retourpercentage e-shop Esprit
Geplaatst: 13 mar 2015 22:22
Jarenlang heb ik met veel plezier gewinkeld bij de modeketen Esprit.
Ik was nogal tenger en zij hadden altijd precies kleding die ik goed paste.
Tot ik wat ouder werd en de verhoudingen van mijn figuur veranderden, waardoor het lastig werd in één keer te slagen. Vooral ook omdat ik helaas niet bepaald een groot budget heb.
Tegelijk kreeg ik steeds meer last van migraine en dus was ik enorm blij toen de e-shop van Esprit werd geopend.
Ook daar heb ik jarenlang met veel plezier geshopt (ik had uiteindelijk een platinum klantenkaart), alleen werd het wel steeds lastiger om goed in te schatten op de site wat mij wel of niet zou staan. Alle hulp van de e-shop ten spijt lukte het mij een langere periode maar niet om te slagen.
Mij werd geadviseerd het te blijven proberen, want het moest toch een keer gaan lukken.
Dit deed ik, maar plotseling was daar een boze mail: ik voldeed niet aan het retourpercentage en als ik zo doorging zou ik worden uitgesloten van de e-shop.
Na mail-wisseling met de klantenservice kwam het nog een tijdje goed. Ik was inmiddels ook weer een aantal keer geslaagd.
Toch lukte mij het seizoen daarna weer lange tijd niet om te slagen voor een goed zittende spijkerbroek, het liefst met een leuk topje erop. Steeds weer moest ik alles terugsturen, omdat óf de stof tegenviel, óf de kleur, óf de broek toch kleiner viel dan men bij de e-shop dacht.
En daar was ineens weer een e-mail: ik voldeed niet aan het retourpercentage en was bij deze uitgesloten van de e-shop!
Ik vond dat zó raar! Als ik in een gewone winkel ga winkelen en niet slaag wordt mij bij het verlaten van de winkel toch ook niet gevraagd om een kleine bijdrage?
Gelukkig heb ik inmiddels veel andere leuke e-shops gevonden waar ik wel net zo lang mag winkelen tot ik geslaagd ben.
Maar ik vraag mij af of anderen hier ook mee te maken hebben gehad en vooral ook of het wel of niet geoorloofd is?
Ik was nogal tenger en zij hadden altijd precies kleding die ik goed paste.
Tot ik wat ouder werd en de verhoudingen van mijn figuur veranderden, waardoor het lastig werd in één keer te slagen. Vooral ook omdat ik helaas niet bepaald een groot budget heb.
Tegelijk kreeg ik steeds meer last van migraine en dus was ik enorm blij toen de e-shop van Esprit werd geopend.
Ook daar heb ik jarenlang met veel plezier geshopt (ik had uiteindelijk een platinum klantenkaart), alleen werd het wel steeds lastiger om goed in te schatten op de site wat mij wel of niet zou staan. Alle hulp van de e-shop ten spijt lukte het mij een langere periode maar niet om te slagen.
Mij werd geadviseerd het te blijven proberen, want het moest toch een keer gaan lukken.
Dit deed ik, maar plotseling was daar een boze mail: ik voldeed niet aan het retourpercentage en als ik zo doorging zou ik worden uitgesloten van de e-shop.
Na mail-wisseling met de klantenservice kwam het nog een tijdje goed. Ik was inmiddels ook weer een aantal keer geslaagd.
Toch lukte mij het seizoen daarna weer lange tijd niet om te slagen voor een goed zittende spijkerbroek, het liefst met een leuk topje erop. Steeds weer moest ik alles terugsturen, omdat óf de stof tegenviel, óf de kleur, óf de broek toch kleiner viel dan men bij de e-shop dacht.
En daar was ineens weer een e-mail: ik voldeed niet aan het retourpercentage en was bij deze uitgesloten van de e-shop!
Ik vond dat zó raar! Als ik in een gewone winkel ga winkelen en niet slaag wordt mij bij het verlaten van de winkel toch ook niet gevraagd om een kleine bijdrage?
Gelukkig heb ik inmiddels veel andere leuke e-shops gevonden waar ik wel net zo lang mag winkelen tot ik geslaagd ben.
Maar ik vraag mij af of anderen hier ook mee te maken hebben gehad en vooral ook of het wel of niet geoorloofd is?