Pagina 1 van 1

Verzoek Herroeping glasvezelabonnement Vodafone thuis.

Geplaatst: 23 mar 2015 11:04
door cmeester
Op 10-02-2015 komt een adviseur Vodafone Thuis aan deur.
Ik heb besloten abonnement glasvezel aan te gaan.
Na ontvangst brief van Vodafone waarin andere dingen staan dan adviseur had omschreven, besloten het abonnement te herroepen. ( bijvoorbeeld geen draadloos internet)
12-02-'15 het herroepingsformulier ingevuld en niet aangetekend verstuurd, niet nodig aldus Vodafone.
Er volgt toch afspraak van installatiebedrijf Guidion ondanks herroeping.
Vervolgens op 12-03-'15 gebeld met Vodafone, de medewerker staat mij erg onbeschoft ter woord en beweert mijn herroeping niet te hebben ontvangen, ik zit vast aan abonnement of afkoop a €390
Via aangetekende brief& gewone post bezwaar gemaakt met kopie herroeping op 12-03-2015 verzonden .
Op mijn brief per normale post wordt per mail door Vodafone thuis gereageerd dat deze brief te laat is en we aan abonnement of afkoop vastzitten, op ingesloten kopie herroeping wordt niet gereageerd, op mijn klacht dat de medewerker onbeschoft was ook niet.
Via Track& Trace kom ik erachter dat het Vodafone adres is tussenpost is, mijn brief is doorgestuurd naar service post, waar aangetekende brief nog niet is aangenomen is en nog ongelezen is (21-03-'15)
Volgens Post NL Track&Trace staat Vodafone erom bekend niet aangetekende brieven als niet verzonden worden beschouwd, en zijn wij de dupe dit terwijl ik 13 dagen voor einde herroepingsdatum het herroepingsformulier heb verzonden.
HELP!! Wat kan ik doen?

Re: Verzoek Herroeping glasvezelabonnement Vodafone thuis.

Geplaatst: 23 mar 2015 19:31
door De Econometrist
cmeester schreef: Na ontvangst brief van Vodafone waarin andere dingen staan dan adviseur had omschreven, besloten het abonnement te herroepen. ( bijvoorbeeld geen draadloos internet)
Maar heb je dan een overeenkomst ondertekend aan de deur? En zo ja, wat staat daar dan in dat er geleverd zou worden, wel draadloos internet? Zijn de algemene voorwaarden je ter hand gesteld? Staat in de overeenkomst vermeld dat je deze binnen 8 werkdagen kan ontbinden?

Re: Verzoek Herroeping glasvezelabonnement Vodafone thuis.

Geplaatst: 23 mar 2015 19:35
door De Econometrist
In het algemeen, in alle voorkomende gevallen; opzeggingen ALTIJD aangetekend doen. Van die paar eurootjes meer verarm je niet, maar daarentegen zijn er wel altijd bedrijven waar opzeggingen standaard niet aankomen, tenzij ze aangetekend zijn.

Re: Verzoek Herroeping glasvezelabonnement Vodafone thuis.

Geplaatst: 20 jul 2015 18:11
door rekain
Hallo,
Ik heb dezelfde problemen met Vodafone.
Het lijkt wel of ze op deze manier extra inkomsten binnen willen krijgen.
Hieronder mijn mailwisseling met Vodafone.
Ik ben van plan om dat op elke forum te zetten die over Vodafone gaat en de media op te zoeken.
Want in mijn ogen willen ze mij gewoon oplichten voor 390 euro
Ik heb op tijd geannuleerd en ze hebben geen diensten hoeven te leveren

Hallo,
Naar aanleiding van jullie brief aan mij gericht met het kenmerk:
klantnummer bhp00893.
kenmerk vf.fl-0061.
onderwerp bevestiging annulering Vodafone thuis.
Hierbij deel ik u mede dat het afgesloten contract op 22 mei, en door ons via jullie opzegformulier op maandag 1 juni op de post gedaan naar ons inziens gewoon is geannuleerd binnen 2 weken.(binnen de wettelijke termijn)
Tot mijn verbazing werd ik op 8 juni gebeld door de monteur voor een afspraak om de modem te installeren.
Uitgelegd dat het geannuleerd was en dat het misschien niet aan hem is doorgegeven

Na daarna verscheidende telefoontjes van Vodafone te hebben gehad dat er nooit een annulering van ons is binnengekomen en wij dus aan het contract vastzitten.
Ik elke keer uitgelegd dat wij de opzegging wel hebben gedaan.
Wonderbaarlijk kreeg ik opeens een telefoontje op 11 juni dat de annulering 10 juni is binnengekomen.
Dus te laat werd er gezegd.
Ik nogmaals gezegd dat wij de brief op 1 juni verstuurd hebben.
Dat houd dus in dat de post er 9 dagen erover gedaan heeft om die brief te bezorgen wat ik ook niet geloof.
Waarschijnlijk heeft het misschien een week op een andere afdeling bij jullie gelegen.
Dat was niet waar werd er gezegd.
Ik heb toen gezegd stuur dan maar een mail met een kopie van de envelop daar staat de datum van afstempeling op zodat wij kunnen zien welke partij in zijn recht staat.
Met als bewijs de afstempeling.
Daar beginnen wij niet aan werd er gezegd.
Wij moesten ons maar aan het contract houden of nogmaals annuleren en dan wordt er € 390,00 in rekening gebracht.
Wij hebben binnen de opzegtijd geannuleerd, jullie hebben geen diensten aan mij geleverd dus ben ik niet gebonden aan het contract of betaling.
Ik en mijn zoon hebben bij Vodafone een zakelijke mobiele abonnement waar wij samen € 142,00 per maand voor betalen en tevreden over zijn
Maar als Vodafone bij zijn standpunt blijft en niet voor rede vatbaar is begrijpt u wel dat als onze mobiele contracten aflopen dat er overgestapt wordt.
En mocht Vodafone met de rekening van € 390,00 komen dan moet ik toch mijn verhaal kwijt op de forums op internet en de consumenten programma,s op tv.
Ik voel dit gewoon als oplichting en daar ben ik niet van gediend.
Om even een toelichting te geven waarom wij er van afgezien hebben, naderhand ben ik gaan vergelijken
De 2 Vodafone colporteurs vertelden toen u gaat er met alles op vooruit en u betaald er veel minder voor.
Sneller internet met onze modem en meer zenders op tv.
Ik heb nu 100 mb internet bij Vodafone 50 mb ,wil ik ook 100 mb dan kost dat 10 euro per maand meer.
Als ik die extra zenders wil waar ik interesse in had dan koste dat mij € 7,50.
Ik heb nu onbeperkt bellen ( al bel ik heel de dag het kost niks extra)
Bij Vodafone ook onbeperkt met een limiet van 2500 minuten per maand ( dat is dus niet onbeperkt)
om een lang verhaal kort te maken puntje bij paaltje ben ik bijna net zo duur uit.
Dus zag ik het nut er niet van in om over te stappen.




Hallo,
Naar aanleiding van onderstaande mail werd ik nog dezelfde week opgebeld door een medewerker van Vodafone met het bericht dat desbetreffende mail was ontvangen en dat ze er mee aan de slag gingen.
Er werd ook gezegd dat er inderdaad dingen in stonden die niet kloppen.
Er zal met hogerhand overlegd worden hoe dit opgelost moet worden en daarna zouden ze ons informeren over de stand van zaken.
Tot nu toe nog niks gehoord .
Alleen een email dat het bedrag afgeschreven zou worden wat vandaag is gebeurd .
Dat bedrag heb ik natuurlijk tegelijk laten storneren.
Ontbreekt het bij Vodafone aan fatsoen om gewoon niks meer van zich te laten horen en gewoon het geld af te schrijven of wordt er gewoon langs elkaar heen gewerkt?
Daarom zal het mij niks verbazen als onze annulering ook 1 week op 1 of andere afdeling heeft gelegen.
Ik blijf bij mij standpunt van mijn vorige mail en wacht op de kopie van de datum van afstempeling van de envelop.

R.Kain.