LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kiezen, maar welke? Advies gevraagd.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: Keuken kiezen, maar welke? Advies gevraagd.

Ongelezen bericht door rdrcritic »

Ik heb ook HPL zover ik weet, als toplaag dan en volgens mij zijn de frontjes verder van MDF.
Maar vergis je niet, in MDF zit ook een enorm kwaliteitsverschil. Als hobby-luidsprekerbouwer weet ik dat wel zeker. Je hebt rommel-MDF (zoals bij Gamma, Karwei en andere bouwmarkten) en je hebt high-pressure MDF (extra harde persing), zelfs zo hard dat je er amper een spijker in kunt slaan.
Ik heb geen gezin, wel huisdieren en de frontjes zien er na 6 jaar nog als nieuw uit. Ik heb meer problemen met de ophanging van de lades (ook zo veel mogelijk lades, ideaal) en de deurtjes, vooral de deurtjes. Die scharnieren moet je na verloop van tijd gewoon bijstellen, want door het gewicht van MDF gaan ze wat doorzakken. Zover ik weet is Pelgrim ook wel goed spul. Neem als kookplaat gas-op-glas. Als je RVS neemt is dat met 1-2 jaar flink ingebrand doordat je natuurlijk wel eens wat vet morst uit een pan en dat kan inbranden op het RVS. Gehard glas blijft gemakkelijk schoon te maken en perfect mooi. Dat is misschien wel de beste tip die ik je kan geven: gas-op-glas.
Zoiets dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00278069/ (ander merk is natuurlijk ook goed, Pelgrim, of ik heb Bosch), RVS echt links laten liggen voor je kookplaat. Voor je wasbak en afzuigkap loopt het allemaal niet zo'n vaart, dan is RVS prima als je het mooi vindt.
Aanvulling: en gewoon goede gietijzeren panhouders op je kookplaat. Die gelakte ijzeren stangetjes zijn ook met 1-2 jaar helemaal kapot. Kookplaat gewoon goed degelijk kiezen, geen goedkope rommel.
En zelfs voor een gaskookplaat heb je wel een elektriciteits-aansluiting nodig voor de elektronische onstekers (maar die vragen erg weinig vermogen).

LTS
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008 11:56

Re: Keuken kiezen, maar welke? Advies gevraagd.

Ongelezen bericht door LTS »

Nu de apparatuur nog...
Internetprijzen bekeken, offertes aangevraagd.. Op het ene merk zit, zelfs met internetprijzen, duidelijk veeeeeel meer marge dan op het andere. De internetprijzen van de door ons uitgezochte apparatuur ontlopen elkaar niet zoveel, maar bij het ene merk gaat er zowat 1000 euro af als we een offerte aanvragen, en bij het andere maar 180 (bij dezelfde leverancier uiteraard).
Resultaat van de offertes is dus dat de Pelgrim ruim 1000 euro goedkoper is dan de Bosch (met Novy afzuigkap).
Twijfel nu toch wel, het is toch 1000 euro. Je kunt het maar 1x uitgeven, van de andere kant: wat is nou 1000 euro uitgesmeerd over 10 jaar? Het topic over ATAG/Pelgrim hierboven stemt me ook niet vrolijk over 'onze' Pelgrim..
Pffff, wat is wijsheid??
Owja, maakt sleepdeur of deur-op-deur nog veel uit voor de koelkast?

Gesloten