KLM & reserveren stoelen tegen betaling
Geplaatst: 30 mar 2015 14:04
Van onze touroperator (ABC-travel) krijgen wij begin februari een mail met daarin de reis die wij geboekt hebben. Daarin een code waarmee wij een stoel kunnen reserveren. Dus hup naar de site van de KLM en met de code ingelogd. Overlegd met z'n vieren en elk stel reserveert twee stoelen. Het ene stel betaald per ideal (wordt ook afgeschreven) het andere stel per credit card en is daarmee ook betaald. Hiervan krijgen wij beide een bevestigings mail met de stoelnummers en dat deze betaald zijn.
Omdat de credit card nog niet afgeschreven was heb ik gebeld met KLM daar kreeg ik te horen dat ik helemaal nog geen stoel kon reserveren dat dat pas kon na uitgifte van het ticket. Dus hup ABC-travel gebeld. Het ticket kan worden uitgegeven maar of ik dan maar even de hele reissom wilde overmaken (de reis begint eind augustus).
Hierop heb ik verteld dat ik vind dat zij in gebreken zijn gebleven en op z'n minst verkeerde voorlichting. Nergens in hun brief (per mail verstuurd) staat dat wij de stoelen pas kunnen reserveren als de tickets zijn uitgegeven. Ook bij de site van de KLM kan ik gewoon reserveren en betalen zonder dat de tickets zijn uitgegeven en nergens krijg je een melding dat je een ticketnummer moet ingeven. Nergens wordt verwezen naar de algemene voorwaarden dat bij wijziging van toestel je totaal andere stoelen kunt krijgen maar niet je geld terug. Dit neigt zelfs naar flessetrekkerij!!
Zoewel ABC-travel als KLM heb ik de suggestie gedaan beter met hun klanten te communiceren. Bij de KLM heb ik het advies gegeven het reserveren te blokkeren totdat de tickets daadwerkelijk zijn uitgegeven. Daarnaast een duidelijke melding dat ook al reserveer en betaal je dat de mogelijkheid aanwezig is dat zij met een ander toetstel vliegen (om watvoor reden dan ook) je je geld en reservering kwijt bent! Op de manier waarop het nu gaat is het een lucratieve inkomsten bron maar lijkt mij niet de bedoeling.
Omdat de credit card nog niet afgeschreven was heb ik gebeld met KLM daar kreeg ik te horen dat ik helemaal nog geen stoel kon reserveren dat dat pas kon na uitgifte van het ticket. Dus hup ABC-travel gebeld. Het ticket kan worden uitgegeven maar of ik dan maar even de hele reissom wilde overmaken (de reis begint eind augustus).
Hierop heb ik verteld dat ik vind dat zij in gebreken zijn gebleven en op z'n minst verkeerde voorlichting. Nergens in hun brief (per mail verstuurd) staat dat wij de stoelen pas kunnen reserveren als de tickets zijn uitgegeven. Ook bij de site van de KLM kan ik gewoon reserveren en betalen zonder dat de tickets zijn uitgegeven en nergens krijg je een melding dat je een ticketnummer moet ingeven. Nergens wordt verwezen naar de algemene voorwaarden dat bij wijziging van toestel je totaal andere stoelen kunt krijgen maar niet je geld terug. Dit neigt zelfs naar flessetrekkerij!!
Zoewel ABC-travel als KLM heb ik de suggestie gedaan beter met hun klanten te communiceren. Bij de KLM heb ik het advies gegeven het reserveren te blokkeren totdat de tickets daadwerkelijk zijn uitgegeven. Daarnaast een duidelijke melding dat ook al reserveer en betaal je dat de mogelijkheid aanwezig is dat zij met een ander toetstel vliegen (om watvoor reden dan ook) je je geld en reservering kwijt bent! Op de manier waarop het nu gaat is het een lucratieve inkomsten bron maar lijkt mij niet de bedoeling.