LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Bank nalatig ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
emakkreel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2011 17:46

SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door emakkreel »

Hoi,

Ik heb reeds meerdere malen aan de SNSBANK gevraagd om mee te denken met het oplossen van financieele problemen die ontstaan zijn bij de verkoop van een tweede huis wat ik door de crisis lang heb gehad, Is het normaal dat de bank hier totaal geen gehoor aan geeft ? Ik dacht dat de bank een zorg plicht had ?

Groeten,

Ernst

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Van banken.nl:

De Zorgplicht verplicht banken om voldoende informatie van de klant in te winnen om hem of haar passend te kunnen adviseren. Daarnaast zijn banken verplicht om de klant voldoende te informeren zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken om een product of dienst af te nemen.

Er staat niets over hulp verlenen als gevolg van externe factoren. Ze zouden wel moeten helpen als ze jou een lening hadden verkocht die je je eigenlijk niet kon veroorloven.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door riddert »

emakkreel schreef:Hoi,

Ik heb reeds meerdere malen aan de SNSBANK gevraagd om mee te denken met het oplossen van financieele problemen die ontstaan zijn bij de verkoop van een tweede huis wat ik door de crisis lang heb gehad, Is het normaal dat de bank hier totaal geen gehoor aan geeft ? Ik dacht dat de bank een zorg plicht had ?

Groeten,

Ernst
Ik begrijp uit uw verhaal dat uw tweede huis met verlies is verkocht. In uw geval had ik het vakantiehuis (ik ga ervan uit dat een tweede huis als vakantiehuis gekocht wordt) aangehouden en op betere tijden gewacht, eventueel verhuren tijdens vakantieperiodes. Vastgoed op oa. bungalowparken worden momenteel zeer slecht verkocht, zowel nieuwe als bestaande projecten.
De bank had hier niet zoveel aan kunnen veranderen lijkt me, 't is uw eigen beslissing geweest om te verkopen in een slechte tijd.
Wat had u zelf graag an de bank gezien qua 'hulp'?

emakkreel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2011 17:46

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door emakkreel »

Het gaat onder andere inderdaad om een foutief verkocht product ja, En het eventueel overstappen op een beter product, Het gaat om een tweede woning welke ik heb gekocht vlak voor de krediet crisis waarna ik mijn andere woning niet meer verkocht kreeg.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door dhc »

een foutief verkocht product
Leg mij even uit waar het foute product uit de hoge hoed springt....

U koopt een tweede huis, met volle verstand neem ik aan, en dan is de bank nalatig?

U heeft een auto, koopt er nog een bij en dan moet de dealer vragen of u die kan betalen?
Of helpen bij de verkoop als de benzine te duur wordt?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

emakkreel schreef:Het gaat onder andere inderdaad om een foutief verkocht product ja, En het eventueel overstappen op een beter product, Het gaat om een tweede woning welke ik heb gekocht vlak voor de krediet crisis waarna ik mijn andere woning niet meer verkocht kreeg.
Hoezo dan, bedoelt u een hypotheek? Wat heeft de bank fout gedaan dan?

U heeft toch zeker zelf de keuze gemaakt een tweede huis te kopen?
Als u nu een restschuld heeft moet u die natuurlijk betalen. Je mag wel van de bank verwachten dat ze realistisch meedenken over het afbetalen, maar dit moet ook binnen een redelijke termijn worden gedaan.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door 16again »

Julie4444 schreef:Wat heeft de bank fout gedaan dan?
U heeft toch zeker zelf de keuze gemaakt een tweede huis te kopen?
Volgens mij wordt de bank niet de restschuld verweten, maar wel het ontbrekende advies hoe nu het best om te gaan met de ontstane situatie.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar als Fortis de hypotheeklening had verstrekt, en later ook het krediet om de restschuld te financieren zoals in uw geval, wat heeft SNS er dan mee te maken?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
Julie4444 schreef:Wat heeft de bank fout gedaan dan?
U heeft toch zeker zelf de keuze gemaakt een tweede huis te kopen?
Volgens mij wordt de bank niet de restschuld verweten, maar wel het ontbrekende advies hoe nu het best om te gaan met de ontstane situatie.
Maar TS heeft het over een:
emakkreel schreef:Het gaat onder andere inderdaad om een foutief verkocht product ja, En het eventueel overstappen op een beter product, Het gaat om een tweede woning welke ik heb gekocht vlak voor de krediet crisis waarna ik mijn andere woning niet meer verkocht kreeg.
Ik snap niet wat hij bedoelt, want het lijkt alsof hij het de bank kwalijk neemt dat de huizenmarkt niet zo best was door de crisis oid.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

SJZ schreef:Maar als Fortis de hypotheeklening had verstrekt, en later ook het krediet om de restschuld te financieren zoals in uw geval, wat heeft SNS er dan mee te maken?
Wat heeft Fortis hier mee te maken????

Rots92
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2008 11:01

Re: SNS Bank nalatig ?

Ongelezen bericht door Rots92 »

Misschien is het verstandig dit bericht bij het forum van SNS te plaatsen!

Gesloten