Tele 2 opzegging onmogelijk
Geplaatst: 09 mar 2015 12:16
Wauw, de Tele 2 klantenservice haalt werkelijk waar het bloed onder je nagels vandaan. Laat me bij het begin beginnen.
Mijn vriend en ik zijn in november 2014 verhuisd. Omdat een medewerker van Tele 2 beweerde dat we hetzelfde product niet geleverd konden krijgen aan ons nieuwe adres, mochten we gebruik maken van een nieuwe aanbieding (via de mail ontvangen) òf opzeggen. Er moet nog behoorlijke wat geklust worden in ons nieuwe huis en voorlopig kunnen we toch nog geen internet gebruiken dus we kozen voor het laatste. Telefonisch was alles netjes opgezegd (dachten we).
Toen er nog afgeschreven werd heeft mijn vriend gebeld met de klantenservice. Hier vertelde een medewerker dat in het systeem stond dat er gewoon opgezegd was en dat het geregeld ging worden. Toen er in januari weer afgeschreven werd heeft hij weer opgebeld. Dit keer was er niks te vinden over een opzegging. Maar om op te zeggen moesten we een brief met bewijs van verhuizing sturen. Zo gezegd zo gedaan. Netjes een brief gestuurd met een gemeentelijke uitdraai dat we verhuisd zijn, maar toch werd er weer afgeschreven. Nog een keer gebeld met de klantenservice. De brief is niet aangekomen (op de één of andere wonderbaarlijke manier). Dus we moesten nog een keer een brief sturen. Lichtelijk geïrriteerd hebben we een aangetekende brief gestuurd. Toch werd er weer afgeschreven.
Nu zit mijn vriend al langer dan anderhalf uur aan de telefoon. Inmiddels is hij ongeveer 10 keer doorverbonden. Diverse malen worden er totaal verschillende dingen gezegd. Bij hun in het systeem is het bekend dat we in november op hebben gezegd, want dat zei iemand. Ook zijn de brieven volgens de ene collega (die er nog maar een week werkt en ons uiteindelijk niet wou doorverbinden met een andere collega) niet aangekomen en moesten we nog een keer een brief sturen. Ook zei ze dat we er eigenlijk nog een jaar aan vast zitten. Toen heeft hij opgehangen en weer opnieuw gebeld, want ze deed niets anders dan dat zeggen.
De andere collega zegt dat de brieven wel zijn aangekomen. Diezelfde collega zegt ook dat het abonnement wat we hadden wel mogelijk is op ons adres. Weer een collega heeft hem verteld dat alles in het systeem staat, al het telefooncontact, alle brieven, alle opzeggingen. Alles is bij hun bekend. Ook hebben we een mail met een bevestiging dat we hebben opgezegd van Ina Ebbinge. Maar, omdat weer een andere collega beweerd dat we niet kunnen opzeggen is er dus nog steeds niet opgezegd.
Nu willen we dus nog steeds opzeggen en ons geld terug krijgen voor alle maanden dat we eigenlijk niet hoefden te betalen. We moeten toch nog een keer een brief sturen (verder dan dat komen we niet) met een koopcontract erin (dit is nooit vermeld dat dit erbij moest) en daarin moeten we zeggen dat we het 'op prijs stellen' dat we ons geld terug willen krijgen.
We zitten met onze handen in ons haar en vinden het ongelofelijk dat dit kan. Bij hun gaat er iets fout en daarvoor moeten wij betalen. We zijn inmiddels al 5 maanden bezig met opzeggen, ze blijven maar afschrijven en tegenstellingen beweren. Omdat we het zo spuugzat zijn gaan we nog, maar weer een aangetekende brief sturen met daarin het koopcontract en het verzoek dat we ons geld terug willen. We zijn echt radeloos en weten niet wat we moeten doen om hieraf te komen.
Eén ding is zeker, we zullen nooit meer iemand aanraden om bij Tele 2 te gaan en zelf al helemaal niet meer.
Mijn vriend en ik zijn in november 2014 verhuisd. Omdat een medewerker van Tele 2 beweerde dat we hetzelfde product niet geleverd konden krijgen aan ons nieuwe adres, mochten we gebruik maken van een nieuwe aanbieding (via de mail ontvangen) òf opzeggen. Er moet nog behoorlijke wat geklust worden in ons nieuwe huis en voorlopig kunnen we toch nog geen internet gebruiken dus we kozen voor het laatste. Telefonisch was alles netjes opgezegd (dachten we).
Toen er nog afgeschreven werd heeft mijn vriend gebeld met de klantenservice. Hier vertelde een medewerker dat in het systeem stond dat er gewoon opgezegd was en dat het geregeld ging worden. Toen er in januari weer afgeschreven werd heeft hij weer opgebeld. Dit keer was er niks te vinden over een opzegging. Maar om op te zeggen moesten we een brief met bewijs van verhuizing sturen. Zo gezegd zo gedaan. Netjes een brief gestuurd met een gemeentelijke uitdraai dat we verhuisd zijn, maar toch werd er weer afgeschreven. Nog een keer gebeld met de klantenservice. De brief is niet aangekomen (op de één of andere wonderbaarlijke manier). Dus we moesten nog een keer een brief sturen. Lichtelijk geïrriteerd hebben we een aangetekende brief gestuurd. Toch werd er weer afgeschreven.
Nu zit mijn vriend al langer dan anderhalf uur aan de telefoon. Inmiddels is hij ongeveer 10 keer doorverbonden. Diverse malen worden er totaal verschillende dingen gezegd. Bij hun in het systeem is het bekend dat we in november op hebben gezegd, want dat zei iemand. Ook zijn de brieven volgens de ene collega (die er nog maar een week werkt en ons uiteindelijk niet wou doorverbinden met een andere collega) niet aangekomen en moesten we nog een keer een brief sturen. Ook zei ze dat we er eigenlijk nog een jaar aan vast zitten. Toen heeft hij opgehangen en weer opnieuw gebeld, want ze deed niets anders dan dat zeggen.
De andere collega zegt dat de brieven wel zijn aangekomen. Diezelfde collega zegt ook dat het abonnement wat we hadden wel mogelijk is op ons adres. Weer een collega heeft hem verteld dat alles in het systeem staat, al het telefooncontact, alle brieven, alle opzeggingen. Alles is bij hun bekend. Ook hebben we een mail met een bevestiging dat we hebben opgezegd van Ina Ebbinge. Maar, omdat weer een andere collega beweerd dat we niet kunnen opzeggen is er dus nog steeds niet opgezegd.
Nu willen we dus nog steeds opzeggen en ons geld terug krijgen voor alle maanden dat we eigenlijk niet hoefden te betalen. We moeten toch nog een keer een brief sturen (verder dan dat komen we niet) met een koopcontract erin (dit is nooit vermeld dat dit erbij moest) en daarin moeten we zeggen dat we het 'op prijs stellen' dat we ons geld terug willen krijgen.
We zitten met onze handen in ons haar en vinden het ongelofelijk dat dit kan. Bij hun gaat er iets fout en daarvoor moeten wij betalen. We zijn inmiddels al 5 maanden bezig met opzeggen, ze blijven maar afschrijven en tegenstellingen beweren. Omdat we het zo spuugzat zijn gaan we nog, maar weer een aangetekende brief sturen met daarin het koopcontract en het verzoek dat we ons geld terug willen. We zijn echt radeloos en weten niet wat we moeten doen om hieraf te komen.
Eén ding is zeker, we zullen nooit meer iemand aanraden om bij Tele 2 te gaan en zelf al helemaal niet meer.