Niet kopen bij Brugman Keukens
Geplaatst: 10 apr 2015 12:19
De werkwijze van Brugman Keukens is er eentje waar je niet aan deel wil nemen, dat kunnen wij uit ervaring zeggen. De verkopers zijn erg goed en hebben ons na 4 uur murw te praten een contract laten tekenen waarin we toestemmen dat de gehele keuken op voorhand betaald moet zijn. Stom, stom dat we dat gedaan hebben, een moment van verstandsverbijstering. De keuken die we gekocht hebben is mooi, maar de installatie en de nazorg een drama. Brugman Keukens werkt met losse aannemers die ze inhuren per klus en die slecht betaald worden. Al bij het voorbezoek van de aannemer wordt dit aan ons gemeld en krijgen we ook meteen te horen dat bij het minste of geringste meerwerk wordt gerekend. Dit was niet zoals de verkoper van Brugman het ons had doen geloven. De gehele keuken zou worden geïnstalleerd zoals wij dat wilden en daar rekenden ze een vaste prijs voor. We hebben diverse meerwerk moeten betalen anders weigerde de aannemer simpelweg om het stopcontact te monteren.
De montage is zeer onkundig gebeurd. De electra die was aangelegd voor de oven bleek niet zwaar genoeg toen ze de oven kwamen monteren. De hele keuken was al gestuukt, dus er moest worden geïmproviseerd met gaten naar de woonkamer en in de vloer om alsnog een goede kabel naar de meterkast te krijgen. De gasslang was niet aangedraaid en schoot tijdens het gebruik ineens los. De slang en het gaskraantje zijn niet volgens de NEN norm gemonteerd, loopt achter het fornuis langs, we kunnen niet bij het gaskraantje zonder het fornuis helemaal naar voren te halen, flexibele slang met koppelstuk ertussen gemaakt, kortom ellende. De planken met daarin voorgeboorde gaten voor verlichting waren niet goed en moeten opnieuw gemaakt. Nu, twee maanden later, wachten we nog steeds op deze planken en hebben we geen verlichting boven het aanrecht. Plinten niet goed gemonteerd, dus die vielen steeds om, spat rand nog niet geleverd, etc. etc. We hebben diverse malen gebeld met de service desk, maar daar treft je meisjes die voorgeprogrammeerde teksten oplezen, zoals "we doen ons best" "we zullen zo snel mogelijk" "we kunnen niet garanderen" etc. Vervolgens hebben we onze klacht in een uitgebreide mail gestuurd naar Brugman keukens en ook als brief en als aangetekend schrijven. Het enige wat we terug hebben gekregen is een automatisch gegenereerd bericht dat ze binnen 5 werkdagen zullen reageren. Dat is inmiddels 6 dagen geleden en we hebben nog steeds niets gehoord. Je staat machteloos als klant, want je hebt geen pressiemiddel meer, namelijk al het geld is al binnen bij Brugman Keukens. Ons advies: KOOP NOOIT EEN KEUKEN BIJ BRUGMAN KEUKENS.
De montage is zeer onkundig gebeurd. De electra die was aangelegd voor de oven bleek niet zwaar genoeg toen ze de oven kwamen monteren. De hele keuken was al gestuukt, dus er moest worden geïmproviseerd met gaten naar de woonkamer en in de vloer om alsnog een goede kabel naar de meterkast te krijgen. De gasslang was niet aangedraaid en schoot tijdens het gebruik ineens los. De slang en het gaskraantje zijn niet volgens de NEN norm gemonteerd, loopt achter het fornuis langs, we kunnen niet bij het gaskraantje zonder het fornuis helemaal naar voren te halen, flexibele slang met koppelstuk ertussen gemaakt, kortom ellende. De planken met daarin voorgeboorde gaten voor verlichting waren niet goed en moeten opnieuw gemaakt. Nu, twee maanden later, wachten we nog steeds op deze planken en hebben we geen verlichting boven het aanrecht. Plinten niet goed gemonteerd, dus die vielen steeds om, spat rand nog niet geleverd, etc. etc. We hebben diverse malen gebeld met de service desk, maar daar treft je meisjes die voorgeprogrammeerde teksten oplezen, zoals "we doen ons best" "we zullen zo snel mogelijk" "we kunnen niet garanderen" etc. Vervolgens hebben we onze klacht in een uitgebreide mail gestuurd naar Brugman keukens en ook als brief en als aangetekend schrijven. Het enige wat we terug hebben gekregen is een automatisch gegenereerd bericht dat ze binnen 5 werkdagen zullen reageren. Dat is inmiddels 6 dagen geleden en we hebben nog steeds niets gehoord. Je staat machteloos als klant, want je hebt geen pressiemiddel meer, namelijk al het geld is al binnen bij Brugman Keukens. Ons advies: KOOP NOOIT EEN KEUKEN BIJ BRUGMAN KEUKENS.