LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Guide Plus EPG

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ram57
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2014 16:09

Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door ram57 »

Sinds de zenderaanpassingen op 01-04-2015 wordt de EPG van Guide Plus op mijn dure 5 jaar oude Sony harddiskrecorder niet meer geladen.
Volgens Ziggo ligt het aan Sony. Volgens Sony ligt het aan Zigggo.
Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

De Community site van Zigggo wordt overspoeld met klachten met dit zelfde probleem. Zie
https://community.ziggo.nl/ziggo-algeme ... #post26815

Vooralsnog doet Ziggo NIETS, geeft onjuiste niet eensluidendende informatie, maar heeft het wel over een nieuwe recorder die binnenkort (natuurlijk niet kosteloos) wordt aangeboden aan haar klanten, .

Gewenste Oplossing:
Zorgen dat het signaal van Guide Plus weer wordt meegezonden en eventueel het juist Host Channel bekend maken, of een GRATIS passende oplossing bieden.
Als er geen passende oplossing komt dan stap ik over naar een andere provider.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door Har06 »

ram57 schreef:Sinds de zenderaanpassingen op 01-04-2015 wordt de EPG van Guide Plus op mijn dure 5 jaar oude Sony harddiskrecorder niet meer geladen.
Volgens Ziggo ligt het aan Sony. Volgens Sony ligt het aan Zigggo.
Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

De Community site van Zigggo wordt overspoeld met klachten met dit zelfde probleem. Zie
https://community.ziggo.nl/ziggo-algeme ... #post26815

Vooralsnog doet Ziggo NIETS, geeft onjuiste niet eensluidendende informatie, maar heeft het wel over een nieuwe recorder die binnenkort (natuurlijk niet kosteloos) wordt aangeboden aan haar klanten, .

Gewenste Oplossing:
Zorgen dat het signaal van Guide Plus weer wordt meegezonden en eventueel het juist Host Channel bekend maken, of een GRATIS passende oplossing bieden.
Als er geen passende oplossing komt dan stap ik over naar een andere provider.
binnenkort introduceert Ziggo de UPC Horizon Box :), alle troubles zijn dan bijna opgelost
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2015 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende opmerkingen verwijderd


Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door Barre Barry »

ram57 schreef:Sinds de zenderaanpassingen op 01-04-2015 wordt de EPG van Guide Plus op mijn dure 5 jaar oude Sony harddiskrecorder niet meer geladen.
Volgens Ziggo ligt het aan Sony. Volgens Sony ligt het aan Zigggo.
Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

De Community site van Zigggo wordt overspoeld met klachten met dit zelfde probleem. Zie
https://community.ziggo.nl/ziggo-algeme ... #post26815

Vooralsnog doet Ziggo NIETS, geeft onjuiste niet eensluidendende informatie, maar heeft het wel over een nieuwe recorder die binnenkort (natuurlijk niet kosteloos) wordt aangeboden aan haar klanten, .

Gewenste Oplossing:
Zorgen dat het signaal van Guide Plus weer wordt meegezonden en eventueel het juist Host Channel bekend maken, of een GRATIS passende oplossing bieden.
Als er geen passende oplossing komt dan stap ik over naar een andere provider.
Kijk, zo moet je dat doen. Schreeuwen en dreigen als je je er de ballen van snapt en de plank volledig mis slaat.

Het heeft helemaal en dan ook echt helemaal niets met de zenderwijzigingen bij Ziggo te maken. Informatie voor Guide Plus wordt doorgegeven via het ANALOGE kanaal van Eurosport.
Eurosport is overgestapt op Nederlandse regie voor de tv-kanalen Eurosport en Eurosport 2.
De Nederlandse regie voor de tv-kanalen Eurosport en Eurosport 2 vloeit voort uit de uitzendrechten die Eurosport voor de Benelux van de MotoGP, Moto2 en Moto3 heeft weten te bemachtigen. Omdat deze rechten niet voor het gehele Pan-Europese verzorgingsgebied aangekocht konden worden, worden deze racewedstrijden in enkele landen – waaronder Nederland en België – live uitgezonden.
Omdat Eurosport nu via een ander kanaal haar signaal levert in Nederland waar het Guide Plus signaal niet in zit ontvang je het niet meer. Ziggo kan niet handmatig het Guide Plus signaal er van de satelliet feed afhalen en dat naar de Studio feed sturen die ze nu gebruiken.
Het enige dat Eurosport zelf kan doen is ook in haar Nederlandse feed de info opnemen maar Guide Plus is geen partner en zal hier extra voor moeten gaan betalen.
Helaas betekent dat dan,als Guide Plus geen ander host kanaal vindt (wat dan ook nog eens analoog hier moet worden doorgegeven) het afgelopen is met die service.

Ga dus maar klagen bij Eurosport!

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door hawkwind »

Gewoon alles manueel erop knallen , werkt prima.
Dat guide+ heb ik nooit wat gevonden , of je miste het begin of het einde.


olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door olaf79 »

Barre Barry schreef:Het enige dat Eurosport zelf kan doen is ook in haar Nederlandse feed de info opnemen maar Guide Plus is geen partner en zal hier extra voor moeten gaan betalen.
Helaas betekent dat dan,als Guide Plus geen ander host kanaal vindt (wat dan ook nog eens analoog hier moet worden doorgegeven) het afgelopen is met die service.

Ga dus maar klagen bij Eurosport!
Niks extra betalen. Eurosport was, voor zover ik het begrepen heb gewoon vergeten het signaal over te zetten. Kan gebeuren. Probleem zat wel bij Eurosport, maar dus niet doelbewust.

Overigens betaalt eurosport niet aan gemstar voor de doorgifte van guideplus (eerder anders om). De inkomsten komen van reclame die getoont wordt in de gids.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door Barre Barry »

olaf79 schreef: Niks extra betalen.
Niet???

Denk jij dat Eurosport het voor Guide Plus als vriendendienst gratis doorvoert?

grbreuer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 09:32

Re: Ziggo Guide Plus EPG

Ongelezen bericht door grbreuer »

Beste schrijvers en lezers, ik zie door de Forumbomen het bos niet zo goed meer. Kan iemand mij zeggen of er al een oplossing is gevonden voor het niet meer leveren van de Guideplus EPG (elektronische programmagegevens) door Ziggo en/of Eurosport?

Gesloten