Vervelende ervaring met Lenovo Klantenservice
Geplaatst: 31 mar 2015 02:12
Eind september 2014 heb ik van het geld van mijn zomerbaan een Lenovo ThinkPad Carbon X1 gekocht met een scherm-upgrade van FHD naar WQHD op de website van Lenovo Nederland.
Ik nam de laptop nooit mee naar de universiteit, ik nam hem niet mee op vakantie of weekends weg en ik verplaatste hem zelden of nooit.
Na een maand of vier begonnen er rare vlekken op het scherm te ontstaan waar ik niets van begreep. Nadat ik eerst foto's hiervan maakte en naar Lenovo heb gemaild, kreeg ik antwoord dat het om pressure points ging, die niet onder de garantie vallen omdat het consumentenschade betreft. Deze kunnen volgens Lenovo ontstaan op het moment dat iemand een zwaar voorwerp op de laptop zet of er onvoorzichtig mee omgaat.
Ik heb toen geopperd dat dat eerst onderzocht moest worden en dat het onmogelijk was dat ik dat zelf heb gedaan. Ik weet 200% zeker dat ik het niet veroorzaakt heb, aangezien ik extreem voorzichtig omga met de laptop en er nooit de deur mee uit ga.
Vervolgens heeft Lenovo de laptop laten ophalen en na twee "onderzoeken" was de conclusie dat het niet onder de garantie valt maar wel billable, d.w.z. dat ik wel een order tot betaalde reparatie kan plaatsen maar dat ze verder niets voor mij konden doen.
Ik heb toen op aanraden van een klantenservice-medewerker een officiële klacht ingediend per mail bij Complaint Management (de afdeling die het onderzoek ook heeft gedaan) en dan zou er iets geregeld worden voor mij.
Dat is nu drie weken geleden, ik heb niets gehoord van Lenovo en als ik er zelf achteraan bel zegt de klantenservice dat ze niets voor mij kunnen doen en dat zij geen telefoonnummer of emailadres hebben van iemand bij wie ik met mijn klacht terecht kan.
Kortom, ik word genegeerd, terwijl ik een ondeugdelijk product heb ontvangen dat binnen de eerste zes maanden kapot is gegaan. Inmiddels hebben ze zonder mij daarover te raadplegen de laptop teruggestuurd zonder hem gerepareerd te hebben. Ik hoor niets van Lenovo en ik zit nu thuis met een laptop met een kapot scherm waar ik zes maanden geleden 1300 euro voor betaald heb. Ik ben nog nooit zo schandalig behandeld en ik ben radeloos/ten einde raad.
Wie kan mij helpen?
Groet, Vincent
Ik nam de laptop nooit mee naar de universiteit, ik nam hem niet mee op vakantie of weekends weg en ik verplaatste hem zelden of nooit.
Na een maand of vier begonnen er rare vlekken op het scherm te ontstaan waar ik niets van begreep. Nadat ik eerst foto's hiervan maakte en naar Lenovo heb gemaild, kreeg ik antwoord dat het om pressure points ging, die niet onder de garantie vallen omdat het consumentenschade betreft. Deze kunnen volgens Lenovo ontstaan op het moment dat iemand een zwaar voorwerp op de laptop zet of er onvoorzichtig mee omgaat.
Ik heb toen geopperd dat dat eerst onderzocht moest worden en dat het onmogelijk was dat ik dat zelf heb gedaan. Ik weet 200% zeker dat ik het niet veroorzaakt heb, aangezien ik extreem voorzichtig omga met de laptop en er nooit de deur mee uit ga.
Vervolgens heeft Lenovo de laptop laten ophalen en na twee "onderzoeken" was de conclusie dat het niet onder de garantie valt maar wel billable, d.w.z. dat ik wel een order tot betaalde reparatie kan plaatsen maar dat ze verder niets voor mij konden doen.
Ik heb toen op aanraden van een klantenservice-medewerker een officiële klacht ingediend per mail bij Complaint Management (de afdeling die het onderzoek ook heeft gedaan) en dan zou er iets geregeld worden voor mij.
Dat is nu drie weken geleden, ik heb niets gehoord van Lenovo en als ik er zelf achteraan bel zegt de klantenservice dat ze niets voor mij kunnen doen en dat zij geen telefoonnummer of emailadres hebben van iemand bij wie ik met mijn klacht terecht kan.
Kortom, ik word genegeerd, terwijl ik een ondeugdelijk product heb ontvangen dat binnen de eerste zes maanden kapot is gegaan. Inmiddels hebben ze zonder mij daarover te raadplegen de laptop teruggestuurd zonder hem gerepareerd te hebben. Ik hoor niets van Lenovo en ik zit nu thuis met een laptop met een kapot scherm waar ik zes maanden geleden 1300 euro voor betaald heb. Ik ben nog nooit zo schandalig behandeld en ik ben radeloos/ten einde raad.
Wie kan mij helpen?
Groet, Vincent