Kattenluikje op magneet keer op keer stuk
Geplaatst: 16 mar 2015 07:28
Hallo mensen van het forum,
Ik zou graag wat advies willen op de volgende kwestie.
Ik heb van het zomer een kattenluikje gekocht met een halsbandje voor poes dta werkt op een magneetje.
Dat betekent dat poes met halsband alleen naar buiten en naar binnen kan zonder andere katten binnen te laten.
Het product werkt in principe vrij goed, enige keren dat er toevallig een kat mee naar binnen glipt maar toch weerhoud het vele katten.
MAAR!!, binnen 2 maanden is er toch een kat met (grof)geweld weten binnen te komen en heeft daarbij de blokkade die katten tegen hoort te houden gebroken.
Daarbij kan iederen kat weer binnenkomen, ik heb een klacht ingedient en heb per direct een nieuw raampje gekregen.
echter ging deze ook binnen 2 maanden stuk en heb ik opnieuw een klacht ingedient.
het antwoord wat ik kreeg was als volgt :
------------------------------------------------------------------
Geachte Meneer ....,
Jammer genoeg is dat stukje dat uitbreekt, onderdeel van een veiligheidsmaatregel dat een kat niet gewond kan raken, als er een probleem zou zijn met het luik.
Een nieuwe set (MPA00-11386) zoals ik deze in oktober gestuurd heb, kost € 7,31, en er komen nog € 6,80 verzendkosten bij voor een order onder de € 25,00 goederenwaarde (daarboven meer). Als U dus 2 of 3 sets zou bestellen, komt er maar 1 keer deze € 6,80 bovenop.
Misschien nog een tip om de klep iets te versterken: snij een dun stukje aluminium (van bijvoorbeeld een colablikje); en bevestig dit op de klep, zodanig dat het het plastic tabje beschermd. Als het dun genoeg is, zou er geen storing moeten komen met de normale werking en sluiting van de klep.
Als U de set(s) via mij wil bestellen, laat mij dan weten hoe veel U er zou willen, en hoe U wenst te betalen (per creditcard of bankoverschrijving).
In afwachting van uw reactie, teken ik,
Met vriendelijke groeten,
------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij krijg ik het gevoel dat ik net een abonnement heb afgesloten op een kattenluikje.
Als het apparaat geen katten tegen kan houden.... dan faalt het product toch?.
Wat kan ik hier aan doen?, ik neem aan dat als je een kattenluikje maakt met een systeem om andere katten buiten te houden dat het apparaat dat ook aan moet kunnen.
Ik heb ook een mail gestuurt naar het bedrijf waar ik hem besteld heb en kreeg dit als antwoord:
------------------------------------------------------------
Geachte heer ......,
Dit is te gek voor woorden. U heeft recht op fabrieksgarantie en die is altijd minimaal een jaar. Bovendien mag de winkel u nooit verzendkosten in rekening brengen omdat dit ook onder de garantie valt.
Helaas kunnen wij alleen iets betekenen wanneer u bij ons een bestelling plaatst omdat wij natuurlijk geen garantie kunnen geven op iets wat elders is besteld.
---------------------------------------------------------------
Toen heb ik teruggestuurd dat het product wel degelijk bij hun wegkomt, en dan krijg ik als antwoord:
Wanneer u Fabrikant ?? belt, ?? heeft een eigen consumentenlijn 00800 18?? 20?? dan kunt u daar de klacht deponeren. U mag zeggen dat de leverancier Van Der ?? is.
Zijn er nog vragen dan horen wij het graag.
----------------------------------------------------------------
Slot:
Het enige wat ik wil is een werkend kattenlijkje waar ik voor betaalt heb.
Wie kan mij helpen met wat nuttige info?.
MvG Paul
Ik zou graag wat advies willen op de volgende kwestie.
Ik heb van het zomer een kattenluikje gekocht met een halsbandje voor poes dta werkt op een magneetje.
Dat betekent dat poes met halsband alleen naar buiten en naar binnen kan zonder andere katten binnen te laten.
Het product werkt in principe vrij goed, enige keren dat er toevallig een kat mee naar binnen glipt maar toch weerhoud het vele katten.
MAAR!!, binnen 2 maanden is er toch een kat met (grof)geweld weten binnen te komen en heeft daarbij de blokkade die katten tegen hoort te houden gebroken.
Daarbij kan iederen kat weer binnenkomen, ik heb een klacht ingedient en heb per direct een nieuw raampje gekregen.
echter ging deze ook binnen 2 maanden stuk en heb ik opnieuw een klacht ingedient.
het antwoord wat ik kreeg was als volgt :
------------------------------------------------------------------
Geachte Meneer ....,
Jammer genoeg is dat stukje dat uitbreekt, onderdeel van een veiligheidsmaatregel dat een kat niet gewond kan raken, als er een probleem zou zijn met het luik.
Een nieuwe set (MPA00-11386) zoals ik deze in oktober gestuurd heb, kost € 7,31, en er komen nog € 6,80 verzendkosten bij voor een order onder de € 25,00 goederenwaarde (daarboven meer). Als U dus 2 of 3 sets zou bestellen, komt er maar 1 keer deze € 6,80 bovenop.
Misschien nog een tip om de klep iets te versterken: snij een dun stukje aluminium (van bijvoorbeeld een colablikje); en bevestig dit op de klep, zodanig dat het het plastic tabje beschermd. Als het dun genoeg is, zou er geen storing moeten komen met de normale werking en sluiting van de klep.
Als U de set(s) via mij wil bestellen, laat mij dan weten hoe veel U er zou willen, en hoe U wenst te betalen (per creditcard of bankoverschrijving).
In afwachting van uw reactie, teken ik,
Met vriendelijke groeten,
------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij krijg ik het gevoel dat ik net een abonnement heb afgesloten op een kattenluikje.
Als het apparaat geen katten tegen kan houden.... dan faalt het product toch?.
Wat kan ik hier aan doen?, ik neem aan dat als je een kattenluikje maakt met een systeem om andere katten buiten te houden dat het apparaat dat ook aan moet kunnen.
Ik heb ook een mail gestuurt naar het bedrijf waar ik hem besteld heb en kreeg dit als antwoord:
------------------------------------------------------------
Geachte heer ......,
Dit is te gek voor woorden. U heeft recht op fabrieksgarantie en die is altijd minimaal een jaar. Bovendien mag de winkel u nooit verzendkosten in rekening brengen omdat dit ook onder de garantie valt.
Helaas kunnen wij alleen iets betekenen wanneer u bij ons een bestelling plaatst omdat wij natuurlijk geen garantie kunnen geven op iets wat elders is besteld.
---------------------------------------------------------------
Toen heb ik teruggestuurd dat het product wel degelijk bij hun wegkomt, en dan krijg ik als antwoord:
Wanneer u Fabrikant ?? belt, ?? heeft een eigen consumentenlijn 00800 18?? 20?? dan kunt u daar de klacht deponeren. U mag zeggen dat de leverancier Van Der ?? is.
Zijn er nog vragen dan horen wij het graag.
----------------------------------------------------------------
Slot:
Het enige wat ik wil is een werkend kattenlijkje waar ik voor betaalt heb.
Wie kan mij helpen met wat nuttige info?.
MvG Paul