LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschuldigd van niet betaalde bril

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Barre Barry »

moederslink schreef:De verkoopster " slaat toch het bedrag € 190 aan op de kassa / computer ??"
De kassala gaat open en ze geeft € 2 terug :?:
Zou ze dan niet beter € 188 aan kunnen slaan als er € 190 betaald wordt???

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Barre Barry »

bprosman schreef: Maar ... om dat te doen , of 1 Euro , of iets anders aan te slaan, moet je als "Kwaadwillende cassiere" VANTEVOREN geweten hebben dat mevrouw de kassabon niet mee zou nemen
Waarom?
bprosman schreef:Dan nog... hoe weet je als cassiere dat de klant de bon niet meeneemt.
Dat zie je en daarna verwijder je de betaling weer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door moederslink »

Barre Barry schreef:
moederslink schreef:De verkoopster " slaat toch het bedrag € 190 aan op de kassa / computer ??"
De kassala gaat open en ze geeft € 2 terug :?:
Zou ze dan niet beter € 188 aan kunnen slaan als er € 190 betaald wordt???

Uiteraard! Foutje van me...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Shine »

Rinustp schreef:Dat kan, Prem, maar dan gaat het niet over enkele seconden. Als een dierbare erg slecht in het ziekenhuis ligt en je verwacht een telefoontje dan wil je dat natuurlijk snel opnemen. Maar dat hoeft toch niet in paniek. Je mag ervan uitgaan dat je dierbare in een ziekenhuis goed wordt verzorgd en dat je daar nooit als de brandweer naar toe hoeft. Dat je emotioneel en dus ook verward kunt zijn is begrijpelijk maar met een beetje overleg in enkele seconden aan de kassa had je veel kunnen voorkomen.
Allereerst, het begrip 'in paniek de telefoon opnemen' dat fabriceert u er nu ineens zelfstandig bij. Daar was namelijk totaal geen sprake van.
Het bericht dat de vrouw vervolgens te horen kreeg was klaarblijkelijk dermate schokkend dat ze hals over kop weg moest. Er kan dan zeer zeker verwardheid bij de persoon ontstaan. Het laatste waar je dan aan denkt is een kassabonnetje. Het is zelfs mogelijk dat bijvoorbeeld de medewerkster heeft gezegd "gaat u maar gauw mevrouw, ik zorg dat het inorde komt". En nu blijkt dat dit niet het geval is.
Als de kassa alléén middels een aanslag zich opent, dan moet de medewerkster iets van aanslag rond dat tijdstip hebben gedaan. Anders kon er geen €2,00 wisselgeld terug gegeven worden.
Iedere kassa heeft een zogeheten onderbon. Daarop moet dat te zien zijn.
Ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn van dit verhaal.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Moneyman »

Barre Barry schreef:
bprosman schreef:Dan nog... hoe weet je als cassiere dat de klant de bon niet meeneemt.
Dat zie je en daarna verwijder je de betaling weer.
En dat wordt niet gelogd, denk je?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Veel kassa`s hebben een "No Sale" knop.
Dan gaat de lade toch open.

Dit word bij een goede kassa trouwens ook geregistreerd - dus hoe dan ook moet er iets terug te zoeken/vinden zijn. (Kijk naar Opstelten en Teeven - toch nog gevonden).

Als de caissiere inderdaad niet te goeder trouw is geweest - had ze ook gewoon kunnen aanslaan, maar later de transactie kunnen laten vervallen, of als retour ingeven. geen kasverschil meer - en zelf lekker 188 euro inpikken.

Ik hoop wel dat hier de les uit geleerd word: pinnen, of wachten op bon - want bewijzen dat klant gelijk heeft word nu wel heel erg moeilijk.
Succes ermee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door moederslink »

In de 1e week van maart is dit voorgevallen , inmiddels zitten we op 12 maart , het zal toch al wel opgelost zijn inmiddels?? Hoop het nog te lezen.... :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door bprosman »

maar later de transactie kunnen laten vervallen, of als retour ingeven. geen kasverschil meer
Maar wel 2 geregistreerde transacties.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door vroem »

Aangezien TS wel afgelopen nacht het forum bezocht heeft, en eea gelezen, maar niet de moeite heeft genomen te reageren vermoed ik eigenlijk inmiddels dat het verhaal toch iets anders is.
in ieder geval jammer dat er niet terug gereageerd wordt, eventueel met afloop of nadere info. daarvan alleen al komen er vraagtekens bij het verhaal.
Laat ik wel wezen, een gezond persoon die veel achter een kassa werkt en dus wel het nodige zal meemaken vergeet niet zo gauw iemand die in haast een winkel verlaat zonder kassabon.
Mijn opticien heeft altijd een uitgebreide bon met detailgegevens over bril of lenzen. En is iemand die bij vergeten bon of haast (wetende dat het van belang kan zijn voor een verzekering) deze nastuurt of erover nabelt.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Moneyman schreef:
Barre Barry schreef:
bprosman schreef:Dan nog... hoe weet je als cassiere dat de klant de bon niet meeneemt.
Dat zie je en daarna verwijder je de betaling weer.
En dat wordt niet gelogd, denk je?
Hangt van de kassa af.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door tortle »

Ik vind dat een hoop geld voor enkel een leesbril !

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Beschuldigd van niet betaalde bril

Ongelezen bericht door vroem »

is een bestelde bril, dus maatwerk neem ik aan. Vind de prijs daar wel mee in de pas, eerder goedkoop wellicht.

Gesloten