Beste,
Ik woon samen met een vriendin (geen relatie) die in het huurcontract staat aangeduid als medehuurder.
Wij zijn beide studenten en vragen ons af of we in aanmerking komen voor huurtoeslag.
Door de wirwar aan regeltjes komen wij hier echter niet uit, kunt u ons helpen?
Gegevens:
Beide 18 jaar.
Kale huur is 525 euro P/M.
430 stufi en 640 stufi .
In het hoofdcontract staat ondergetekende dus als hoofdhuurder, maar wordt de medehuurder wel in een aparte clausule genoemd.
Help?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoofdhuurder+medehuurder huurtoeslag
Re: Hoofdhuurder+medehuurder huurtoeslag
Heb je al op de site van de belastingdienst gekeken?marnix122 schreef:Ik woon samen met een vriendin (geen relatie) die in het huurcontract staat aangeduid als medehuurder.
Wij zijn beide studenten en vragen ons af of we in aanmerking komen voor huurtoeslag.
Door de wirwar aan regeltjes komen wij hier echter niet uit, kunt u ons helpen?
Gegevens:
Beide 18 jaar.
Kale huur is 525 euro P/M.
430 stufi en 640 stufi .
In het hoofdcontract staat ondergetekende dus als hoofdhuurder, maar wordt de medehuurder wel in een aparte clausule genoemd.
Help?!
Lijkt me dat je er geen recht op hebt.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ger_dan_23
U bent 18 jaar of ouder, maar jonger dan 23 jaar, en u woont samen met een toeslagpartner of medebewoner? U kunt dan huurtoeslag krijgen als:
- uw rekenhuur minimaal € 229,64 en maximaal € 403,06 per maand is.
- Als u een kind hebt, mag uw huur hoger zijn, maar maximaal € 710,68.
- het gezamenlijke inkomen maximaal € 29.800 per jaar is
- u, uw toeslagpartner en medebewoners ieder maximaal € 21.330 aan vermogen hebben