Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering
Geplaatst: 29 mar 2015 22:39
Op 16 en 17 maart jl. heb ik via de financiƫle tussenpersoon gevraagd aan REAAL om een verandering van het fonds waarin mijn beleggingsverzekering in belegt door te voeren. Ik wil namelijk mijn opgebouwde waarde zeker stellen en van een neutraal beleggend fonds overstappen naar een defensief fonds, alles binnen de door REAAL zelf aangeboden fondsen.
Het blijkt dat hier 25 tot 27 werkdagen voor nodig zijn. Dat is dus in deze maanden met veel feestdagen een week of zes.
REAAL laat hiermee zien dat er geen sprake is van de mogelijkheid om actief te switchen. Ik vind dat erg omdat ik nu gedurende zo'n 6 weken het risico loop dat de waarde van het fonds sterk terugloopt terwijl ik juist even op safe wil spelen. Dit i.v.m. aanstaande verkoop van ons huis en het, los van de afgedragen kosten voor de woekerpolis, tevreden zijn met de opgebouwde waarde.
Ik vind het schandalig dat we zo'n 20 jaar net als vele anderen veel betaald hebben voor de adminstratie van deze verzekering en dat op het moment dat we een keer service vragen van REAAL dit de aangeboden oplossing is. 25 tot 27 werkdagen voor het doorvoeren van een verandering van het fonds waarin belegd wordt is naar mijn idee een wanprestatie waarvoor wij niet het risico hoeven te dragen. Heeft iemand een idee hoe dit probleem aangepakt moet worden? Ik heb inmiddels telefonisch wel een klacht ingediend maar daar helaas geen bevestiging van gekregen.
Het blijkt dat hier 25 tot 27 werkdagen voor nodig zijn. Dat is dus in deze maanden met veel feestdagen een week of zes.
REAAL laat hiermee zien dat er geen sprake is van de mogelijkheid om actief te switchen. Ik vind dat erg omdat ik nu gedurende zo'n 6 weken het risico loop dat de waarde van het fonds sterk terugloopt terwijl ik juist even op safe wil spelen. Dit i.v.m. aanstaande verkoop van ons huis en het, los van de afgedragen kosten voor de woekerpolis, tevreden zijn met de opgebouwde waarde.
Ik vind het schandalig dat we zo'n 20 jaar net als vele anderen veel betaald hebben voor de adminstratie van deze verzekering en dat op het moment dat we een keer service vragen van REAAL dit de aangeboden oplossing is. 25 tot 27 werkdagen voor het doorvoeren van een verandering van het fonds waarin belegd wordt is naar mijn idee een wanprestatie waarvoor wij niet het risico hoeven te dragen. Heeft iemand een idee hoe dit probleem aangepakt moet worden? Ik heb inmiddels telefonisch wel een klacht ingediend maar daar helaas geen bevestiging van gekregen.