Eneco komt afspraak niet na
Geplaatst: 05 mar 2015 10:47
Omstreeks juni 2014 ben ik in de Mediamarkt overgehaald om over te stappen naar Essent als energie leverancier.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.
Ik vind dit een slechte actie van Eneco en denk er over om (zodra mijn huidige contract is beëindigt) over te stappen naar een andere leverancier, want Eneco komt mij zeer onbetrouwbaar over.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.
Ik vind dit een slechte actie van Eneco en denk er over om (zodra mijn huidige contract is beëindigt) over te stappen naar een andere leverancier, want Eneco komt mij zeer onbetrouwbaar over.