LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen passende oplossing voor lekkend dak

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ik013

Geen passende oplossing voor lekkend dak

Ongelezen bericht door Ik013 »

Sinds maart 2014 huren wij een flat in Tilburg via Wonenbreburg. Tot juli 2014 zijn er geen problemen geweest met de woningbouwvereniging. In juli was het noodweer en kwam het water als meerdere watervallen naar binnen. Dit op zondag avond én maandag ochtend. Er zijn diverse medewerkers van Wonenbreburg komen kijken maar er werd letterlijk gezegd: 'wij kunnen er ook niets aan doen dat er zoveel regen valt'. De dakgoot is schoongemaakt en verder hebben zij niets ondernomen. De flat was op dat moment volgens onze mening, niet meer woonbaar. Iedere ruimte in de flat had onder water gestaan en na twee dagen was de schimmelvorming al zichtbaar. Hier heeft Wonenbreburg niet voor een oplossing gezorgd (eventuele hotelovernachting of noodwoning). We waren volledig op onszelf aangewezen.

Na alles opgeknapt te hebben en een tijdelijke woonruimte te hebben gewoond, is het enige tijd goed gegaan. Op 24 januari is er 's morgens veel sneeuw gevallen en begon het dak weer te lekken. Er is iemand van de technische dienst van Wonenbreburg komen kijken naar de lek. Hij is ook in de dakgoot gaan kijken en trof geen bijzonderheden aan. Deze persoon is weggegaan met de mededeling dat hij een opdracht zou inplannen voor een grondige reiniging en het nakijken van scheurtjes en/of gaatjes in de dakgoot. Een aantal dagen later is er weer iemand geweest van Wonenbreburg. Tot onze grote verbazing heeft ook hij alleen naar de dakgoot gekeken. En ook hij beloofde een opdracht te maken, maar nu voor een extern bedrijf, om het 'onbekende' probleem op te lossen. Op 6 februari heb ik telefonisch contact gehad met Wonenbreburg omdat we nog niets vernomen hadden. Hij wist mij te vertellen dat de opdracht pas op 25 februari(!) gepland staat. Na mijn vraag wat we konden doen als het weer zou gaan lekken kreeg ik de reactie: 'als het weer regent en het water dreigt weer naar binnen te komen, kunt u ons weer bellen en dan sturen we een loodgieter die voor een noodoplossing zorgt'. Uiteraard heb ik gevraagd of deze noodoplossing nu al gemaakt kan worden maar we moesten maar gewoon wachten tot het dak weer gaat lekken. Op 10 maart is er weer een opzichter van Wonenbreburg geweest. Hij wist te vertellen dat de eerder genoemde oplossing (het opvullen van de gaten tussen de golfplaten en dakgoot) niet uitgevoerd mocht worden in verband met ventilatie. Hij zou nu WEER een opdracht inplannen om de golfplaten na te laten kijken.

Wij vinden dit volkomen belachelijk. Vanaf juli 2014 zitten wij bij iedere regenbui met angst te wachten tot het water weer naar binnen zal komen. Vanuit de woningbouwvereniging wordt er weinig tot niets ondernomen. We moeten maar wachten tot we voor de derde(!) keer met een lek zitten die in juli al opgelost had kunnen worden.

Ik013

Re: Geen passende oplossing voor lekkend dak

Ongelezen bericht door Ik013 »

Afbeelding

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij kun je dit soort zaken voorleggen aan de huurcommissie en in het uiterste geval kun je zelf de zaak laten herstellen en in mindering brengen op de huur.
Maar alleen in samenwerking met de huurcommissie.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stuur eerst aangetekend de gebrekenbrief ingevuld naar je verhuurder:

http://www.huurcommissie.nl/fileadmin/a ... urders.pdf

Als je geen printer hebt kun je het formulier gratis telefonisch bij ze bestellen.

Is het gebrek niet volledig en grondig verholpen binnen 6 weken nadat je de brief hebt verzonden, start dan onmiddellijk een procedure bij de http://www.huurcommissie.nl

Dit is zo overduidelijk een gebrek dat je de 25 euro die je betaalt aan de Huurcommissie sowieso terugkrijgt. Het zou me niet verbazen als je minstens 1000 (duizend) euro huurvermindering krijgt toegewezen door de Huurcommissie. Iemand van de Huurcommissie komt op afspraak bij je langs om de lekkage te bekijken en te meten met een vochtmeter.

Ik zou dit zeker doen: het kost je niets, is weinig moeite en levert je beslist geld op: huurverlaging met terugwerkende kracht die doorloopt totdat het gebrek definitief is verholpen

Talloze voorbeelden kun je hier doorlezen http://www.huurcommissie.nl/over-de-huu ... itspraken/

Roosje18

Ongelezen bericht door Roosje18 »

Ik heb ook een paar keer problemen gehad met mijn huurwoning. Het ging in dat geval dan niet over zo'n groot probleem, maar ik wil je dit toch even vertellen haha. Toen ik mijn huurovereenkomst had ondertekend, heb ik een Huurzeker-pakket afgesloten. Dit gaat via florint finance en je moet het pakket afsluiten via woninghurenxl. In mijn pakket (je hebt verschillende) zit een grote dienstverlening die mij aangeboden word en als ik dus een probleem heb met iets in mijn woning, kan ik op hun terug vallen. Schilt jou dus een hoop ergenis. :wink:

Gesloten