LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent waardebon mediamarkt
essent waardebon mediamarkt
hallo
onlang heb ik mij bij essent aangemeld voor 3 jaar vast en een waardebon ter waarde van 170 euro van de mediamarkt.
nou alles klaargemaakt.
zijn 3 weken verder en nog geen waardebon dus ik eens bellen.
zeggen ze dat ik voor alleen 3 jaar zekerheid heb aangemeld.
de telefoniste was erg aardig en probeerde te helpen.
maar kon niks doen.
was mede mijn eigen schuld had ik de bevestiging mail maar beter moeten doorlezen.
maar ik ging er gewoon van uit dat als ik mij via hun site aanmeld en er staat met grote letters boven actie mediamarkt bon
en daaronder moet ik mijn gegevens invullen
dat alles goed komt.
mooi niet dus.
de 2 weken wachttijd waren al voorbij.
dus loop ik nu achter de feiten aan.
kan ik hier nog iets aan doen?
alvast bedankt
gr s
onlang heb ik mij bij essent aangemeld voor 3 jaar vast en een waardebon ter waarde van 170 euro van de mediamarkt.
nou alles klaargemaakt.
zijn 3 weken verder en nog geen waardebon dus ik eens bellen.
zeggen ze dat ik voor alleen 3 jaar zekerheid heb aangemeld.
de telefoniste was erg aardig en probeerde te helpen.
maar kon niks doen.
was mede mijn eigen schuld had ik de bevestiging mail maar beter moeten doorlezen.
maar ik ging er gewoon van uit dat als ik mij via hun site aanmeld en er staat met grote letters boven actie mediamarkt bon
en daaronder moet ik mijn gegevens invullen
dat alles goed komt.
mooi niet dus.
de 2 weken wachttijd waren al voorbij.
dus loop ik nu achter de feiten aan.
kan ik hier nog iets aan doen?
alvast bedankt
gr s
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: essent waardebon mediamarkt
Beste Spike78,
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent de service van Essent. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Fleur
Essent Webcare
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent de service van Essent. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Fleur
Essent Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
net gebeld door essent.
en ze wilden de korting doorberekenen omdat het toch bleek dat het via de site niet goed/duidelijk was aangegeven.
erg netjes opgelost door essent.
en ze wilden de korting doorberekenen omdat het toch bleek dat het via de site niet goed/duidelijk was aangegeven.
erg netjes opgelost door essent.
Re: essent waardebon mediamarkt
Helaas ben ik ook in de praktijken van Essent getrapt. Zij beweerden bij hoog en laag dat hun aanbieding voordeliger was dan mijn huidige leverancier!! Het kwam erop neer dat ik er geen verstand van had en hun maar gewoon moest geloven.. Een erg dwingende methode tot klanten werven!!!!!!!
Contract ondertekend met de gedachte dat er een bedenktijd was van 14 dagen!!! Er was namelijk NIET door de medewerker aangegeven dat dit niet het geval was!!
Eenmaal thuis de tarieven vergelijken en hierbij bleek dat Essent inderdaad een heel stuk duurder is dan onze huidige energie leverancier. Binnen 24 uur stonden wij alweer in de Media Markt om het contract te laten ontbinden.. Hier werd gezegd dat het niet mogelijk is. Tja hij was het nou eenmaal vergeten te zeggen maar we hadden daar toch vanuit kunnen gaan???????
Ik vind dit echt onbeschoft hoe jullie klanten behandelen en vervolgens op geen enkele wijze laten ontbinden. Uiteraard laat ik het hier niet bij zitten!
Als ik er niet uitkom met een Essent medewerker zal ik juridische stappen ondernemen. Ik wil per direct van dit wurgcontract af!!!!!!
Groet, Sabine
Contract ondertekend met de gedachte dat er een bedenktijd was van 14 dagen!!! Er was namelijk NIET door de medewerker aangegeven dat dit niet het geval was!!
Eenmaal thuis de tarieven vergelijken en hierbij bleek dat Essent inderdaad een heel stuk duurder is dan onze huidige energie leverancier. Binnen 24 uur stonden wij alweer in de Media Markt om het contract te laten ontbinden.. Hier werd gezegd dat het niet mogelijk is. Tja hij was het nou eenmaal vergeten te zeggen maar we hadden daar toch vanuit kunnen gaan???????
Ik vind dit echt onbeschoft hoe jullie klanten behandelen en vervolgens op geen enkele wijze laten ontbinden. Uiteraard laat ik het hier niet bij zitten!
Als ik er niet uitkom met een Essent medewerker zal ik juridische stappen ondernemen. Ik wil per direct van dit wurgcontract af!!!!!!
Groet, Sabine
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2015 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 mei 2015 08:33
Re: essent waardebon mediamarkt
Nou wij hebben precies hetzelfde. Ik vind het zo oneerlijk. Heb voor mijn dochter van 21 die een eigen flatje kreeg uitgezocht wat voor de beste energie leverancier zou zijn. Wij zijn uitgekomen bij essent vooral om de bon. Ik heb haar aangemeld via de link waar duidelijk bijstaat een mediamarktbon van 170 euro. Nu beweren ze bij essent dat dat niet waar is. Het ergste, je kunt er nix aan doen. En van het contract af kan ook niet.forumessent schreef:Beste Spike78,
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent de service van Essent. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Fleur
Essent Webcare
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: essent waardebon mediamarkt
Beste Christina65,
In uw bericht geeft u aan dat uw dochter geen cadeaubon heeft ontvangen. Ik wil dit graag voor uw dochter uitzoeken. Hiervoor heb ik meer gegevens nodig. U of uw dochter kan een email sturen naar [email protected] met daarin de postcode, husnummer, telefoonnummer en geboortedatum van uw dochter en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met haar op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
In uw bericht geeft u aan dat uw dochter geen cadeaubon heeft ontvangen. Ik wil dit graag voor uw dochter uitzoeken. Hiervoor heb ik meer gegevens nodig. U of uw dochter kan een email sturen naar [email protected] met daarin de postcode, husnummer, telefoonnummer en geboortedatum van uw dochter en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met haar op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Hoezo, je weet zelf toch wel wat je uitgeeft? Als je er dan toch intrapt is dat niet Essent te verwijten.Sabine.F schreef:Helaas ben ik ook in de praktijken van Essent getrapt. Zij beweerden bij hoog en laag dat hun aanbieding voordeliger was dan mijn huidige leverancier!! Het kwam erop neer dat ik er geen verstand van had en hun maar gewoon moest geloven.. Een erg dwingende methode tot klanten werven!!!!!!!
Re: essent waardebon mediamarkt
Bovendien betaal je die bon zelf dubbel en dwars terug. Laat je niet verblinden door "koopjes" en kijk en vergelijk gewoon goed voordat je een langlopend contract afsluit. Ik snap werkelijk niet dat mensen zich dit soort contracten, ter waarde van duizenden euro's, aan laten smeren door een colporteur, in een winkel of dankzij een bonnetje.
Re: essent waardebon mediamarkt
Helaas ben ik ook in de praktijken van Essent getrapt.
Contract ondertekend met de gedachte dat er een bedenktijd was van 14 dagen, er was niet door de medewerker aangegeven dat dit niet het geval was. Dit is zo'n afwijking van gebruikelijke consumentenrechtsregels dat dit expliciet had moeten worden gezegd en zelfs opgenomen. Mij is zelfs gezegd dat ik een bedenktijd had. Mij is niet gezegd dat ik die bedenktijd zou opzeggen zodra ik de bonnen zou verzilveren. De bonnen heb ik nooit in mijn handen gehad, deze zijn door de kassamedewerker van de mediamarkt direct verwerkt, ik heb ze dus niet eens aangeraakt.
Eenmaal thuis bleek dat ik grijs gas ontvang in dit Essent contract, terwijl dat niet aansluit op wat ik eerder van mijn oude leverancier ontvang. Ik bellen, "nee mevrouw, u bent ermee akkoord gegaan dat u geen annuleringsperiode meer hebt." Dit is niet wat je redelijkerwijs kan verwachten bij een energiecontract. Bovendien zit ik nu dus vast aan iets dat ik niet heb gewild. Ik wilde 100% groene energie, dus ook gas. Er werd mij gezegd dat dit het geval was. Maar ik heb nu dus in plaats van groen/groen (wat ik had), groen/grijs (wat ik nooit heb gewild).
Als ik het anders wil, zegt Essent nu, dan wordt het duurder. Waarom zou ik dan in de eerste plaats overstappen? Misleiding van de bovenste plank.
Ook ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik wil ook juridische stappen ondernemen en sta binnenkort bij het Juridisch Loket voor hulp. Wordt vervolgd.
Contract ondertekend met de gedachte dat er een bedenktijd was van 14 dagen, er was niet door de medewerker aangegeven dat dit niet het geval was. Dit is zo'n afwijking van gebruikelijke consumentenrechtsregels dat dit expliciet had moeten worden gezegd en zelfs opgenomen. Mij is zelfs gezegd dat ik een bedenktijd had. Mij is niet gezegd dat ik die bedenktijd zou opzeggen zodra ik de bonnen zou verzilveren. De bonnen heb ik nooit in mijn handen gehad, deze zijn door de kassamedewerker van de mediamarkt direct verwerkt, ik heb ze dus niet eens aangeraakt.
Eenmaal thuis bleek dat ik grijs gas ontvang in dit Essent contract, terwijl dat niet aansluit op wat ik eerder van mijn oude leverancier ontvang. Ik bellen, "nee mevrouw, u bent ermee akkoord gegaan dat u geen annuleringsperiode meer hebt." Dit is niet wat je redelijkerwijs kan verwachten bij een energiecontract. Bovendien zit ik nu dus vast aan iets dat ik niet heb gewild. Ik wilde 100% groene energie, dus ook gas. Er werd mij gezegd dat dit het geval was. Maar ik heb nu dus in plaats van groen/groen (wat ik had), groen/grijs (wat ik nooit heb gewild).
Als ik het anders wil, zegt Essent nu, dan wordt het duurder. Waarom zou ik dan in de eerste plaats overstappen? Misleiding van de bovenste plank.
Ook ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik wil ook juridische stappen ondernemen en sta binnenkort bij het Juridisch Loket voor hulp. Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: essent waardebon mediamarkt
Welke gebruikelijke consumentenregels zijn dat dan?LHVivaldi schreef:Contract ondertekend met de gedachte dat er een bedenktijd was van 14 dagen, er was niet door de medewerker aangegeven dat dit niet het geval was. Dit is zo'n afwijking van gebruikelijke consumentenrechtsregels dat dit expliciet had moeten worden gezegd en zelfs opgenomen.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: essent waardebon mediamarkt
Beste LHVivaldi,
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over de aanmelding. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Rachel
Essent Klantenservice
Webcare
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over de aanmelding. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Rachel
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
De discussie of dit colportage is, staat al in een ander Essent topic.Barre Barry schreef:Welke gebruikelijke consumentenregels zijn dat dan?
Ook valt te lezen dat Essent bij klachten vrijwel altijd terugkrabbelt, dat is voor mij een extra bevestiging.
Re: essent waardebon mediamarkt
Ook bij ons helaas een vergelijkbare situatie.....
In mijn geval betreft het mijn vader (77 jaar!) die (afgelopen dinsdag) voor een defecte e-reader naar de MM gaat en met een 3 jarig contract bij Essent terugkomt... De aanbieding was zo mooi en de meneer kon laten zien dat mijn vader absoluut goedkoper uit zou zijn in vergelijk met zijn huidige leverancier. 100% zeker!
Niet dus....
Ik heb de gegevens opgevraagd bij mijn ouders en aan de hand van hun jaarafrekening een vergelijking gemaakt. Essent is dus gewoon duurder. Sterker nog, mijn ouders zijn per jaar zo'n €190,- (!!) meer kwijt voor gas en stroom. en dat de komende 3 jaar. Tja, dan kun je wel een tegoedbon van €170,- weggeven...
Daar komt dan de boete nog bij van hun huidige contract want die loopt nog 2 jaar...
Blijkbaar geen bedenktijd zoals gebruikelijk. Ongelooflijk vind ik dit.
Door in de MM te verkopen weten ze blijkbaar de nieuwe colportagewetgeving (na juni 2014) te omzeilen.
Dit is pure misleiding met verkeerde gegevens! Had mijn vader geweten dat hij duurder uit zou zijn dan had dit uiteraard nooit gedaan! Ter goede trouw ging hij ervan uit dat de verkoper beschikte over juiste gegevens en dat deed hij duidelijk niet! Je mag er als klant van uit gaan dat de verkoper kundig is en over juiste en kloppende gegevens beschikt. Mijn vader is niet kundig op dit gebied (op 77 jarige leeftijd...) en krijgt geen enkele bedenktijd... Dat er geen bedenktijd is werd overigens ook NIET door de verkoper gezegd!
Tja, €190.- per jaar meer, te betalen van z'n pensioen. Lekker.
Er kan maar 1 oplossing zijn: per direct contract ontbinden alsof deze niet is afgesloten.
De waardebon mag de MM weer terug hebben. Deze is (gelukkig) nog niet uitgegeven.
In mijn geval betreft het mijn vader (77 jaar!) die (afgelopen dinsdag) voor een defecte e-reader naar de MM gaat en met een 3 jarig contract bij Essent terugkomt... De aanbieding was zo mooi en de meneer kon laten zien dat mijn vader absoluut goedkoper uit zou zijn in vergelijk met zijn huidige leverancier. 100% zeker!
Niet dus....
Ik heb de gegevens opgevraagd bij mijn ouders en aan de hand van hun jaarafrekening een vergelijking gemaakt. Essent is dus gewoon duurder. Sterker nog, mijn ouders zijn per jaar zo'n €190,- (!!) meer kwijt voor gas en stroom. en dat de komende 3 jaar. Tja, dan kun je wel een tegoedbon van €170,- weggeven...
Daar komt dan de boete nog bij van hun huidige contract want die loopt nog 2 jaar...
Blijkbaar geen bedenktijd zoals gebruikelijk. Ongelooflijk vind ik dit.
Door in de MM te verkopen weten ze blijkbaar de nieuwe colportagewetgeving (na juni 2014) te omzeilen.
Dit is pure misleiding met verkeerde gegevens! Had mijn vader geweten dat hij duurder uit zou zijn dan had dit uiteraard nooit gedaan! Ter goede trouw ging hij ervan uit dat de verkoper beschikte over juiste gegevens en dat deed hij duidelijk niet! Je mag er als klant van uit gaan dat de verkoper kundig is en over juiste en kloppende gegevens beschikt. Mijn vader is niet kundig op dit gebied (op 77 jarige leeftijd...) en krijgt geen enkele bedenktijd... Dat er geen bedenktijd is werd overigens ook NIET door de verkoper gezegd!
Tja, €190.- per jaar meer, te betalen van z'n pensioen. Lekker.
Er kan maar 1 oplossing zijn: per direct contract ontbinden alsof deze niet is afgesloten.
De waardebon mag de MM weer terug hebben. Deze is (gelukkig) nog niet uitgegeven.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2015 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: essent waardebon mediamarkt
Beste heer Ten Dolle,
U heeft uw bericht ook op ons forum geplaatst. Ik heb daarom via ons forum op uw bericht gereageerd.
Groet, Jolien
U heeft uw bericht ook op ons forum geplaatst. Ik heb daarom via ons forum op uw bericht gereageerd.
Groet, Jolien
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jun 2015 09:06
Re: essent waardebon mediamarkt
Eergisteren om 20:54 een laptop gekocht bij Mediamarkt in Utrecht (the wall) op het eind zegt de verkoper misschien nog wel een goede deal te hebben, korting van Essent.
De medewerker van Essent erbij, hij legt de korting uit en ik vraag naar de tarieven, die noemt hij niet maar hij verzekerd mij dat die lager zijn dan gebruikelijk.
Ik ga akkoord. Ik kan het dan niet meer checken want de winkel gaat dicht.
Thuis gekomen, toch even kijken... de tarieven blijken toch niet zo scherp te zijn en de vastrecht kosten hoger omdat het een winkelactie betreft???
En nog erger! geen bedenktijd! Dit kan toch niet?!??!
Ik voel mij erg misleid met deze actie! En de verkoper van Essent had mij er wel eens op mogen wijzen dat er geen bedenktijd is! Mag dat eigenlijk wel?
Ik houd hier een erg slecht gevoel aan over!
De medewerker van Essent erbij, hij legt de korting uit en ik vraag naar de tarieven, die noemt hij niet maar hij verzekerd mij dat die lager zijn dan gebruikelijk.
Ik ga akkoord. Ik kan het dan niet meer checken want de winkel gaat dicht.
Thuis gekomen, toch even kijken... de tarieven blijken toch niet zo scherp te zijn en de vastrecht kosten hoger omdat het een winkelactie betreft???
En nog erger! geen bedenktijd! Dit kan toch niet?!??!
Ik voel mij erg misleid met deze actie! En de verkoper van Essent had mij er wel eens op mogen wijzen dat er geen bedenktijd is! Mag dat eigenlijk wel?
Ik houd hier een erg slecht gevoel aan over!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: essent waardebon mediamarkt
Goedemorgen,
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over de aanmelding. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Wendy
Essent Klantenservice
Webcare
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over de aanmelding. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik wil graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Wendy
Essent Klantenservice
Webcare
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: essent waardebon mediamarkt
Hey Essent!
Het spijt jullie steeds. Kan je niet beter eens die colporteurs die jullie in de Media Markt hebben lopen aan gaan pakken. Dit is allang niet incidenteel meer, maar duidelijk structureel. Pak dus het probleem maar eens bij de bron aan!
Het spijt jullie steeds. Kan je niet beter eens die colporteurs die jullie in de Media Markt hebben lopen aan gaan pakken. Dit is allang niet incidenteel meer, maar duidelijk structureel. Pak dus het probleem maar eens bij de bron aan!
Re: essent waardebon mediamarkt
Helaas hier ook geen mediamarkt tegoedbon nog binnen.zijn bijna maand verder.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06
Re: essent waardebon mediamarkt
Ik zie dat ik niet de enige ben die hier in getrapt is. Ik heb wel tegoed bion gehad bij Media Markt maar toen ik thuis kwam en de tarieven gin vergelijken bleekmiddel dus helemaal niet goedkoper uit te zijn. Ee werd ook verteld dat Oxxio een heel hoog vastrecht had en dat het mij rond de 200 euro zou schelen. Is ook helemaal niet waar. Het is al weer een paar maanden geleden maar baal als een stekker stank hier nog voor een paar jaar aan vast zit en ee toch weer ingetrapt ben.
Re: essent waardebon mediamarkt
Beste Essent,
Als jullie het presteren om hier aan de deur te komen, ik schop jullie weg. Ik heb de heren van Oxxio ook weg moeten sturen, want ik ga niet over het afsluiten van het engergiecontract. Daar is mijn verhuurder lekker verantwoordelijk voor . O ja, kennelijk menen jullie niet wat je zeggen. Want jullie lijken nogal verslaafd te zijn aan de CTRL+C en daarna de CTRL+V combinatie. Heel irritant. Klant heeft een probleem, hup even "het-spijt-ons" verhaaltje neerplakken en de namen veranderen. Net of het persoonlijk gericht is naar de persoon. Los het gewoon op voor iedereen.
Als jullie het presteren om hier aan de deur te komen, ik schop jullie weg. Ik heb de heren van Oxxio ook weg moeten sturen, want ik ga niet over het afsluiten van het engergiecontract. Daar is mijn verhuurder lekker verantwoordelijk voor . O ja, kennelijk menen jullie niet wat je zeggen. Want jullie lijken nogal verslaafd te zijn aan de CTRL+C en daarna de CTRL+V combinatie. Heel irritant. Klant heeft een probleem, hup even "het-spijt-ons" verhaaltje neerplakken en de namen veranderen. Net of het persoonlijk gericht is naar de persoon. Los het gewoon op voor iedereen.