Pagina 1 van 1
online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 17 mar 2015 22:34
door kussen
Wij hebben een online boeking gedaan en die boeking bedraagt € 802,00 . Alles zwart op wit.
Nu kregen we een mail van de treinreiswinkel dat de boeking € 1077,00 is. Mag dit zo maar?
De boeking staat toch vast. We kregen nog een mail met: Bedankt voor uw boeking.
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 20 mar 2015 21:14
door Sira
Het lijkt mij niet. Maar tegenwoordig kun je de gekste dingen verwachten (toeslagen e.d.), je leest regelmatig dat mensen achteraf onverwacht nog extra kosten berekend krijgen (belachelijk!). Ze zouden zich ook nog kunnen beroepen op het feit dat de vermelde prijs fout was en u had kunnen begrijpen dat deze reis nooit voor een dergelijke prijs weggegeven kon worden. Maar ik weet natuurlijk niet om wat voor reis het gaat.
Mijn mening is, je hebt geboekt en de prijs staat nu vast. Stijgt om wat voor reden de prijs dan is dat het risico van de reisorganisatie. Als de prijs daalt, mailen ze je ook niet.
Ga eens googlen en kijk wat anderen voor deze reis berekenen. Ik weet niet of de treinreiswinkel bij een branche-organisatie is aangesloten, maar anders kun je daar ook eens vragen, alhoewel die organisaties vaak 2 handen op 1 buik zijn. Misschien kan een rechtswinkel je adviseren.
Succes, groet Sira
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 20 mar 2015 21:57
door dhc
Natuurlijk mag dat niet. U heeft een koop gesloten en achteraf een andere prijs noemen is niet wetmatig. Ook de kennelijke vergissing gaat in mijn ogen niet op. Achteraf kosten berekenen mag ook niet. Mail ze dat u niet accoord gaat en niet bijbetaalt.Om welke reis gaat het?
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 20 mar 2015 22:11
door Bob Schurkjens
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 23 mar 2015 09:41
door geengast
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat een andere prijs niet mag. Prijsverhogingen mogen doorgevoerd worden in de vervoerskosten, in heffingen en in wisselkoersen.
Velen zullen al een verhoging hebben gekregen op een Zwitserland boeking en ook Groot-Brittannië met een wisselkoers van 1 Pond naar 1 Euro 40 zal door reisorganisaties doorberekend worden.
Maar in alle gevallen geldt dat het ook weer eraf gaat als de toestand wijzigt en dat u exact te horen krijgt hoe de verhoging is samengesteld. Die mag alleen netto, zonder opslag aan u doorberekend worden.
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 23 mar 2015 16:28
door olaf79
kussen schreef:Wij hebben een online boeking gedaan en die boeking bedraagt € 802,00 . Alles zwart op wit.
Nu kregen we een mail van de treinreiswinkel dat de boeking € 1077,00 is. Mag dit zo maar?
De boeking staat toch vast. We kregen nog een mail met: Bedankt voor uw boeking.
Het mag, maar zeker niet zomaar.
Het moet helder zijn waarom de prijsverhoging is doorgevoerd. Dit moet een geldige reden hebben, o.a. als er prijsverhogende invloeden van buitenaf zijn waar de organisator helemaal niks aan kan doen (koersschommeling, wijziging brandstoftoeslag, belastingen, etc).
Alsnog heeft u het recht de verhoging dan af te wijzen, en als u dit doet dan moet de organisator u alsnog de oude prijs aanbieden of hij moet het contract ontbinden en u dan alle betaalde bedragen terugbetalen.
Re: online boeking treinreiswinkel valt veel duurder uit
Geplaatst: 23 mar 2015 19:30
door GJvdZ
kussen schreef:Wij hebben een online boeking gedaan en die boeking bedraagt € 802,00 . Alles zwart op wit.
Nu kregen we een mail van de treinreiswinkel dat de boeking € 1077,00 is. Mag dit zo maar?
Heb je ook een mail van die 802 euro? En zo ja, staan in de tweede mail extra zaken waar je voor moet betalen of zijn de bedragen domweg hoger?