LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste kosten iwegens gebruik van internet BEN.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hensje

Ongewenste kosten iwegens gebruik van internet BEN.nl

Ongelezen bericht door Hensje »

Ben.nl berekent ongewenst kosten voor gebruik van internet via het gsm netwerk.
Ik heb een zeer goedkoop abonnement sim-only van 3,00 euro.
Er is geen bundel voor internet afgesproken dus alleen bellen en sms. Hiermee is iedereen in de veronderstelling dat je dan ook niet en geen gebruik van internet via het gsm netwerk kan maken!

Uit gewoonte is mijn telefoon geblokkeerd voorgebruik van internet via het gsm netwerk.
De apps zijn ook geblokkeerd en kunnen geen automatische update doen.
Mijn telefoon is ingesteld om op verzoek verbinding te maken via wifi en alleen bij mezelf thuis.

Ik ontvang van BEN.nl toren hoge rekeningen dat ik gebruik gemaakt zou hebben van internet.
Maar hoe kan dat nu? Alles is immers geblokkeerd en ze hebben me toch laten geloven dat ik geen gebruik van internet kon maken!

De Opta wil hier graag meer van weten, dus deponeren maar!

GJvdZ

Re: Ongewenste kosten iwegens gebruik van internet BEN.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe heb je het geblokkeerd? Het beste kan je gewoon de APN verwijderen uit de configuratie. Een bundel zonder internet betekent alleen maar dat je internet per MB moet afrekenen. Het betekent niet dat je geen internet hebt. Net als dat je geen bundel voor voice hebt, dat je dan per minuut afrekent.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Hensje schreef: Er is geen bundel voor internet afgesproken dus alleen bellen en sms. Hiermee is iedereen in de veronderstelling dat je dan ook niet en geen gebruik van internet via het gsm netwerk kan maken!
En met die veronderstelling gaat het dus mis. "Men" heeft ook geen abonnement voor het buitenland afgesloten, maar als "men" met pech in Italië staat is "men" toch wel blij dat de telefoon gewoon werkt. Zelfde geldt voor 0900 nummers en dergelijke. Die zaken staan over het algemeen ook gewoon op een prijslijst.
Hensje schreef:Uit gewoonte is mijn telefoon geblokkeerd voorgebruik van internet via het gsm netwerk.
Hoe? Er is eigenlijk maar 1 goede manier, die is hier al genoemd, namelijk de apn verwijderen. Het blokkeren man mobiele data is lang niet altijd voldoende. Als de apn verwijderd is, "weet" de telefoon niet hoe de verbinding gemaakt moet worden, ook al zou die dat willen.
Hensje schreef:De Opta wil hier graag meer van weten, dus deponeren maar!
Ik neem aan dat u dit ter plekke bedenkt? Aangezien de opta al een behoorlijke tijd niet meer bestaat, maar is opgegaan in de acm. :roll:

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Hensje schreef:De Opta wil hier graag meer van weten, dus deponeren maar!
Tijdreiziger zeker?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Hensje schreef:Ik ontvang van BEN.nl toren hoge rekeningen dat ik gebruik gemaakt zou hebben van internet.
Maar hoe kan dat nu? Alles is immers geblokkeerd en ze hebben me toch laten geloven dat ik geen gebruik van internet kon maken!
De website van Ben is nu wel heel duidelijk:
https://www.ben.nl/sim-only
Internetbundel 0 MB , internet voor 0,30 per MB.
Voorheen stond dat bij providers weggemoffeld in de kleine lettertjes, en had klager nog enigszins een poot om op te staan.
Is er geen Ben klanten inlogpagina, waar je internet toegang kan blokkeren?
Er is altijd wel een app die ineens wil gaan updaten, en dat kost flink wat MBs.....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

In principe hoort een telefoon waar mobiel internet gebruik uitstaat geen verbinding toe te laten ook al wil een app dat. Dan zit er of een fout in de software of de telefoon is gehackt.
DIT is echter geen probleem van BEN maar van de gebruiker. TS gaat nooit hard kunnen maken dat hij nooit per ongeluk het vinkje mobiele data heeft aangezet.
Wel zou het goed zijn als een provider een klant een sms stuurt als er veel geïnternet wordt zonder bundel dat een bundel goedkoper is.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

olaf79 schreef:In principe hoort een telefoon waar mobiel internet gebruik uitstaat geen verbinding toe te laten ook al wil een app dat. Dan zit er of een fout in de software of de telefoon is gehackt.
DIT is echter geen probleem van BEN maar van de gebruiker. TS gaat nooit hard kunnen maken dat hij nooit per ongeluk het vinkje mobiele data heeft aangezet.
Wel zou het goed zijn als een provider een klant een sms stuurt als er veel geïnternet wordt zonder bundel dat een bundel goedkoper is.
ik dacht via wifi bij ben te internetten, terwijl dit ook via de mast ging. (had ook mobiele gegevens nog aan staan)
ik kreeg een dag later wel netjes een bericht dat ik data verbruikte, beetje laat moets wel 18 euro betalen. maar toch goed opgelost, heb toe gelijk bij ben mobiel internet laten blokkeren, zodat ik alleen via wifi kan internetten, dus mij overkomt dit niet meer :D

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef: Wel zou het goed zijn als een provider een klant een sms stuurt als er veel geïnternet wordt zonder bundel dat een bundel goedkoper is.
Ik meen me te herinneren dat er wel een afspraak is gemaakt met de acm omtrent de zorgplicht en het waarschuwen van klanten die internet gebruiken zonder bundel. Zat wel een financiële drempel aan. Kan alleen het desbetreffende artikel even niet vinden.

Ts heeft het qua kosten alleen over torenhoge rekeningen. Dat is een vrij relatief begrip. Ts heeft een abonnement van 3 euro, dus een rekening van 15 euro is al 5x zo hoog als normaal, hoewel 12 euro aan internetkosten niet heel extreem is. (Helemaal als je 0,30 euro per MB betaald)

aarie25

berndv schreef:
olaf79 schreef: Wel zou het goed zijn als een provider een klant een sms stuurt als er veel geïnternet wordt zonder bundel dat een bundel goedkoper is.
Ik meen me te herinneren dat er wel een afspraak is gemaakt met de acm omtrent de zorgplicht en het waarschuwen van klanten die internet gebruiken zonder bundel. Zat wel een financiële drempel aan. Kan alleen het desbetreffende artikel even niet vinden.

Ts heeft het qua kosten alleen over torenhoge rekeningen. Dat is een vrij relatief begrip. Ts heeft een abonnement van 3 euro, dus een rekening van 15 euro is al 5x zo hoog als normaal, hoewel 12 euro aan internetkosten niet heel extreem is. (Helemaal als je 0,30 euro per MB betaald)
ik betaalde bij ben 1,5 jaar geleden 1,02 per mb, ook een abbo van 3 euro.
het was mij eigen fout dat ik die18 euro moest betalen, ik kreeg toen al een sms van internet gebruik, omdat ik alleen sim only had.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

aarie25 schreef:[
ik dacht via wifi bij ben te internetten, terwijl dit ook via de mast ging. (had ook mobiele gegevens nog aan staan)
ik kreeg een dag later wel netjes een bericht dat ik data verbruikte, beetje laat moets wel 18 euro betalen. maar toch goed opgelost, heb toe gelijk bij ben mobiel internet laten blokkeren, zodat ik alleen via wifi kan internetten, dus mij overkomt dit niet meer :D
Dat is leuk dat het werk, maar zet het zelf ook uit in je toestel door de APN te verwijderen. Als er bij BEN iets fout gaat en ze zetten bijvoorbeeld een verkeerde backup terug dan staat mobiel internet weer gewoon aan. Bovendien is het altijd beter om zelf het heft in handen te nemen en te houden dan van anderen afhankelijk te zijn (maar dat geldt voor alles, niet alleen voor mobiel internet....).

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef: Dat is leuk dat het werk, maar zet het zelf ook uit in je toestel door de APN te verwijderen. Als er bij BEN iets fout gaat en ze zetten bijvoorbeeld een verkeerde backup terug dan staat mobiel internet weer gewoon aan. Bovendien is het altijd beter om zelf het heft in handen te nemen en te houden dan van anderen afhankelijk te zijn (maar dat geldt voor alles, niet alleen voor mobiel internet....).
Nog beter is het je simkaart in 5 stukjes te knippen. Dan weet je zeker dat je nooit meer een rekening voor mobiel internet krijgt.
Wel de stukjes op verschillende plekken lozen want anders heb je risico dat iemand ze bijelkaar vindt en plakt. :lol:

aarie25

GJvdZ schreef:
aarie25 schreef:[
Dat is leuk dat het werk, maar zet het zelf ook uit in je toestel door de APN te verwijderen. Als er bij BEN iets fout gaat en ze zetten bijvoorbeeld een verkeerde backup terug dan staat mobiel internet weer gewoon aan. Bovendien is het altijd beter om zelf het heft in handen te nemen en te houden dan van anderen afhankelijk te zijn (maar dat geldt voor alles, niet alleen voor mobiel internet....).
dit heb ik natuurlijk ook gedaan :D

patbat

Ongelezen bericht door patbat »

Mijn zoontje heeft reeds een aantal maanden een bel abonnement van €3,50 bij BEN. Onlangs heeft hij de oude telefoon van mijn man gekregen, wij hebben de simkaart gewisseld. Tot onze grote schrik ontvingen wij niet veel later het bericht "De kosten van je Ben abonnement zijn deze maand opgelopen tot € 180,- bovenop je abonnementskosten. " Nu blijkt dat de mobiele data op de telefoon nog aanstond. Stom van ons maar nooit over nagedacht dat dit moest worden ingesteld, wij hadden immers alleen een telefoonabonnement. Op mijn vraag naar BEN waarom wij bij een abonnement van €3,50 pas een melding krijgen wanneer de kosten zijn opgelopen tot €180 krijgen wij het antwoord dat dit een standaard melding is onafhankelijk van type abonnement. BEN zegt,"jammer voor u maar dat is de verantwoordelijkheid van de ouders". Onacceptabel vinden wij dit!

Gesloten