wel / geen recht op garantie
Geplaatst: 12 mar 2015 15:56
Op 31-01-2015 kochten wij bij Praxis Noordwijk een douchecabine, Java hoekinstap voor € 299,00.
We kregen deze in 2 pakken mee en op de pakken was NIET aangegeven hoe deze te vervoeren. Ook de kassiere vertelde geen bijzonderheden m.b.t. vervoer. Er werd alleen afgerekend.
We namen de pakken in 1e aanleg mee naar ons huis in onze Opel Corso en hebben ze daar rechtstandig neergezet. Na verloop van tijd hebben wij de beide pakken vervoerd naar ons chalet in Voorthuizen. De pakken lagen schuin in de auto en ook daar zijn ze weer rechtstandig opgeborgen.
Twee weken geleden zijn we de cabine gaan monteren….. althans poging daartoe.
De pakken zijn op de grond gelegd om uit te pakken en een ervaren kennis ( altijd en nu nog klusjesman en zeer nauwkeurig) verzorgde dit. Om het kort te houden was het frame gemonteerd en wilde hij kijken of de glazen platen / deuren pasten. Hij deed dit voorzichtig en haalde de platen eruit. Bij een hoekplaat hield hij deze alleen vast en zonder enige aanleiding klapte deze uiteen in honderden stukjes.
Navraag bij Praxis betekende dat ik een nieuwe plaat moest bestellen voor € 90,- en dat dit GEEN garantie was. Men deelde mede, dat dit wel eens eerder gebeurd was en dat de leverancier, Wellsani v te Amersfoort zei, dat zij dit niet vergoeden. Glazen platen / deuren moeten niet plat worden vervoerd !!!!!
Wie kan mij mij adviseren hoe te handelen om een glazen plaat / deur, die nog NOOIT is gebruikt en waar voorzichtig mee is gehandeld te krijgen vergoed.
M.i. valt dit toch onder garantiebepalingen ?????
We kregen deze in 2 pakken mee en op de pakken was NIET aangegeven hoe deze te vervoeren. Ook de kassiere vertelde geen bijzonderheden m.b.t. vervoer. Er werd alleen afgerekend.
We namen de pakken in 1e aanleg mee naar ons huis in onze Opel Corso en hebben ze daar rechtstandig neergezet. Na verloop van tijd hebben wij de beide pakken vervoerd naar ons chalet in Voorthuizen. De pakken lagen schuin in de auto en ook daar zijn ze weer rechtstandig opgeborgen.
Twee weken geleden zijn we de cabine gaan monteren….. althans poging daartoe.
De pakken zijn op de grond gelegd om uit te pakken en een ervaren kennis ( altijd en nu nog klusjesman en zeer nauwkeurig) verzorgde dit. Om het kort te houden was het frame gemonteerd en wilde hij kijken of de glazen platen / deuren pasten. Hij deed dit voorzichtig en haalde de platen eruit. Bij een hoekplaat hield hij deze alleen vast en zonder enige aanleiding klapte deze uiteen in honderden stukjes.
Navraag bij Praxis betekende dat ik een nieuwe plaat moest bestellen voor € 90,- en dat dit GEEN garantie was. Men deelde mede, dat dit wel eens eerder gebeurd was en dat de leverancier, Wellsani v te Amersfoort zei, dat zij dit niet vergoeden. Glazen platen / deuren moeten niet plat worden vervoerd !!!!!
Wie kan mij mij adviseren hoe te handelen om een glazen plaat / deur, die nog NOOIT is gebruikt en waar voorzichtig mee is gehandeld te krijgen vergoed.
M.i. valt dit toch onder garantiebepalingen ?????