Tele2: Onze fout, u zoekt het maar uit!
Geplaatst: 05 apr 2015 15:24
Gewoonlijk wacht ik op een acceptgiro die ik vervolgens bij de GKB laat betalen (want ik zit in de schuldsanering). In februari kreeg ik onverwachts een brief van Bos Incasso omdat ik de rekening voor internet+vaste tel. niet heb betaald. Ondanks ik geen herinnering heb gekregen heb ik deze aanmaning direct laten betalen om afsluiting te voorkomen.
Ik belde Tele2 en vroeg waarom ik gelijk een incassobrief kreeg en geen herinnering? Medewerkster controleerde het en gaf toe dat er inderdaad geen herinnering is verzonden, maar kon ze niks meer doen omdat mijn dossier is overgedragen aan Bos Incasso.
Daarna belde ik naar Bos Incasso. Die zei dat betaling al is binnen gekomen maar dat de volgende dag om 8u pas het (inmiddels gesloten) dossier wordt teruggestuurd naar Tele2, dus zij mij ook niet kunnen helpen.
Via het online klachtenformulier diende ik een klacht in om te proberen alle extra kosten terug te krijgen. Binnen een paar dagen kreeg ik ook daar bovenop nóg een brief met het nieuwe maandbedrag + €28 heraansluitkosten!
Enkele dagen later belde een dame van Tele2 om mijn klacht af te handelen. Wegens het beperkt aantal tekens kan ik helaas niet goed de onvriendelijke houding van dit gesprek verwoorden.
De toon van het gesprek was gehaast, onvriendelijk en beschuldigend en ik benoemde dit ook tijdens het gesprek. Ze was het er niet mee eens om de incassokosten en rente te vergoeden. Dat ik geen herinnering heb gehad maakte niets uit omdat ik bij het contract akkoord ben gegaan met auto. incasso. Ik gaf aan dat dit niets te maken heeft met het niet versturen van een herinnering en dat het wettelijk verplicht is om een ingebrekestelling te versturen. Antwoord was: "U had in de MijnTele2 kunnen zien dat er niet betaald is en daarop actie kunnen ondernemen, u bent genoeg in de gelegenheid geweest om te betalen. Bovendien, tot nu toe heeft u bijna altijd te laat betaald." Ik zei: ja dat legde ik u net uit, dat ik altijd betaal wanneer ik de herinnering binnen heb! Het is toch niet zo dat ik NIET betaal?
Toen ik de heraansluitkosten benoemde wilde ze wél deze kosten vergoeden. Voelde dat ik daar maar blij mee moest zijn, ook al is dit naar mijn idee logisch wanneer je binnen de termijn betaald hebt.
Ik zei dat mensen die geen auto.incasso mogen, dan geen klant kunnen zijn bij Tele2? Haar antwoord was niet concreet, toen ik erop in ging was haar geduld snel op: GAAT U ER MEE AKKOORD DAT IK U €28 OP DE VOLGENDE FACTUUR IN MINDERING BRENG OF NIET? Hierbij gaf ik de moeite op om verder te praten. Toen ik vroeg met wie ik gesproken heb zei ze dat ze haar naam al in het begin van het gesprek genoemd heeft. Ik zeg: Die ben ik vergeten, mag ik die nogmaals weten? Zij noemde alleen haar voornaam, haar achternaam wilde ze niet geven: "is niet van belang, die hoeft u niet te hebben." Ik vond van wel en gaf aan dat een andere collega dit ook gewoon heeft gegeven (waarna ik die naam opnoemde). Ze zei: nou dat maakt niet uit. Ik wens u nog een fijne middag toe. Ik vond dat nergens op slaan, dus zei; ik u niet, en hing op.
Deze medewerkster adviseerde dat ik in de MijnTele2 de facturen/betalingen kan controleren,dus dit deed ik na het gesprek. Ik ontdekte dat een NIET-betaalde factuur in de MijnTele2 tóch staat als VOLDAAN! Een andere medewerker legde uit: "wanneer de afschrijving nog bezig is/onderweg is staat er dat deze betaald is. Pas wanneer blijkt dat de afschrijving mislukt is (kan een week duren) wijzigt dit in niet betaald." Ik vroeg waarom er geen symbool/melding bestaat dat de betaling nog openstaand is of in behandeling is? Dit vond hij zelf ook raar. Hij gaf vervolgens toe dat de enige manier om zeker te zijn dat een betaling gelukt is, dit in je eigen bankafschriften/internetbankieren te zien.
Dat ik geen klant bij Tele2 blijf is zeker. Heeft iemand een tip wat ik kan doen om tóch incassokosten en rente terug te krijgen? Waar kun je aankloppen?
Ik belde Tele2 en vroeg waarom ik gelijk een incassobrief kreeg en geen herinnering? Medewerkster controleerde het en gaf toe dat er inderdaad geen herinnering is verzonden, maar kon ze niks meer doen omdat mijn dossier is overgedragen aan Bos Incasso.
Daarna belde ik naar Bos Incasso. Die zei dat betaling al is binnen gekomen maar dat de volgende dag om 8u pas het (inmiddels gesloten) dossier wordt teruggestuurd naar Tele2, dus zij mij ook niet kunnen helpen.
Via het online klachtenformulier diende ik een klacht in om te proberen alle extra kosten terug te krijgen. Binnen een paar dagen kreeg ik ook daar bovenop nóg een brief met het nieuwe maandbedrag + €28 heraansluitkosten!
Enkele dagen later belde een dame van Tele2 om mijn klacht af te handelen. Wegens het beperkt aantal tekens kan ik helaas niet goed de onvriendelijke houding van dit gesprek verwoorden.
De toon van het gesprek was gehaast, onvriendelijk en beschuldigend en ik benoemde dit ook tijdens het gesprek. Ze was het er niet mee eens om de incassokosten en rente te vergoeden. Dat ik geen herinnering heb gehad maakte niets uit omdat ik bij het contract akkoord ben gegaan met auto. incasso. Ik gaf aan dat dit niets te maken heeft met het niet versturen van een herinnering en dat het wettelijk verplicht is om een ingebrekestelling te versturen. Antwoord was: "U had in de MijnTele2 kunnen zien dat er niet betaald is en daarop actie kunnen ondernemen, u bent genoeg in de gelegenheid geweest om te betalen. Bovendien, tot nu toe heeft u bijna altijd te laat betaald." Ik zei: ja dat legde ik u net uit, dat ik altijd betaal wanneer ik de herinnering binnen heb! Het is toch niet zo dat ik NIET betaal?
Toen ik de heraansluitkosten benoemde wilde ze wél deze kosten vergoeden. Voelde dat ik daar maar blij mee moest zijn, ook al is dit naar mijn idee logisch wanneer je binnen de termijn betaald hebt.
Ik zei dat mensen die geen auto.incasso mogen, dan geen klant kunnen zijn bij Tele2? Haar antwoord was niet concreet, toen ik erop in ging was haar geduld snel op: GAAT U ER MEE AKKOORD DAT IK U €28 OP DE VOLGENDE FACTUUR IN MINDERING BRENG OF NIET? Hierbij gaf ik de moeite op om verder te praten. Toen ik vroeg met wie ik gesproken heb zei ze dat ze haar naam al in het begin van het gesprek genoemd heeft. Ik zeg: Die ben ik vergeten, mag ik die nogmaals weten? Zij noemde alleen haar voornaam, haar achternaam wilde ze niet geven: "is niet van belang, die hoeft u niet te hebben." Ik vond van wel en gaf aan dat een andere collega dit ook gewoon heeft gegeven (waarna ik die naam opnoemde). Ze zei: nou dat maakt niet uit. Ik wens u nog een fijne middag toe. Ik vond dat nergens op slaan, dus zei; ik u niet, en hing op.
Deze medewerkster adviseerde dat ik in de MijnTele2 de facturen/betalingen kan controleren,dus dit deed ik na het gesprek. Ik ontdekte dat een NIET-betaalde factuur in de MijnTele2 tóch staat als VOLDAAN! Een andere medewerker legde uit: "wanneer de afschrijving nog bezig is/onderweg is staat er dat deze betaald is. Pas wanneer blijkt dat de afschrijving mislukt is (kan een week duren) wijzigt dit in niet betaald." Ik vroeg waarom er geen symbool/melding bestaat dat de betaling nog openstaand is of in behandeling is? Dit vond hij zelf ook raar. Hij gaf vervolgens toe dat de enige manier om zeker te zijn dat een betaling gelukt is, dit in je eigen bankafschriften/internetbankieren te zien.
Dat ik geen klant bij Tele2 blijf is zeker. Heeft iemand een tip wat ik kan doen om tóch incassokosten en rente terug te krijgen? Waar kun je aankloppen?