan betalen en ben je er zeer blij mee.
Alleen later kom je er achter dat je direct het volledige bedrag moet gaan betalen, en na 40 belminuten verder krijg je het pas te horen.
En wat nog meer irritanter is, is dat je niet word door verbonden met de financiële afdeling. Sterker nog je moet wachten op de brief. En daarna kan je pas een uitspraak doen. En wanneer dit gebeurt is ben je al 5 dagen verder. Zonder bed. Koelkast en klerenkast.
Behalve het feit dat je telefonisch overbetaalt en totaal niet word geholpen. Kan ik je ook zeggen dat het flut service is van wehkamp.

En nu maar opzoek naar een andere site waarbij je gebruik kan maken van gespreid betalen en hopen dat wehkamp ooit realiseert dat ze de slechtste winkel ooit zijn.
Bied op verkoopsites, huur een busje met een maat en in een dag heb je je kamer gevuld, en waarschijnlijk met leuke dingen ook. Kom op! Zo deden we het vroeger ook en zelfs zonder internet, want, hou je vast, dat bestond toen nog niet!
Actie...

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Kringloopwinkels genoeg :D

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Precies, leuke dingen genoeg te vinden voor weinig geld.

Waarschijnlijk heeft dat best ergens in de voorwaarden gestaan dat niet iedereen gespreid mag betalen. En inderdaad, het staat in de aanvulling algemene voorwaarden Wehkamp.

En je betaald 14% extra! op je openstaande krediet.

Gesloten