LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wetteloosheid van KPN
Wetteloosheid van KPN
Nu had ik altijd wel een goede indruk van KPN, maar alles is door de zogenaamde klantenservice nu tenietgedaan.
Hier een schets van de situatie:
Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant haalde ik mijn eigen nummer en die van haar door elkaar en creëerde hiermee een 3e nummer. Omdat het nummer daardoor bekend leek, heb ik dat ook nog een keer bevestigd.
Vergissen is menselijk, dus ik dacht laat ik dat melden bij KPN met het verzoek om het bedrag terug te storten. Geen probleem leek mij dat.
Tot mijn stomme verbazing weigert KPN hier gehoor aan te gegeven. Ik heb meerdere pogingen hieraan gewaagd om dit op een nette manier op te lossen, want dit valt onder de Wet van Koop op afstand. Voor de zekerheid heb ik het internet doorzocht en nergens kunnen terug vinden dat opwaarderen van prepaid een uitzondering is.
Hier heb ik de klantenservice op gewezen, maar ze blijven het terug betalen weigeren waardoor ze zich aan de wet onttrekken. De wet zegt immers dat men het recht heeft om binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk welke product/dienst) de aankoop terug te draaien.
Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om het tegoed op het nummer van mijn vriendin bij te schrijven, alleen hadden er daar wel een voorwaarde voor. Ik moest het simkaartnummer van het verkeerde telefoonnummer van het achterhalen als bevestiging. Kennelijk neemt KPN geen genoegen met een betalingsbewijs. Ik heb nog wel geprobeerd om het nummer te achterhalen, maar ik krijg geen gehoor op dat nummer. Dit heb ik ook aangegeven bij KPN, maar die geven niet toe.
Wat ik nu vrees is dat dit tot een rechtszaak moet komen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Is er iemand die mij hierin raadt kan geven?
Hier een schets van de situatie:
Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant haalde ik mijn eigen nummer en die van haar door elkaar en creëerde hiermee een 3e nummer. Omdat het nummer daardoor bekend leek, heb ik dat ook nog een keer bevestigd.
Vergissen is menselijk, dus ik dacht laat ik dat melden bij KPN met het verzoek om het bedrag terug te storten. Geen probleem leek mij dat.
Tot mijn stomme verbazing weigert KPN hier gehoor aan te gegeven. Ik heb meerdere pogingen hieraan gewaagd om dit op een nette manier op te lossen, want dit valt onder de Wet van Koop op afstand. Voor de zekerheid heb ik het internet doorzocht en nergens kunnen terug vinden dat opwaarderen van prepaid een uitzondering is.
Hier heb ik de klantenservice op gewezen, maar ze blijven het terug betalen weigeren waardoor ze zich aan de wet onttrekken. De wet zegt immers dat men het recht heeft om binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk welke product/dienst) de aankoop terug te draaien.
Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om het tegoed op het nummer van mijn vriendin bij te schrijven, alleen hadden er daar wel een voorwaarde voor. Ik moest het simkaartnummer van het verkeerde telefoonnummer van het achterhalen als bevestiging. Kennelijk neemt KPN geen genoegen met een betalingsbewijs. Ik heb nog wel geprobeerd om het nummer te achterhalen, maar ik krijg geen gehoor op dat nummer. Dit heb ik ook aangegeven bij KPN, maar die geven niet toe.
Wat ik nu vrees is dat dit tot een rechtszaak moet komen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Is er iemand die mij hierin raadt kan geven?
Laatst gewijzigd door marslo op 30 mar 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Wetteloosheid van KPN
Iets snap ik even niet. Jij wil het tegoed van je vriendin opwaarderen, maar geeft daarbij per ongeluk jouw eigen nummer i.p.v. dat van haar op. Wat is dan het probleem met het simkaartnummer van het verkeerde nummer. Dat moet dan toch jouw nummer zijn? Waarom moet jij je eigen nummer achterhalen en ga je dat dan bellen?marslo schreef:Nu had ik altijd wel een goede indruk van KPN, maar alles is door de zogenaamde klantenservice nu tenietgedaan.
Hier een schets van de situatie:
Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant haalde ik mijn eigen nummer en die van haar door elkaar. Omdat het nummer daardoor bekend leek, heb ik dat ook nog een keer bevestigd.
Vergissen is menselijk, dus ik dacht laat ik dat melden bij KPN met het verzoek om het bedrag terug te storten. Geen probleem leek mij dat.
Tot mijn stomme verbazing weigert KPN hier gehoor aan te gegeven. Ik heb meerdere pogingen hieraan gewaagd om dit op een nette manier op te lossen, want dit valt onder de Wet van Koop op afstand. Voor de zekerheid heb ik het internet doorzocht en nergens kunnen terug vinden dat opwaarderen van prepaid een uitzondering is.
Hier heb ik de klantenservice op gewezen, maar ze blijven het terug betalen weigeren waardoor ze zich aan de wet onttrekken. De wet zegt immers dat men het recht heeft om binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk welke product/dienst) de aankoop terug te draaien.
Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om het tegoed op het nummer van mijn vriendin bij te schrijven, alleen hadden er daar wel een voorwaarde voor. Ik moest het simkaartnummer van het verkeerde telefoonnummer van het achterhalen als bevestiging. Kennelijk neemt KPN geen genoegen met een betalingsbewijs. Ik heb nog wel geprobeerd om het nummer te achterhalen, maar ik krijg geen gehoor op dat nummer. Dit heb ik ook aangegeven bij KPN, maar die geven niet toe.
Wat ik nu vrees is dat dit tot een rechtszaak moet komen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Is er iemand die mij hierin raadt kan geven?
Re: Wetteloosheid van KPN
Hoe kan het zijn dat jij het simkaartnummer behorende bij je eigen telefoonnummer niet kan achterhalen? Dat is een kwestie van telefoon uitzetten, simkaart verwijderen, nummer opschrijven en de boel weer in elkaar zetten. Dat kost een paar minuten tijd en vereist 2 werkende handen, niet meer. Dat vind ik geen onredelijke eis van KPN om eerlijk te zijn, ze willen weten dat jij ook daadwerkelijk de eigenaar bent van het nummer waar ze geld van af gaan boeken.marslo schreef:Nu had ik altijd wel een goede indruk van KPN, maar alles is door de zogenaamde klantenservice nu tenietgedaan.
Hier een schets van de situatie:
Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant haalde ik mijn eigen nummer en die van haar door elkaar. Omdat het nummer daardoor bekend leek, heb ik dat ook nog een keer bevestigd.
Vergissen is menselijk, dus ik dacht laat ik dat melden bij KPN met het verzoek om het bedrag terug te storten. Geen probleem leek mij dat.
Tot mijn stomme verbazing weigert KPN hier gehoor aan te gegeven. Ik heb meerdere pogingen hieraan gewaagd om dit op een nette manier op te lossen, want dit valt onder de Wet van Koop op afstand. Voor de zekerheid heb ik het internet doorzocht en nergens kunnen terug vinden dat opwaarderen van prepaid een uitzondering is.
Hier heb ik de klantenservice op gewezen, maar ze blijven het terug betalen weigeren waardoor ze zich aan de wet onttrekken. De wet zegt immers dat men het recht heeft om binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk welke product/dienst) de aankoop terug te draaien.
Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om het tegoed op het nummer van mijn vriendin bij te schrijven, alleen hadden er daar wel een voorwaarde voor. Ik moest het simkaartnummer van het verkeerde telefoonnummer van het achterhalen als bevestiging. Kennelijk neemt KPN geen genoegen met een betalingsbewijs. Ik heb nog wel geprobeerd om het nummer te achterhalen, maar ik krijg geen gehoor op dat nummer. Dit heb ik ook aangegeven bij KPN, maar die geven niet toe.
Wat ik nu vrees is dat dit tot een rechtszaak moet komen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Is er iemand die mij hierin raadt kan geven?
Re: Wetteloosheid van KPN
Dus gewoon even je batterij er uit, simkaart er uit, en het nummer aflezen dat er op geschreven staat, gaat jou boven de pet? En jij durft nog voor echt geld op te gaan waarderen? Kun je dat niet beter aan je ouders overlaten dan?
Re: Wetteloosheid van KPN
Maar is het opwaarderen van beltegoed geen financiële dienst, wat een van de uitzonderingen van de wet koop op afstand is?
Re: Wetteloosheid van KPN
Is ook zo,de "dienst" gaat namelijk direct in en daarom geen bedenktijd.
-
- Berichten: 32387
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Wetteloosheid van KPN
Meer lezen is al niet nodig, naar mijn mening.marslo schreef: Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant
Volgens mij heb je dus je eigen nummer opgewaardeerd? Prima toch, dat zul je heus wel een keer verbellen, of mis ik iets? Of wil je NU je geld terug (met een hele hoop gedoe) om het later weer terug te betalen omdat je alsnog op moet waarderen?
Sja, en het is een vergissing van jouw kant. Waarom er dan allerlei zwarte pieten bij KPN worden gelegd, tot het woord 'wetteloosheid' aan toe ontgaat mij een beetje.
Re: Wetteloosheid van KPN
Is dit voor een werkstuk of zo? Anders is het te sullig voor woorden, je hebt geprobeerd te eigen nummer te achterhalen dan??marslo schreef:Nu had ik altijd wel een goede indruk van KPN, maar alles is door de zogenaamde klantenservice nu tenietgedaan.
Hier een schets van de situatie:
Online deed ik een opwaardering van het prepaid abonnement van mijn vriendin. Door een vergissing van mijn kant haalde ik mijn eigen nummer en die van haar door elkaar. Omdat het nummer daardoor bekend leek, heb ik dat ook nog een keer bevestigd.
Vergissen is menselijk, dus ik dacht laat ik dat melden bij KPN met het verzoek om het bedrag terug te storten. Geen probleem leek mij dat.
Tot mijn stomme verbazing weigert KPN hier gehoor aan te gegeven. Ik heb meerdere pogingen hieraan gewaagd om dit op een nette manier op te lossen, want dit valt onder de Wet van Koop op afstand. Voor de zekerheid heb ik het internet doorzocht en nergens kunnen terug vinden dat opwaarderen van prepaid een uitzondering is.
Hier heb ik de klantenservice op gewezen, maar ze blijven het terug betalen weigeren waardoor ze zich aan de wet onttrekken. De wet zegt immers dat men het recht heeft om binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk welke product/dienst) de aankoop terug te draaien.
Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om het tegoed op het nummer van mijn vriendin bij te schrijven, alleen hadden er daar wel een voorwaarde voor. Ik moest het simkaartnummer van het verkeerde telefoonnummer van het achterhalen als bevestiging. Kennelijk neemt KPN geen genoegen met een betalingsbewijs. Ik heb nog wel geprobeerd om het nummer te achterhalen, maar ik krijg geen gehoor op dat nummer. Dit heb ik ook aangegeven bij KPN, maar die geven niet toe.
Wat ik nu vrees is dat dit tot een rechtszaak moet komen, maar daar zit ik niet op te wachten.
Is er iemand die mij hierin raadt kan geven?
En je krijgt geen gehoor op je eigen nummer? Probeer het dan eens met je huistelefoon of mrt die van je vriendin, misschien gaat je telefoon dan over.
Re: Wetteloosheid van KPN
Volgens mij heeft TS twee nummers door elkaar gehusseld en toen ontstond er een derde nummer dat nu dus is opgewaardeerd. Vreemd, maar het zou in theorie kunnen.
Ik twijfel over de geldigheid van de wet koop op afstand. De dienstverlening gaat direct in, en dan geldt die bedenktijd niet, maar in die wet staat dat dat op verzoek van de koper direct moet ingaan. En is dat hier ook zo? Hm, dat betwijfel ik.
Ik twijfel over de geldigheid van de wet koop op afstand. De dienstverlening gaat direct in, en dan geldt die bedenktijd niet, maar in die wet staat dat dat op verzoek van de koper direct moet ingaan. En is dat hier ook zo? Hm, dat betwijfel ik.
Re: Wetteloosheid van KPN
Nou, olaf, hij geeft aan het zelf bevestigd te hebben. Pas daarna zag hij dat het fout gegaan was.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Wetteloosheid van KPN
Is de opwaardering zoveel, dat u een rechtzaak start, om u fout te herstellen.
Ik hoor graag de afloop.
Ik hoor graag de afloop.
Re: Wetteloosheid van KPN
Dus jij noemt een vraag waarom er geen centrale dichterbij vragensteller wordt gebouwd ook een klacht?
Zo staan er wel meer...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Wetteloosheid van KPN
Ik heb ze niet stuk voor stuk nagevlooid maar het staat er toch echt hoor: "4227 klachten"
http://www.klachtenkompas.nl/bedrijven? ... order=DESC
http://www.klachtenkompas.nl/bedrijven? ... order=DESC
Re: Wetteloosheid van KPN
Waarschijnlijk ook een paar nullen vergist .F.van Holten schreef:Is de opwaardering zoveel, dat u een rechtzaak start, om u fout te herstellen.
Re: Wetteloosheid van KPN
En als er in de kroeg staat "morgen gratis bier" geloof je dat ook? Ik heb er dus wel een flink aantal gelezen en de helft is geen klacht maar óf een vraag óf persoon lucht zijn/ haar hart...
Verder gaat dit topic over iets anders...
Verder gaat dit topic over iets anders...
Re: Wetteloosheid van KPN
Gezien het aantal klanten dat ze hebben valt dat dus wel mee. Menig bedrijf zal jaloers zijn op zo weinig ontevreden klanten.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Wetteloosheid van KPN
Inderdaad, op Klachtenkompas - een initiatief van de Consumentenbond - staat KPN al jaren met stip bovenaan als bedrijf in Nederland waar de meeste klachten over worden gemeld. Als ik de CEO was van KPN zou ik daar ook ape(t)rots op zijn.
Re: Wetteloosheid van KPN
even voor de duidelijkheid:
ik combineerde mijn nummer en het nummer van mijn vriendin tot een nieuw nummer
ik combineerde mijn nummer en het nummer van mijn vriendin tot een nieuw nummer
Re: Wetteloosheid van KPN
Hoeveel was nou het opwaarderen? Een tientje?