Pagina 1 van 2
KPN compleet
Geplaatst: 14 apr 2015 20:28
door justone
Kpn, die levert niet meer de service die je er van verwacht.
Probleem is dat ik sinds vanmorgen geen Wi-Fi meer had, en later op de dag ook zelfs bedraad geen internet, aansluitend KPN klantenservice gebeld en het hele stappenplan doorlopen t/m reset fabrieksinstelling, en toen dat ook niets uithaalde adviseerde ze mij om contact te zoeken met het expertteam, doodleuk vermelde ze erbij dat ik daar voor moest betalen.
Ik zeg wat blief!!!!
Ik betaal voor een product, in dit geval internet tv en telefoon, en door onbekende oorzaak werkt het niet meer en om het opgelost te krijgen moet ik als klant daar voor betalen??
Het moet toch niet gekker worden KPN!
Is dit de service die KPN wil uitstralen naar de consument toe??
Heb er maar 1 woord voor: belachelijk !!!
Re: KPN compleet
Geplaatst: 14 apr 2015 23:09
door justone
Nee het ligt niet aan mijn apparaten, zou dan wel vreemd zijn dat het aan alle drie verschillende apparaten tegelijk zou zijn, denkt u ook niet?
Gezien uw reactie en zonder enig idee wat precies gaande is zou ik gaan denken dat u ook bij KPN werkt, want dat is het eerste waar ze mee komen.
Re: KPN compleet
Geplaatst: 14 apr 2015 23:14
door newmikey
justone schreef:
Gezien uw reactie en zonder enig idee wat precies gaande is zou ik gaan denken dat u ook bij KPN werkt, want dat is het eerste waar ze mee komen.
Ja hoor!!! We hebben er weer één
Re: KPN compleet
Geplaatst: 14 apr 2015 23:44
door justone
newmikey schreef:justone schreef:
Gezien uw reactie en zonder enig idee wat precies gaande is zou ik gaan denken dat u ook bij KPN werkt, want dat is het eerste waar ze mee komen.
Ja hoor!!! We hebben er weer één
Wat bedoel je?
Re: KPN compleet
Geplaatst: 14 apr 2015 23:54
door skeeter
En als je internet om wat voor reden dan ook niet meer werkt heeft dat uiteraard effect op alle apparaten.....
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 00:25
door tortle
justone schreef:newmikey schreef:justone schreef:
Gezien uw reactie en zonder enig idee wat precies gaande is zou ik gaan denken dat u ook bij KPN werkt, want dat is het eerste waar ze mee komen.
Ja hoor!!! We hebben er weer één
Wat bedoel je?
Dat het forum alleen maar wordt geregeerd door KPN medewerkers...kun je nagaan.
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 01:37
door De Econometrist
justone schreef:expertteam, doodleuk vermelde ze erbij dat ik daar voor moest betalen.
Ik zeg wat blief!!!!
Waarom zou je tijd verspillen met je af te vragen welke indruk kPN wil maken? Vraag gewoon vriendelijk of ze je willen doorverbinden met de afdeling Opzeggingen. Weet je hoeveel alternatieve providers er wel niet zijn?
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 07:47
door justone
En als opzeggen nou eens geen optie is omdat ik nog maar een paar maanden geleden een abo ben aangegaan?
En wat als daarbij er geen andere mogelijkheid is tot het ontvangen van internet of tv omdat KPN als enigste binnen komt, dan wordt het allemaal anders he?
Had gewoon een andere houding van KPN verwacht, en enige service, maar dat is ook niet meer de drijfveer van KPN om goede klanten die veel verschillende producten afnemen enige service tekunnen aanbieden, zeker als je bedenkt dat het niet aan mijn apparaten ligt, maar aan hun hardware!
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 07:59
door 16again
justone schreef:En als opzeggen nou eens geen optie is omdat ik nog maar een paar maanden geleden een abo ben aangegaan?
Wanprestatie kan reden zijn om contract te ontbinden.
Als kpn techneut komt, en er blijkt dat de fout in je interne bekabeling zit, dan is het logisch dat er een rekening komt.
Test eerst eens het modem met een zo kort mogelijke kabel direct op abonnee overname punt
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 08:34
door justone
Op dit moment heb ik alleen bekabeld internet, maar heb specifiek gevraagd voor aangaan abo dat ik ook wifi moest hebben omdat ik ten eerste anders snel door mobiele date ben aangezien ik slechts 750 Mb had ten tweede kan ik dan ook geen netflix meer kijken op tv aangezien deze enkele door wifi te verbinden is, er zit geen aansluitmogelijkheid voor internet op, ten derde heb ik printer met netwerkmogelijkheid, en je raad het al ook alleen middels wifi, en ik heb geen printerkabel liggen en kan dus niks printen.
Dus op het moment is het Wifi het probleem nog, en wordt zowel laptop als door andere apparaten niet gevonden.
Als storing inderdaad door interne kabels het probleem ligt heb ik daar geen enkele moeite mee om daar voor te betalen, is logisch toch!
Ligt niet aan de bekabeling, het is de modem die defect is, gisteren zeker 3 kwartier gebeld met kpn, ze had al alles geprobeerd, en toen dat allemaal niet werkte zei ze dat ik contact moest opnemen met het expertteam om dan tegen betaling de oorzaak op te sporen en daarvoor te betalen, en dat klopt toch niet, of vinden jullie dat wel?
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 09:53
door marnix
Willen/kunnen ze geen ander modem opsturen?
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 11:18
door justone
De lampjes power wireless- voice - broadband - internet ( knippert ) en tv branden dus op de modem branden alle lampjes, toch kan ik geen wifi tot stand brengen
Re: KPN compleet
Geplaatst: 15 apr 2015 12:21
door 16again
Door modem reset is wireless mogelijk terug naar standaard instellingen.
Als je eerder een eigen netwerk-id of toegangs-sleutel had ingesteld, dan ben je die instellingen kwijt, en dien je dit opnieuw in te stellen.
Re: KPN compleet
Geplaatst: 21 apr 2015 14:27
door Lorenzo89
Zie je op je telefoon wel je netwerk in de lijst staan? En zo ja, wat voor melding krijg je als je ermee probeert te verbinden?
Re: KPN compleet
Geplaatst: 21 apr 2015 17:29
door Slobberbone
Kan mij het haast niet voorstellen, hier alles werkend achter gelaten door monteur en mocht er een probleem zijn kun je dat zo oplossen via de telefoon,chat,mail, of via het forum.
Ik ben zeer tevreden met ons glasvezel, ik wist dat draadloos ik snelheid ging inleveren maar tot mijn verbazing had ik gisteren bij een speedtest 94/93 down/upload is erg netjes draadloos.
Nee, ben geen medewerker
Re: KPN compleet
Geplaatst: 21 apr 2015 17:30
door Moneyman
Dat zijn mooie waarden!!
Re: KPN compleet
Geplaatst: 26 apr 2015 21:16
door sylvesterb
16again schreef:justone schreef:En als opzeggen nou eens geen optie is omdat ik nog maar een paar maanden geleden een abo ben aangegaan?
Wanprestatie kan reden zijn om contract te ontbinden.
Als kpn techneut komt, en er blijkt dat de fout in je interne bekabeling zit, dan is het logisch dat er een rekening komt.
Test eerst eens het modem met een zo kort mogelijke kabel direct op abonnee overname punt
Wifi is nooit een punt voor het opzeggen wegens "wanprestatie" immers heeft de ISP geen invloed op omgevingsfactoren die het wifi signaal blokkeren.
Als je nog in het contract zit kun je wel overstappen naar XS4ALL, ze rekenen dan geen boete, moet je wel goed voorleggen bij de klantenservice. XS4ALL is een zelfstandige dochter van KPN maar heeft wel een helpdesk met kennis van zaken.
Re: KPN compleet
Geplaatst: 26 apr 2015 22:23
door newmikey
Lijkt mij een PEBCAK probleempje
Re: KPN compleet
Geplaatst: 27 apr 2015 09:30
door olaf79
justone schreef:Op dit moment heb ik alleen bekabeld internet, maar heb specifiek gevraagd voor aangaan abo dat ik ook wifi moest hebben omdat ik ten eerste anders snel door mobiele date ben aangezien ik slechts 750 Mb had ten tweede kan ik dan ook geen netflix meer kijken op tv aangezien deze enkele door wifi te verbinden is, er zit geen aansluitmogelijkheid voor internet op, ten derde heb ik printer met netwerkmogelijkheid, en je raad het al ook alleen middels wifi, en ik heb geen printerkabel liggen en kan dus niks printen.
Dus op het moment is het Wifi het probleem nog, en wordt zowel laptop als door andere apparaten niet gevonden.
Als storing inderdaad door interne kabels het probleem ligt heb ik daar geen enkele moeite mee om daar voor te betalen, is logisch toch!
Ligt niet aan de bekabeling, het is de modem die defect is, gisteren zeker 3 kwartier gebeld met kpn, ze had al alles geprobeerd, en toen dat allemaal niet werkte zei ze dat ik contact moest opnemen met het expertteam om dan tegen betaling de oorzaak op te sporen en daarvoor te betalen, en dat klopt toch niet, of vinden jullie dat wel?
Ik maak zelden mee dat de experiabox alleen het wifi gedeelte het begeven heeft, maar het zou in theorie natuurlijk kunnen.
Waarschijnlijker is het dat je wifi gestoord wordt door een ander apparaat (bij jou of je buren) waardoor de verbinding niet of slechts met moeite tot stand kan komen. Er zijn heel veel factoren die van invloed zijn op de stabiliteit van wifi...
Als het probleem in het modemrouter van KPN zit (experiabox) dan dient dat uiteraard kosteloos verholpen te wordne. Komen de problemen door intereferentie dan dien je dat zelf op te lossen en als je daarvoor iemand inhuurt (expertteam) dan kost dat uiteraard geld.
Ik zou je aanbevelen om niet het expertteam van kpn er naar te laten kijken, deze zijn erg duur, maar een computer helpdesk. Bijvoorbeeld supportmypc.nl Zij kunnen voor 15 euro een eerste diagnose stellen en als het interferentie is dit ook voor je oplossen waarschijnlijk.
Re: KPN compleet
Geplaatst: 02 mei 2015 11:40
door Xap2
Wanneer u een Experia Box bezit een V8 en wat vroegere modellen, dan zit hier Wifi in gebouwd. Dan zou de vraag van de Klanten service moeten zijn geweest, gaat het om de Experia Wifi of heeft u een Router er tussen zitten met eigen Wifi verbinding? De laatste is altijd voor uw rekening en de eerste is voor Rekening van KPN. U huurt het apparatuur van KPN dus zij zijn verplicht om uw te helpen, wanneer dit om hun producten en diensten gaat. Wanneer ook uw signaal op de TV en Telefonie weg valt dan is er wel degelijk wat aan de hand met het Signaal naar de Modem toe, of de Modem is het probleem. Als ik lees dat er een fabriek reset is uitgevoerd, dan zou de Modem dus niet het probleem meer mogen zijn, mits het de desbetreffende Firmware's (dit zijn updates voor de Modem software) niet download. Ik neem aan dat u al een ruime tijd klant bent bij KPN, dan zullen er in die tussen tijd ook al wat updates zijn geweest. De Modem moet dit downloaden anders heeft u nog een probleem. Ik neem ook aan dat u met de klantenservice/Helpdesk door de LED's bent gelopen of die het wel of niet doen? Bij de Experia Momde is van belang dat de volgende LED's werken wanneer u een Alles in 1 Pakket heeft.
1. POWER LED
2. Ethernet LED (wanneer u PC/Laptop Bekabelt is of wanneer er van een externe Router gebruik wordt gemaakt. Anders dan die van de Modem zelf)
3. Wireless LED (wanneer dit geactiveerd is in de Modem, het kan ook zijn dat deze is uitgegaan door een reset)
4. Voice LED (wanneer u een telefoonlijn erop aan heeft gesloten)
5. Broadband LED
6. Internet LED
7. TV LED
Deze LED's moeten het doen wanneer u een Alles in 1 Pakket heeft van KPN.
Wanneer deze LED's het allemaal doen en u heeft nog geen verbinding met Telefonie/TV of Internet.
Dan moet de Internet LED dus een andere kleur aangeven dan groen.
U heeft namelijk Internet nodig om van de andere diensten gebruik te kunnen maken.
Waarom?
TV is tegenwoordig bij KPN Interactieve TV die wordt geleverd over de Internet verbinding. Dit is een digitale signaal die door de Modem wordt omgevormd.
Telefonie is VOIP oftewel Voice Over IP (IP staat voor Internet Protocol) dus ook hiervoor heeft u Internet verbinding nodig.
U moet ook rekening houden dat uw Internet Verbinding voldoende snelheid moet hebben.
Wanneer u TV kijkt op HD kwaliteit heeft u minstens 20 Mb download snelheid nodig, wanneer u dus meerdere diensten afneemt bij KPN en ook gaat gebruiken dan moet deze snelheid ook aangepast worden, naar uw behoefte.
Dat wil zeggen wanneer u veel belt of Internet dan gaat dit dus van uw snelheid van Internet af, en kan de TV beeld dus minder van kwaliteit worden. (Blokkerig beeld of zelfs zwart beeld)
Wanneer u TV gaat kijken via Internet zoals Netflix dan streamt u de kwaliteit naar uw Laptop/PC toe. Dit kan vaak ook HD kwaliteit zijn waardoor Netflix met downloaden wat moeite zal hebben wanneer u geen snelle verbinding heeft.
U kunt de Laptop ook testen door direct op de Modem Ethernet poort aan te sluiten met een Ethernet Cat 5 Kabel een gewone Netwerk kabel.
Kijk dan of de Internet nog steeds geen signaal heeft op uw Laptop.
Dit kunt u evenzo doen voor uw TV en telefonie even een andere kabel nemen die u weet dat wel deed en aansluiten direct op de modem uitgangen van TV of Telefonie.
Kijk dan of u nog steeds geen signaal heeft.
Wanneer u wel op de Laptop Internet signaal heeft dan is er wat met de Wifi.
Heeft u Internet verbinding dan kunt u via de volgende link u snelheid testen
http://speedtest.operator.nl/speedtest/