Administratiekosten bij annulering Gate1 (Tix)
Geplaatst: 13 apr 2015 14:23
Hoi allemaal,
Ik zou graag iemands mening horen over de situatie waarin wij zitten. Ik heb het gevoel dat het niet eerlijk is, maar ik kan het mis hebben. Volgende is aan de hand:
Wij hebben vorig jaar 2 KLM-vliegtickets geboekt van Schiphol naar Munchen via de site Gate1 (onderdeel van Tix). Komende september zouden we daar 4 dagen heen gaan. We hebben ongeveer 250 euro betaald.
Nu blijkt dat mijn broer gaat trouwen in uitgerekend dat weekend. Natuurlijk kiezen we voor de trouwerij en gaan we de vliegtickets annuleren. Helaas is het tarief non-refundable. Dit houdt in dat je de tariefprijs kwijt bent bij annulering. Maar een vliegtickets bestaat niet alleen uit het tarief maar ook uit belastingen; en de kale ongebruikte belastingen daarvan zijn wel refundable. Je kunt ze terugvragen bij de organisatie waar je hebt geboekt. Ik heb daar dus naar geïnformeerd bij Gate1.
De totale betaalde belasting is in ons geval bijna 90 euro pp. Volgens Gate1 houdt KLM echter 49 euro pp in waardoor er nog ongeveer 40 euro pp overblijft voor ons om terug te krijgen. Maar Gate1 rekent op haar beurt administratiekosten a 45 euro per ticket (!) waardoor er niks over zou blijven en we die hele 250 euro kwijt zijn.
Ik vraag me af of Gate1 of KLM onze tickets nadat we ze annuleren nog een keer kunnen verkopen. Het duurt nog bijna 5 maanden en het is tijdens het Oktoberfest, dus die krijgen ze gegarandeerd verkocht, waarschijnlijk nog voor veel meer geld ook. Als het zo werkt zouden ze dus twee keer vangen van 1 reis en wij zien er niks van terug.
Vinden jullie dit redelijk? Je zou toch op zijn minst beloond kunnen worden voor een nette annulering 5 maanden van tevoren, ipv dat we tzt gewoon niet op komen dagen.
En zou een annulering echt zoveel werk zijn dat er 45 euro per ticket (ipv per boeking) voor gevraagd kan worden?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.
Ik zou graag iemands mening horen over de situatie waarin wij zitten. Ik heb het gevoel dat het niet eerlijk is, maar ik kan het mis hebben. Volgende is aan de hand:
Wij hebben vorig jaar 2 KLM-vliegtickets geboekt van Schiphol naar Munchen via de site Gate1 (onderdeel van Tix). Komende september zouden we daar 4 dagen heen gaan. We hebben ongeveer 250 euro betaald.
Nu blijkt dat mijn broer gaat trouwen in uitgerekend dat weekend. Natuurlijk kiezen we voor de trouwerij en gaan we de vliegtickets annuleren. Helaas is het tarief non-refundable. Dit houdt in dat je de tariefprijs kwijt bent bij annulering. Maar een vliegtickets bestaat niet alleen uit het tarief maar ook uit belastingen; en de kale ongebruikte belastingen daarvan zijn wel refundable. Je kunt ze terugvragen bij de organisatie waar je hebt geboekt. Ik heb daar dus naar geïnformeerd bij Gate1.
De totale betaalde belasting is in ons geval bijna 90 euro pp. Volgens Gate1 houdt KLM echter 49 euro pp in waardoor er nog ongeveer 40 euro pp overblijft voor ons om terug te krijgen. Maar Gate1 rekent op haar beurt administratiekosten a 45 euro per ticket (!) waardoor er niks over zou blijven en we die hele 250 euro kwijt zijn.
Ik vraag me af of Gate1 of KLM onze tickets nadat we ze annuleren nog een keer kunnen verkopen. Het duurt nog bijna 5 maanden en het is tijdens het Oktoberfest, dus die krijgen ze gegarandeerd verkocht, waarschijnlijk nog voor veel meer geld ook. Als het zo werkt zouden ze dus twee keer vangen van 1 reis en wij zien er niks van terug.
Vinden jullie dit redelijk? Je zou toch op zijn minst beloond kunnen worden voor een nette annulering 5 maanden van tevoren, ipv dat we tzt gewoon niet op komen dagen.
En zou een annulering echt zoveel werk zijn dat er 45 euro per ticket (ipv per boeking) voor gevraagd kan worden?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.