LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaringen met PC one ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Wie heeft ervaringen met PC one ?

Ongelezen bericht door Gast »

Op internet kun je computers bestellen bij PC one www.pcone.nl. Er moet vooruit betaald worden. Er staat echter geen volledige naam en helemaal geen adres, telefoon of telefaxnrs. op de site. Als er wat mis gaat weet je niet waar je moet reklameren. Ze zouden zelfs wel een baksteen naar je op kunnen sturen i.p.v. een computer. De prijzen zijn lager dan in de reguliere handel. Wie heeft ervaring met dit bedrijf ?

robus104

Re: Wie heeft ervaringen met PC one ?

Ongelezen bericht door robus104 »

Ik vind dit bloedlink.Er is nergens een adres te vinden maar naar lang zoeken een telefoon nummer van ook al zo bedrijfje.
Het adres is Pcone Postbus 193 2800 AD Gouda tel0900 2025406

Gast

bovenstaande nr tel0900 2025406 is niet van pc one maar van usrobototics.

pcone.nl schijnt gelijk te zijn aan adata.nl met al net zo slechte recenties zoals bij www.tweakers.net shop survey.

pcone reacties zijn heb ik wel eens gehad in het begin, na meerdere malen emailen met dit bedrijf. Nu ik de orderstatus wil achterhalen nar 5 mails nog geen antwoord.

De status van voorraden op de website zijn niet gebaseerd op de werkelijkheid, kijk maar bij de actuele voorraden link.

er schijnt wel geleverd te worden door dit bedrijf alleen duurt het maand(en).

helaas heb ik wel wat besteld.

via whosi.nic.nl kun je een telefoonnr achterhalen doorop wordt je weggedrukt en niet opgenomen.
Er worden suggesties gedaan dat adata.nl hetzelfde bedrijf is. Helaas ontkennen ze dit bij adata.nl welke wel een telefoon nr hebben op de site

Renzo

Ongelezen bericht door Renzo »

Ik wil hier nog wel even mee verder gaan.

Volgens de Tweakers Shop Survey is er bijna geen enkele klant die een goede ervaring met Adata heeft gehad
( http://www.tweakers.net/shopsurvey/5962)

Zo ook ik zelf. Eind december had ik een monitor voor mijn vriendin besteld die volgens de website op voorraadg was. Er diende vooraf betaald te worden inclusief de order- en verzendkosten. Bij afhalen zou dit geld (9,95 meen ik) terugbetaald worden.

Voor een product dat op voorraad was moest ik wel lang wachten. Telefonisch zijn ze TOTAAL NIET bereikbaar. Ik en mijn vriendin hebben werkelijk waar een hele week Adata telefonisch te bereiken (tussen 10:00 en 13:00), zonder enig succes. Dat is heel leuk met een 0900 nummer!

E-mail werd wisselend beantwoord. Soms heel snel, soms helemaal niet.
In ieder geval kon de monitor na zo'n 2 weken opgehaald worden. Het pand(je) in Ridderkerk laat nergens zien dat het van Adata is of iets dergelijks. Het is echt puur een afhaaladres.

Het geld van de order- en verzendkosten zou teruggestort worden en daar wacht ik tot op heden nog steeds op (na 3 maanden)! Telefonisch nog steeds niet bereikbaar en nu ook totaal geen reactie meer op e-mails. Ik vind het verschrikkelijk slecht en raad iedereen af er wat te bestellen!

Ik zou graag willen dat Kassa zich in deze zaak zou verdiepen. Zeker gezien de (eventuele) connectie met PCOne maakt het het geheel misschien NOG wel interessanter.

Funnykareltje

Ongelezen bericht door Funnykareltje »

Ook ik zit al een maand !!! te wachten op een CD brander. Wat betreft de "voorraden" dat had ik na een tijdje wel in de gaten. Als de voorraad op 800 stond kreeg ik de melding vie e-mail dat de order nog niet binnen was. Telefonisch wordt je in de wacht gezet ( 0,45 eurocent / per minuut ) waarna je niks meer hoort. Meestal krijg ik wel een e-mail maar deze heeft altijd dezelfde tekst "wij doe er alles aan ", ik heb al een e-mail gestuurd waarin ik ze vroeg dat als ze mij wilden oplichten ik hier wel mee kon leven, maar helaas ( mijn bewijs ) kreeg ik ook niet. Ik heb weinig hoop meer.

Gast

Ook ik zit nu al drie weken te wachten op een artikel dat zogenaamd op voorraad was, van Adata.nl. Als je opbelt krijg je (na wachten..) steeds dezelfde man aan de lijn. Het lijkt mij inderdaad, zoals op Tweakers.net gesuggereerd wordt, een klein zaakje dat de boel wat voorraden en levertijden betreft belazert. Ik ben nog bezig om te proberen hen nu eindelijk te laten leveren of mijn betaling terug te storten. Het lijkt mij een heel goed idee als Radar hier eens achteraan ging. Eventueel in een onderzoek met meerdere winkels die slecht scoren volgens Tweakers.net, dan heb je al een basis van ervaringen.

Gast

3 weken geleden webcam besteld. Ze houden je gewoon aan het lijntje, heb geen geld terug en nog steeds geen webcam. Zou het zeer op prijs stellen als iemand hier achteraan kan gaan.

Raad hierbij iedereen af hier te bestellen...

ontevreden

Ongelezen bericht door ontevreden »

Adata/PCOne is tuig, ik heb hier ook al een forum over gemaakt maar geen reacties. Het word echt tijd dat dit stinkende zaakje flink word aangepakt :twisted:

Ik heb nog 180 euro van ze tegoed maar mailtjes worden niet beantwoord...

Slieker

Ongelezen bericht door Slieker »

Ook ik heb weken geleden een bestelling gedaan bij Adata.nl. Tot en met de betaling ging alles voortvarend. Na 2 dagen was de status van de order '20'; d.w.z doorgezet naar het magazijn. De voorraad op het moment van bestellen bedroeg ca. 600 stuks; voor een bestelling van 1 stuks voldoende, lijkt mij ....

Echter, de status is sinds die tijd niet meer gewijzigd. Herhaaldelijk geprobeerd contact op te nemen met Adata.nl. Via de e-mail wordt niet gereageerd. Op het 0900 nummer (0,45 euro p.m. !!!!) wordt wel gereageerd. Opzoeken van de order duurt lang omdat 'het systeem traag is'. Na vele minuten - a 0,45 euro p.m. - krijg ik de reactie dat het klopt dat de order niet is verzonden en dat dit naar verwachting in de betreffende week zal gebeuren.

2 weken later nog niet ontvangen. Nogmaals geprobeerd om in contact te treden met Adata.nl. Emails worden nog steeds niet beantwoord en ook telefonisch geen succes. Gelukkig is iemand zo attent om aan te bieden de order op te halen aangezien deze toch in Ridderkerk moet zijn. En wat wil het geval: zowel in de Tinstraat (=verstigingsadres volgens KvK) als in de Oosterparkweg (adres volgens de telefoongids) niemand te vinden. Het pand in de Tinstraat staat zelfs leeg!!!

Hierop heb ik besloten nog 1 maal te bellen en ... zo waar een reactie. Wederom was het systeem traag en weer een aantal maal 0,45 euro weggebeld. Het verhaal dat ik kreeg was precies hetzelfde. De order was inderdaad nog niet verzonden; dit wordt deze week naar verwachting gedaan. Een exacte datum kan de verkoopafdeling niet geven want men is afhankelijk van een vervoerder. M.i. is het echter zo dat als Adata.nl de zending aanbiedt de vervoerder 1 a 2 dagen daarna kan leveren. M.a.w. Adata.nl kan of wil niet leveren.

Ik heb Adata.nl tot vrijdag gegeven om te leveren. Indien zij dit niet doen, heb ik het plan vervolgstappen te ondernemen. Welke dit kunnen zijn, weet ik nog niet precies. Eerste gedachte is aangifte doen van oplichting. Als iemand een suggestie heeft, hoor ik dat graag.

Samenvattend: koop dus nooit iets (on-line) bij Adata.nl.
Voor meer klachten kun je via Google zoeken op 'Adata' of 'Klachten Adata'.

Eric_68

Ongelezen bericht door Eric_68 »

Ik heb ook slechte ervaring met PCONE. De bestelde harddisk is welliswaar afgeleverd maar nu ik hem wil ruilen, verloopt de door PCONE ingestelde Retour Materiaal Aanvraag procedure wel heel erg traag. Ik heb op 4 oktober een ontvangstbevestiging van de aanvraag gekregen Daarin stond vermeld dat de aanvraag in behandeling is en dat het ongeveer 7 werkdagen kan duren voordat men mij kan informeren.

Het is nu 23 oktober en heb ondanks diverse herinneringsmailtjes van mijn kant, nog steeds niets vernomen. Gezien de ervaring van meerdere mensen lijkt het me zinvol om dit bedrijf eens juridisch in de tang te nemen :twisted:

janschok

Ongelezen bericht door janschok »

Hallo

ga eerst na of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, ik zelf zou het niet doen hoor vind het echt wel gevaarlijk.

en kijk of je een aanspraak hebt of dat ze ergens bij zijn aan gesloten in de computer wereld zo dat je aan spraak heb als er ists mis is .

anders zou ik het je af raden ...

ga gewoon naar een zaak bij je in de buurt is veel better

groetjes jan

EdSchouten

Ongelezen bericht door EdSchouten »

Wat een rotwinkel. Ik ben er anderhalve maand geleden ingestonken en heb 484 euro overgemaakt voor een HP ProCurve 2626 switch.

Na 3 weken die gasten gemaild en dit was hun reactie:
Geachte heer Schouten,

Wanneer u het formulier heeft ingevuld omtrent uw orderstatus, wil nog niet zeggen dat we hierop meteen reageren, omdat we ook andere werkzaamheden hebben.

We hebben ook voor u het e.e.a. uitgezocht in het sytseem van ons magazijn en dat systym zagen wij dat het product van bovenstaande order voorradig is en uw bestelling wordt door ons aan u binnen 30 dagen doch zo spoedig mogelijk uitgeleverd.

Wij vertrouwen erop u volledig geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Adata.nl
Wat een prutsers.

ysbrand

Ongelezen bericht door ysbrand »

Ik heb dit voor jullie kunnen vinden bij de kvk tegen betaling kan je hier meer gegevens vinden veel sucses :idea:

Naam: PCone
Vestigingsadres: Tinstraat 31
Vestigingsplaats: 2984AN Ridderkerk
KvK-inschrijfnummer: 24353184 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Renzo

Wow, het draadje is nog steeds levend!

En mijn reactie was al weer van april 2004. Het is nu november 2004 en ik heb NOG STEEDS NIET mijn geld terug.

Alsjeblieft Kassa doe er wat aan! :(
Dit soort praktijken kunnen we toch niet ongestraft door laten gaan?!

Ik vind het ook wel jammer dat ik Kassa destijds ZEER uitgebreid heb ge-emaild met alle informatie die ik kon vinden over Adata en hun wanpraktijken en ze het praktisch op een presenteerblaadje heb voorgeschoteld, maar ik heb totaal geen reactie krijgen. Dat vond ik wel jammer en wat teleurstellend :(
Wellicht krijgen ze wel heel veel e-mail, maar het kan toch geen kwaad om, in ieder geval een kleine, reactie te sturen.

PCone

Ongelezen bericht door PCone »

Mijnheer Renzo,

PCone kent u niet. Wij hebben geen enkele klant in onze database bekend onder de naam Renzo. Niet als voornaam, niet in de achternaam, en geen onderdeel van een email adres.

Als u een probleem heeft met PCone kunt u dit gewoon melden. Het enige dat u hiervoor hoeft te doen is een email bericht zenden aan [email protected]. Er zijn bij ons geen email berichten van u bekend. Er zijn bij ons geen melding van u op andere manieren bij ons binnen gekomen.

Wellicht dat u ons persoonlijk middels een email berichtje kunt informeren waar uw probleem ligt.

Vriendelijke groet,

PCone

Renzo

Beste PCOne, mijn problemen zijn met Adata. Ik weet niet in hoeverre PCOne en Adata onder een hoed vallen of iets dergelijks, maar ik vind het al bijzonder dat jullie hier een reactie plaatsen :)
De bestelling was op mijn vriendins naam en haar e-mail adres is [email protected]
Wellicht dat jullie er wat aan kunnen doen, zo niet, dan zal ik toch weer moeten hopen op reactie van Adata...

Gast

OP 28-08-04 een kodak DC7590 bestelt en vooruitbetaald tot nu nog niets ontvangen van ADATA

Gast

Na het lezen klachten omtrend computerbdrijf ADATA kreeg ik argwaan omdat ik een bestelling had lopen bij ADATA . MAAR IK MOET U MEDELEN DAT IK MIJN BESTELLING EEN KODAK DC7590 HEB ONTVANGEN VAN ADATA .HIJ WAS VERKEERD AFGELEVERD .

Adata Gedupeerde

Ongelezen bericht door Adata Gedupeerde »

Ook ik ben er blijkbaar ingetrapt.

Een maand geleden een fikse bestelling gedaan en
vervolgens hoor ik er niks meer van.

De positieve reacties van ik heb mijn geld wel terug gekregen
bla bla zouden wel eens fake kunnen zijn van adata of PcOne
medewerkers.

:cry:

Gesloten