Pagina 1 van 1
Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo
Geplaatst: 09 mar 2015 17:37
door Dick1955
Mijn Klacht:
Na de Zenderwijziging die wij moesten doen van Ziggo wordt de EPG niet meer goed ingeladen op mijn door Ziggo zelf geleverde Cisco ontvanger.
Hierdoor kan ik ook geen programma’s meer vooraf programmeren om op te nemen. De klantenservice van Ziggo zegt dat het probleem bekend is en schuift het af op de fabrikant van de Cisco ontvanger die Ziggo mij zelf heeft geleverd. Voor de omzetting van de zenders/frequenties was er niets aan de hand. Klantenservice Ziggo zegt niet te weten wanneer het wordt opgelost en dat ik blij moet zijn dat ik nog kan kijken omdat het bij sommige klanten helemaal niet meer werkt.
Gewenste Oplossing:
EPG probleem op Cisco ontvangers binnen een week oplossen of anders kosteloos een nieuwe ontvanger sturen die wel goed werkt.
Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo
Geplaatst: 10 mar 2015 09:37
door bprosman
En het juiste netwerknummer genomen ? Dat kan ook veranderd zijn.
Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo
Geplaatst: 10 mar 2015 11:24
door Oepsie
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen-problemen schreef:
EPG niet of niet geheel gevuld
Door een storing kan het zijn dat de programmagids (EPG) op uw Cisco ontvanger niet werkt. Onze excuses voor het ongemak. We werken hard aan een oplossing.
Wilt u geen programma’s missen? Plan uw opnames dan in via een tijdsopname.
Status: onopgelost Start 30-01-2015 12:33:36 Verwachte einde nog niet beschikbaar
Nou, niet iets dus wat je zelf op kan lossen (anders had het er wel bij gestaan). Dus maar via de timer opnemen, dat werkt gewoon. Dit is een probleem in de firmware (die door Cisco bijgehouden wordt), niet-Cisco decoders hebben er geen last van (op mn samsung decoder werkt epg gewoon). Het zou ziggo wel sieren als ze ervoor zouden zorgen als t probleem wat sneller opgelost wordt (wat meer druk zetten op cisco misschien
).
Ik denk niet dat je hiervoor een nieuwe decoder gaat ontvangen. Maar proberen kan geen kwaad, alleen moet je dan wel stroop gebruiken (en geen azijn) bij je contact met klantenservice
. En dus de timer gebruiken om opnames in te stellen (hoe makkelijk/moeilijk dat is weet ik niet, had hiervoor een aparte harddisk recorder tot kort geleden).
edit: link hoe timer-opname in te stellen op cisco-decoder:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... ijdsopname
Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo
Geplaatst: 10 mar 2015 12:27
door olaf79
Dit is toch wel weer redelijk knullig van Ziggo.
Decoder die bij zo'n beetje 30% van de klanten staat heb je toch getest voordat je dit gaat doen? Dan was dit probleem toch naar boven gekomen en hadden ze simpel tegen Cisco gezegd los het maar even op. Cisco lost dat in een paar weken op als er maar een opdracht wordt gegeven om de firmware aan te passen.
Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo
Geplaatst: 14 mar 2015 13:56
door johnpel
Bij mij werkt EPG weer sinds de update van 11 maart (die volgens mij al twee dagen eerder is geïnstalleerd). Fijn dat de verbeteringen ook zijn doorgevoerd, alhoewel ik vermoed dat alles wat "vroeger" gewoon werkte het nu eindelijk weer doet. Uiteraard ben ik heel blij dat het weer werkt. Ik ben alleen niet zo blij dat we dus als test-engineers hebben gefunctioneerd om de juiste software-update te kunnen uitvoeren. Zo doen wij het op het werk ook, we testen in productie en voor de gebruikers zijn eventuele problemen dan jammer..... Wel lekker goedkoop voor Ziggo. We zijn met zijn allen wekenlang aan het testen geweest, hebben daar geen salaris voor ontvangen en betalen nog abonnementskosten op de koop toe. Dit verdient, zeker vanwege de totale doorlooptijd van de storing, geen schoonheidsprijs. Het zou Ziggo sieren als de getroffen abonnees alsnog worden gecompenseerd voor het toch wel grote ongemak. De EPG is een essentiële functionaliteit op de digitale ontvanger, met name om programma's op te kunnen nemen. Postcodegebied is 4207.