Laptop reparatiekosten Coolblue
Geplaatst: 10 apr 2015 22:15
Hallo,
Een jaar geleden (april 2014) heb ik een laptop gekocht bij Coolblue. Een Asus R510CC-XX439H.
In juli deed het eerste probleem zich voor: de laptop viel met een flits uit toen de adapter er in werd gestoken. Daarna laadde de laptop niet meer op en bij het opstarten viel hij steevast na een minuut weer uit. De laptop heb ik toen naar Coolblue teruggestuurd. Ze hebben het moederbord vervangen en daarna weer naar mij teruggezonden. Prima service.
Een tijdje later heb ik de adapter gesloopt door er per ongeluk in het donker op te gaan staan. Stom, maar kan gebeuren. Omdat ik de laptop de volgende dag nodig had, ben ik 's ochtends meteen naar de MediaMarkt gegaan om een nieuwe adapter te kopen. Eentje van Asus hadden ze niet, en als ik er een zou bestellen (bij Asus zelf) zou dat te lang duren. Dus ik heb een universele uitgezocht. Goed lettend op het voltage en het amperage, zodat ik de laptop niet frituur.
Dat werkte allemaal prima, tot in februari de laptop weer met een flits uitviel na het insteken van de adapter. Dezelfde symptomen als de vorige keer. Ook deze keer weer teruggestuurd naar Coolblue. En ook deze keer kreeg ik hem na een paar weken gerepareerd terug. Ze hebben het moederbord weer moeten vervangen.
Ik was natuurlijk blij dat hij weer terug was. Ik heb hem eerst even aan de stroom gehangen en na een tijdje de adapter er uit gehaald en aan de slag gegaan. Even later schrok ik me wild, want de laptop viel wéér uit. Alleen deze keer was hij dus niet aangesloten aan de stroom. Hij startte gelukkig wel weer op toen ik hem terug aansloot, dus ik nam aan dat de accu waarschijnlijk leeg was. Ook al heb ik daar geen waarschuwing van gekregen. Opgelucht werkte ik verder, maar na een uur was het weer raak! Deze keer zat de adapter gewoon in de laptop.
Dus maar weer opgestuurd naar Coolblue. Echter, deze keer constateerden ze een kortsluiting tussen het moederbord en de niet-originele adapter. Nu heb ik volgens Coolblue drie opties:
- reparatie van €705,- (de laptop kostte €645,-)
- het laten terugsturen van de laptop (dan zit ik dus met een defecte laptop). Kosten: €75,-
of:
- het kosteloos laten vernietigen van de laptop.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. De vorige keer is de laptop ook gerepareerd aan hetzelfde defect. Bovendien ben ik voorzichtig met de laptop omgesprongen en is het defect buiten mijn schuld om opgetreden.
Wat kan ik doen?
Een jaar geleden (april 2014) heb ik een laptop gekocht bij Coolblue. Een Asus R510CC-XX439H.
In juli deed het eerste probleem zich voor: de laptop viel met een flits uit toen de adapter er in werd gestoken. Daarna laadde de laptop niet meer op en bij het opstarten viel hij steevast na een minuut weer uit. De laptop heb ik toen naar Coolblue teruggestuurd. Ze hebben het moederbord vervangen en daarna weer naar mij teruggezonden. Prima service.
Een tijdje later heb ik de adapter gesloopt door er per ongeluk in het donker op te gaan staan. Stom, maar kan gebeuren. Omdat ik de laptop de volgende dag nodig had, ben ik 's ochtends meteen naar de MediaMarkt gegaan om een nieuwe adapter te kopen. Eentje van Asus hadden ze niet, en als ik er een zou bestellen (bij Asus zelf) zou dat te lang duren. Dus ik heb een universele uitgezocht. Goed lettend op het voltage en het amperage, zodat ik de laptop niet frituur.
Dat werkte allemaal prima, tot in februari de laptop weer met een flits uitviel na het insteken van de adapter. Dezelfde symptomen als de vorige keer. Ook deze keer weer teruggestuurd naar Coolblue. En ook deze keer kreeg ik hem na een paar weken gerepareerd terug. Ze hebben het moederbord weer moeten vervangen.
Ik was natuurlijk blij dat hij weer terug was. Ik heb hem eerst even aan de stroom gehangen en na een tijdje de adapter er uit gehaald en aan de slag gegaan. Even later schrok ik me wild, want de laptop viel wéér uit. Alleen deze keer was hij dus niet aangesloten aan de stroom. Hij startte gelukkig wel weer op toen ik hem terug aansloot, dus ik nam aan dat de accu waarschijnlijk leeg was. Ook al heb ik daar geen waarschuwing van gekregen. Opgelucht werkte ik verder, maar na een uur was het weer raak! Deze keer zat de adapter gewoon in de laptop.
Dus maar weer opgestuurd naar Coolblue. Echter, deze keer constateerden ze een kortsluiting tussen het moederbord en de niet-originele adapter. Nu heb ik volgens Coolblue drie opties:
- reparatie van €705,- (de laptop kostte €645,-)
- het laten terugsturen van de laptop (dan zit ik dus met een defecte laptop). Kosten: €75,-
of:
- het kosteloos laten vernietigen van de laptop.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. De vorige keer is de laptop ook gerepareerd aan hetzelfde defect. Bovendien ben ik voorzichtig met de laptop omgesprongen en is het defect buiten mijn schuld om opgetreden.
Wat kan ik doen?