| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beltegoedterug
Beltegoedterug
Op 'radio 10' reclame gehoord: Beltegoedterug, bel 09090908 je betaalt 90 cent per minuut en krijgt 50 cent per gebelde minuut terug, dit kan maximaal voor de tijdsduur van 2 uur.
Helemaal waar.
Echter, er zit een addertje onder het gras, heb het gedaan, voor een half uur, moet €27,00 betalen en krijg slechts €15,00 op mijn bankrekening terug.
Pure oplichterij dus.
Hiervoor wil ik iedereen waarschuwen, er niet zo maar in te trappen in dit soort leuke aanbiedingen.
groet.
Helemaal waar.
Echter, er zit een addertje onder het gras, heb het gedaan, voor een half uur, moet €27,00 betalen en krijg slechts €15,00 op mijn bankrekening terug.
Pure oplichterij dus.
Hiervoor wil ik iedereen waarschuwen, er niet zo maar in te trappen in dit soort leuke aanbiedingen.
groet.
Laatst gewijzigd door Jan-Elly op 05 mar 2015 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Barre Barry
Re: Beltegoedterug
Je betaalt 90 cent om 50 cent terug te krijgen en dat ga jij dan bellen?????
Tsjonge tsjonge hoe stupide kun je zijn. Om 50 cpm te krijgen moet je 90 cpm betalen. Sommige mensen VRAGEN erom opgelicht te worden.
Even terug naar de stof van Basisschool group 4:Barre Barry schreef:Je betaalt 90 cent om 50 cent terug te krijgen en dat ga jij dan bellen?????
90 cent - 50 cent = 40 cent
Best case scenario: Je betaalt 40 cent per minuut.
Daar komen waarschijnlijk je normale belkosten ook nog eens bij. Hier hebben we een 3-letter-woord voor.
Is toch helemaal geen oplichting als ze er eerlijk over zijn?olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge hoe stupide kun je zijn. Om 50 cpm te krijgen moet je 90 cpm betalen. Sommige mensen VRAGEN erom opgelicht te worden.
-
Josephien12
TS bedoelt dat die 90 cent per minuut niet van haar belbundel afgaan maar bovenop de budel gerekend worden, net zoals bijvoorbeeld kosten voor het bellen naar het buitenland.
Los daarvan is het natuurlijk sowieso belachelijk dat mensen dit doen. Hoe wanhopig moet je zijn...
Los daarvan is het natuurlijk sowieso belachelijk dat mensen dit doen. Hoe wanhopig moet je zijn...
Dat is toch standaard voor 0900 nummers, maar dat weet toch iedereen?Josephien12 schreef:TS bedoelt dat die 90 cent per minuut niet van haar belbundel afgaan maar bovenop de budel gerekend worden, net zoals bijvoorbeeld kosten voor het bellen naar het buitenland.
Mijn vorige post was meer onder het mom van: zelfs als het zou zijn wat het lijkt en je dat even vergeet, kost het je geld.
Het verliezen van je beltegoed ( bijvoorbeeld omdat je het te lang niet gebruikt hebt ) kost je uiteindelijk nog meer. Het principe van ( een deel ) cash terugkrijgen is op zich dus nog niet zo vreemd. Natuurlijk zou het slimmer zijn geweest om de hoogte van het beltegoed beter af te stemmen op de vraag echter niet iedereen is daar even goed in. Ook kan het zijn dat je een bepaald gedeelte cadeau hebt gekregen en dat niet nodig hebt. Voordat het vervalt is het op zich interessant om ( al is het maar een deel ) dit dan te cashen.Julie4444 schreef:Dat is toch standaard voor 0900 nummers, maar dat weet toch iedereen?Josephien12 schreef:TS bedoelt dat die 90 cent per minuut niet van haar belbundel afgaan maar bovenop de budel gerekend worden, net zoals bijvoorbeeld kosten voor het bellen naar het buitenland.
Los daarvan is het natuurlijk sowieso belachelijk dat mensen dit doen. Hoe wanhopig moet je zijn...![]()
Mijn vorige post was meer onder het mom van: zelfs als het zou zijn wat het lijkt en je dat even vergeet, kost het je geld.
Echter moet je er dan wel voor zorgen dat het nummer dat je belt ook daadwerkelijk binnen je bundel valt. Dat heeft TS dus niet goed uitgezocht.
weet niet wat jij onder het addertje verstaatJan-Elly schreef: Echter, er zit een addertje onder het gras, heb het gedaan, voor een half uur, moet €27,00 betalen en krijg slechts €15,00 op mijn bankrekening terug.
90 cent betalen = 50 cent terug krijgen, lijkt mij toch helemaal duidelijk, dus geen addertje, alleen
ben jij 12 euro aan geld kwijt
Kunt u mij aangeven waar de oplichting verborgen zit want ik zie hem niet.Jan-Elly schreef:Op 'radio 10' reclame gehoord: Beltegoedterug, bel 09090908 je betaalt 90 cent per minuut en krijgt 50 cent per gebelde minuut terug, dit kan maximaal voor de tijdsduur van 2 uur.
Helemaal waar.
Pure oplichterij dus.
groet.
Dat valt mee. Heb hier wel eens topics voorbij zien komen met personen die een oud tmobile flex abonnement had. Daar kocht je beltegoed in dat onbeperkt houdbaar was en overal voor gebruikt kon worden, zolang je het maar met je telefoon deed. Als je nu daarmee gaat verlengen is het tegoed weg. En de topics die ik hier daarover gezien heb gingen niet over een paar tientjesJosephien12 schreef:
Dus als je nog 500 euro ofzo hebt staan wat eigenlijk komt te vervallen is dit een prima oplossing.
-
Eliesabeth
Heb deze reclame ook gehoord op radio10 ,klinkt aantrekkelijk.
Ze 'vergeten' er alleen bij te vermelden,dat je 0900 nummers in je bundel moet hebben,ZIGGO heeft dit.
Uiteraard is het dan wel rendabel als je veel beltegoed over hebt.
Fijn dat er mensen zoals deze meneer/mevrouw zo sociaal zijn dit te melden, zodoende andere mensen te behoeden voor misleidende reclame.
Hoe sommige mensen hierop reageren, geeft naar mijn mening alleen maar aan, hoe simpel deze personen zelf zijn.
Ze 'vergeten' er alleen bij te vermelden,dat je 0900 nummers in je bundel moet hebben,ZIGGO heeft dit.
Fijn dat er mensen zoals deze meneer/mevrouw zo sociaal zijn dit te melden, zodoende andere mensen te behoeden voor misleidende reclame.
Hoe sommige mensen hierop reageren, geeft naar mijn mening alleen maar aan, hoe simpel deze personen zelf zijn.
Eliesabeth schreef:Heb deze reclame ook gehoord op radio10 ,klinkt aantrekkelijk.
als ts niet goed begrijpt wat de reclame in houdt, moet je hier niet gaan klagen en zeggen dat er een addertje is. maar misschien zijn wij te simpel om dit te snappen. maar ik betaal tenminste geen 40 cent per minuten voor iets en ga er dan over klagen
trouwens wel heel toevallig dat je gisteren pas hier hebt aangemeld en het opneemt voor iemand,
bent zeker ts
Absoluut. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen die hier in zouden trappen eerst fora gaan afstruinen naar ervaringen van anderen.....Eliesabeth schreef: Fijn dat er mensen zoals deze meneer/mevrouw zo sociaal zijn dit te melden, zodoende andere mensen te behoeden voor misleidende reclame.
Net als u staat het een ieder vrij om te reageren.Eliesabeth schreef:Hoe sommige mensen hierop reageren, geeft naar mijn mening alleen maar aan, hoe simpel deze personen zelf zijn.
-
sweet-devil
Dat was ook mijn eerste gedachteaarie25 schreef:Eliesabeth schreef:Heb deze reclame ook gehoord op radio10 ,klinkt aantrekkelijk.
trouwens wel heel toevallig dat je gisteren pas hier hebt aangemeld en het opneemt voor iemand,
bent zeker ts
De kosten voor bellen naar 0900 nummers is hier toch helemaal niet aan de orde volgens het verhaal van TS?
30 x €0,90 = €27,00
Ze geven zelf aan dat je €0,90 p.m. betaald en maar €0,50 per minuut terug krijgt.
30 x 0,50 = €15,00
Wat is hier nou eigenlijk het probleem?
30 x €0,90 = €27,00
Ze geven zelf aan dat je €0,90 p.m. betaald en maar €0,50 per minuut terug krijgt.
30 x 0,50 = €15,00
de gene die het topic geopend heeft, want die maakt een probleem van helemaal nietsHatertje schreef:De kosten voor bellen naar 0900 nummers is hier toch helemaal niet aan de orde volgens het verhaal van TS?
30 x €0,90 = €27,00
30 x 0,50 = €15,00
De (een deel van) uitleg op hun website.Oplichting is het natuurlijk niet, of het verstandig is weet ik niet.
Beltegoed cashen wanneer je beltegoed over hebt!
Hier kun je het beltegoed dat je over hebt omzetten naar geld op je bankrekening.
Het werkt heel eenvoudig:
Je belt (met je mobiel) het nummer 0909 - 7070 *** Dit kost 90 cent per minuut.
Je toetst je bankrekening nummer in en bouwt 50 cent per gebelde minuut tegoed op.
Je laat de lijn open staan zolang als jij wilt, met een maximum van 2 uur per gesprek.
Na je gesprek sturen we je een gratis sms ter bevestiging met daarin vermeld het aantal minuten dat je hebt gebeld en het bedrag dat we gaan overmaken. Zorg dat je nummerherkenning aan staat, anders kunnen we je deze sms niet sturen.
Het maximum wat je per kalendermaand uitgekeerd kan krijgen is 250 euro / 500 belminuten.
De uitbetaling vindt plaats aan het einde van de maand opvolgend na de maand waarin de minuten gegenereerd zijn. Voorbeeld: minuten gemaakt op 1 december worden rond 31 januari overgemaakt.
Waarschijnlijk is het 'probleem' dat sommige mensen niet weten wat het verschil is tussen een beltegoed en een belbundel. Met een beltegoed (euro's) kun je voor een bepaalde hoeveelheid geld bellen, waarbij er verschillende tarieven voor verschillende diensten kunnen gelden. Bijvoorbeeld 9 euro tegoed is 10 minuten deze lijn bellen, of bijvoorbeeld een half uur internetten of 100 smsjes of misschien die kwartier met het buitenland bellen en ga zo maar door.
Een belbundel is dat je een bepaalde hoeveelheid eenheden hebt die je voor een beperkt aantal diensten kunt gebruiken. Bv een sms, Mb of minuut naar een mobiel of normale vaste lijn. Wat je buiten die vaste afgesproken bundel diensten doet, reken je ook extra af.
Ik denk dat TS zo'n belbundel heeft en deze dienst dus niet uit het beltegoed wordt betaald, maar bovenop de belbundel extra wordt afgerekend. In dat geval is het dus niet handig om van deze diensten gebruik te maken. Maar als je een tegoed hebt dat overal voor gebruikt kan worden, dan zijn dit heel handige diensten.
Een belbundel is dat je een bepaalde hoeveelheid eenheden hebt die je voor een beperkt aantal diensten kunt gebruiken. Bv een sms, Mb of minuut naar een mobiel of normale vaste lijn. Wat je buiten die vaste afgesproken bundel diensten doet, reken je ook extra af.
Ik denk dat TS zo'n belbundel heeft en deze dienst dus niet uit het beltegoed wordt betaald, maar bovenop de belbundel extra wordt afgerekend. In dat geval is het dus niet handig om van deze diensten gebruik te maken. Maar als je een tegoed hebt dat overal voor gebruikt kan worden, dan zijn dit heel handige diensten.
Ik ken geen enkele provider waarbij een 0900 nummer betaald wordt uit de bundel of het bel tegoed. Dat kan ook niet want de provider is niet degene die het geld ontvangt maar degene die incasseert.
Het probleem zit hem hier in de misleiding dat niet vermeldt wordt dat het bellen naar het 0900 nummer meer kost dan de 90 cpm en dat je dus niet betaald met beltegoed dat je al aan de provider hebt betaald, maar betaald met buiten bundel tarief. Dus en je bundel wordt niet opgebruikt tegen vergoeding en je betaald extra kosten. Je betaald dus dubbel.
Die suggestie die zij doen dat het uit je bundel gaat is op zijn best dubieus maar op zijn slechts oplichting. Er wordt immers een list gebruikt en daarmee is het oplichting.
Het probleem zit hem hier in de misleiding dat niet vermeldt wordt dat het bellen naar het 0900 nummer meer kost dan de 90 cpm en dat je dus niet betaald met beltegoed dat je al aan de provider hebt betaald, maar betaald met buiten bundel tarief. Dus en je bundel wordt niet opgebruikt tegen vergoeding en je betaald extra kosten. Je betaald dus dubbel.
Die suggestie die zij doen dat het uit je bundel gaat is op zijn best dubieus maar op zijn slechts oplichting. Er wordt immers een list gebruikt en daarmee is het oplichting.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
olaf79 schreef:Ik ken geen enkele provider waarbij een 0900 nummer betaald wordt uit de bundel of het bel tegoed. Dat kan ook niet want de provider is niet degene die het geld ontvangt maar degene die incasseert.
Ik wel...bij Simyo kan dit. Diegene welke incaseert stort het "opgebouwde" bedrag op je rekening.
Vorig jaar gedaan opdat een en ander openstond en zo weer paar tientjes terug gekregen anders was het weg.
Inderdaad wel erg goed opletten of 0900 nummers in je bundel / tegoed zit anders betaal je voor jan doedel.
Zo voorgaande prikkers hebben Ts weer eens flink afgestoft, wat voor zin heeft jullie reacties = sja get a live