LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abnormale meterstanden
-
abnormale meterstanden
In jan 2014 kreeg ik wat meningsverschillen met Eneco, ik moest ineens bijna 3000 euro bijbetalen op mijn jaarnota, nadat ze mij ervan hadden overtuigd dat ik een veel te laag maandtermijn had betaald, wat ik al 25 jaar deed, heb ik de rekening toch maar betaald en werd mijn maandtermijn verhoogd van 121 euro naar 235 euro, voor een kleine eengezinswoning met een 1 persoonshuishouden. In jan 2015 kreeg ik weer de jaarnota en moest weer bijna 1600 euro bijbetalen en mijn maandtermijn ging naar 366 euro per maand. Mijn meters hadden 15 jaar geleden al vervangen moeten worden, maar door van het kastje naar de muur gestuurd te worden, werd dit niet gedaan. Eneco verschuilt zich achter de meterstanden en zegt dat Stedin dit moet uitzoeken, maar Stedin wil "een eigen "onafhankelijk bedrijf de meters laten nakijken, maar dan moeten ze wel weggehaald worden, terwijl de verhuurder van de woning een bedrijf heeft ingeschakeld om de meters na te kijken en uit het rapport kwam idd dat er iets niet goed was met de meters en ik in 2 maanden al voor 2 jaar verbruikt heb , terwijl ik al vanaf juli niet meer permanent in de woning woon en per 1 mei helemaal weg ga. Ik heb het gevoel dat alle partijen aan het rekken zijn totdat ik uit de woning weg ben en dan worden de meters direct verwijderd en weg is mijn bewijs. Stedin reageert nergens meer op, de telefonistes zeggen alleen maar dat ik agressief ben, als ik vraag of ze slapen en dat het toch onmogelijk is dat 1 persoon zo veel gas en energie verbruikt in een woning waar geen apparatuur meer staat en waar niet meer gewoond word. Wat kan ik nog doen?
Re: abnormale meterstanden
Niet schelden, maar vraag om ruilen meters + eiken, dan zien ze de fout van plotselinge verhoging en de oorzaak en zullen ze vermoedelijk alsnog het gemiddelde van afgelopen jaren aanhouden wat verbruik betreft en terug betalen.
ik heb even op de site gekeken. onder het kopje er is iets met de meter, als je te hoge meterstanden of rekening hebt gekregen je bij eneco moet zijn.
Neem contact op met uw energieleverancier.
Uw energieleverancier is verantwoordelijk voor de meterstanden. Wij zijn verantwoordelijk voor de (fysieke) meter. Dit is wettelijk bepaald. U vindt de contactgegevens van uw energieleverancier op uw energiefactuur
alleen als je de meter wil laten ijken, moet je bij hun zijn....
Ik wil de meter laten ijken.
Neem dan met ons contact op. In overleg met u schakelen we dan een onafhankelijke ijkinstantie in. Blijkt uit het rapport dat de hoge energierekening inderdaad door de meter komt? Dan betalen wij de kosten van het rapport. Ook zorgen we voor een nieuwe meter. Blijkt dat er een andere reden is voor de hoge energierekening is, bijvoorbeeld een nieuw apparaat in uw huishouden? Dan zijn de kosten voor u.
Neem contact op met uw energieleverancier.
Uw energieleverancier is verantwoordelijk voor de meterstanden. Wij zijn verantwoordelijk voor de (fysieke) meter. Dit is wettelijk bepaald. U vindt de contactgegevens van uw energieleverancier op uw energiefactuur
alleen als je de meter wil laten ijken, moet je bij hun zijn....
Ik wil de meter laten ijken.
Neem dan met ons contact op. In overleg met u schakelen we dan een onafhankelijke ijkinstantie in. Blijkt uit het rapport dat de hoge energierekening inderdaad door de meter komt? Dan betalen wij de kosten van het rapport. Ook zorgen we voor een nieuwe meter. Blijkt dat er een andere reden is voor de hoge energierekening is, bijvoorbeeld een nieuw apparaat in uw huishouden? Dan zijn de kosten voor u.
Beste scorpio1411,
Wij hebben vandaag elkaar gesproken naar aanleiding van een telefoontje met onze klantenservice. Hierbij hebben we het gehad over hoe we dit kunnen oplossen en afgesproken dat een collega van het klachtenteam zo snel mogelijk hiermee aan de slag gaat.
Ook hebben we het uitgebreid over je verbruiken, meters en de verloop van de zaak in het algemeen. Als netbeheerder is Stedin verantwoordelijk voor de meters en wij zullen met jou dus een geschikte oplossing moeten vinden.
Mijn collega die je verder zal helpen zal je ook een direct telefoonnummer geven voor wanneer je vragen hebt, dat je direct bij hem/haar terecht kan.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
Wij hebben vandaag elkaar gesproken naar aanleiding van een telefoontje met onze klantenservice. Hierbij hebben we het gehad over hoe we dit kunnen oplossen en afgesproken dat een collega van het klachtenteam zo snel mogelijk hiermee aan de slag gaat.
Ook hebben we het uitgebreid over je verbruiken, meters en de verloop van de zaak in het algemeen. Als netbeheerder is Stedin verantwoordelijk voor de meters en wij zullen met jou dus een geschikte oplossing moeten vinden.
Mijn collega die je verder zal helpen zal je ook een direct telefoonnummer geven voor wanneer je vragen hebt, dat je direct bij hem/haar terecht kan.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare