Sanders (Meubelstad)
Geplaatst: 13 apr 2015 22:45
Zeg nooit nooit. Zo luidt het gezegde. Maar ik bestel nooit meer iets bij Sanders (Meubelstad). Na het lezen van mijn ervaring met deze firma, zul je begrijpen waarom.
Op 2 mei 2014 hebben we bij Sanders de volgende producten besteld: eettafelbank, eettafel, dressoir/tv meubel met een totaalprijs van €1.950,-. De levertijd bedroeg een week of 6.
Eerste levering 21-07-2014
In juli kwamen ze inderdaad leveren, zoals afgesproken. De bank werd gemonteerd bezorgd: helemaal in orde.
De tafel monteerden ze ter plekke. Deze had schade aan een van de poten. En de latten die onder het blad gemonteerd moeten worden, waren in de verkeerde kleur geleverd. De poot en latten worden na geleverd.
Bij het monteren van het dressoir bleek de achterwand de verkeerde afmetingen te hebben. Deze konden ze dus niet afmonteren. Deze namen ze weer mee nadat ik aangaf het niet in huis te willen hebben in deze onbruikbare staat.
Tweede levering 10-11-2014.
De poot hebben ze niet bij zich, die werd net te laat door de leverancier geleverd.
De latten hebben weer dezelfde/verkeerde kleur.
Of de achterwand nu de juiste afmetingen heeft, weet ik niet. Het dressoir is namelijk dusdanig beschadigd dat die gelijk weer retour kon. Een van de hoeken van het bovenblad is eraf gebroken of gesloopt.
Al met al zijn we niets opgeschoten.
Op dit moment wilde ik de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand moest ik ze echter nog een kans geven.
Ondertussen is afgesproken dat de tafel in z’n geheel wordt vervangen.
Derde levering 30-12-2014.
De nieuwe tafel is beschadigd, dit keer het blad. Dus retour.
Het dressoir is ook beschadigd. Dus retour.
Natuurlijk ben ik er nu helemaal klaar mee en ik wil de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand en Sanders kon dit niet. Wel stelde Sanders een korting voor, hier had ik op zich wel oren naar (elke man heeft z’n prijs). Maar een korting van €75,- op een totaalbedrag van €1.950,- kan ik niet serieus nemen. heel jammer, want ik vind de meubels erg mooi. Uiteindelijk mochten (!) we het dressoir annuleren. Verder dachten zij dat het dressoir van de 1e levering bij mij thuis stond, half gemonteerd.
Week 10-2015.
Het blijft stil bij Sanders. Ook mijn rechtsbijstand verneemt niets van ze. Uiteindelijk heeft laatstgenoemde contact met Sanders gehad. Ze hadden een nieuwe tafel, maar die kwam niet door de kwaliteitscontrole (!).
10 april
Vandaag ben ik gebeld door Sanders. Ze hebben alleen een tafelblad ontvangen, niet een hele tafel. De mevrouw aan de telefoon belooft mij maandag terug te bellen, maar ik heb niets van ze gehoord.
Op 2 mei 2014 hebben we bij Sanders de volgende producten besteld: eettafelbank, eettafel, dressoir/tv meubel met een totaalprijs van €1.950,-. De levertijd bedroeg een week of 6.
Eerste levering 21-07-2014
In juli kwamen ze inderdaad leveren, zoals afgesproken. De bank werd gemonteerd bezorgd: helemaal in orde.
De tafel monteerden ze ter plekke. Deze had schade aan een van de poten. En de latten die onder het blad gemonteerd moeten worden, waren in de verkeerde kleur geleverd. De poot en latten worden na geleverd.
Bij het monteren van het dressoir bleek de achterwand de verkeerde afmetingen te hebben. Deze konden ze dus niet afmonteren. Deze namen ze weer mee nadat ik aangaf het niet in huis te willen hebben in deze onbruikbare staat.
Tweede levering 10-11-2014.
De poot hebben ze niet bij zich, die werd net te laat door de leverancier geleverd.
De latten hebben weer dezelfde/verkeerde kleur.
Of de achterwand nu de juiste afmetingen heeft, weet ik niet. Het dressoir is namelijk dusdanig beschadigd dat die gelijk weer retour kon. Een van de hoeken van het bovenblad is eraf gebroken of gesloopt.
Al met al zijn we niets opgeschoten.
Op dit moment wilde ik de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand moest ik ze echter nog een kans geven.
Ondertussen is afgesproken dat de tafel in z’n geheel wordt vervangen.
Derde levering 30-12-2014.
De nieuwe tafel is beschadigd, dit keer het blad. Dus retour.
Het dressoir is ook beschadigd. Dus retour.
Natuurlijk ben ik er nu helemaal klaar mee en ik wil de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand en Sanders kon dit niet. Wel stelde Sanders een korting voor, hier had ik op zich wel oren naar (elke man heeft z’n prijs). Maar een korting van €75,- op een totaalbedrag van €1.950,- kan ik niet serieus nemen. heel jammer, want ik vind de meubels erg mooi. Uiteindelijk mochten (!) we het dressoir annuleren. Verder dachten zij dat het dressoir van de 1e levering bij mij thuis stond, half gemonteerd.
Week 10-2015.
Het blijft stil bij Sanders. Ook mijn rechtsbijstand verneemt niets van ze. Uiteindelijk heeft laatstgenoemde contact met Sanders gehad. Ze hadden een nieuwe tafel, maar die kwam niet door de kwaliteitscontrole (!).
10 april
Vandaag ben ik gebeld door Sanders. Ze hebben alleen een tafelblad ontvangen, niet een hele tafel. De mevrouw aan de telefoon belooft mij maandag terug te bellen, maar ik heb niets van ze gehoord.