Helaas bleek mijn gevoel dus toch terecht.
Mobiliteit en Gemak (M&G) doet allerlei toezeggingen die ze vervolgens niet nakomen.
Woensdag even gebeld met het bedrijf dat op de DIeze 12 zit (Totalcare). Deze gaf aan inderdaad de leverancier aan M&G normaal gesproken te leveren doch voor deze bestelling nog geen opdracht gehad te hebben.
Ik heb hier vervolgens per mail melding van gemaakt bij M&G en kreeg een vervelende mail terug dat ik zomaar verkeerde leveranciers benader en dat zij deze bestelling via een duits bedrijf zouden gaan leveren. Op mijn vraag om bewijs van bestelling bij die levancier werd ontwijkend geantwoord.
Na dreiging van melding van deze praktijken op deze site en inernetopgelicht.nl kreeg ik plotseling een mail met de mededeling dat zij het maar beter vonden om de order te cancellen en of ik even mijn rekening nummer wou doorgeven dat ze het geld konden terugstorten.
Ik heb daarop per mail gesommeerd tot nakoming en wel met levering deze week. Ook aangegeven dat bellen misschien wel slimmer zou zijn in deze situatie.
En zowaar werd ik een half later gebeld (wel met afgeschermd nummer) door ene meneer Loks die zich voordeed als eigenaar van M&G en die toch vooral omslachtig probeerde uit te leggen dat hij toch vooral zo graag tevreden klanten had en de order gecancelled had omdat hij van mening was ik toch nooit meer een tevreden klant zou kunnen worden.
Tranentrekkende verhalen maar op elk verzoek van mij om bewijs van bestelling of zelf cancellation werd ontwijkend geantwoord. Meneer bleef van mening dat terugstorten van mijn geld toch echt het beste was.
Uiteindelijk heb ik ook maar besloten om dit te accepteren onder de voorwaarde dat hij diezelfde avond nog de terugstorting zou doen en daarvan mij bewijs per mail zou sturen.
UIteraard werd dat toegezegd.
Niet geheel onverwacht heb ik zo een bericht niet ontvangen uiteraard. Ik heb hem vanmorgen per mail een laatste kans gegeven dit recht te zetten en dat zou hij ook weer doen maar helaas hij was nu even niet op kantoor maar op een "thuisdemonstratie bij een klant is". (hmm raar zie die dienstverlening niet vermeld op zijn website
Dit zijn alle signalen die de gebruikelijke weboplichters in hun arsenaal hebben zitten. Vooral veel beloven en niets waarmaken. Ik heb hem ook aangegeven in mijn mail dat ik klaar was met woorden maar daden wou zien.
Helaas heeft dit alles niet mogen helpen en heb ik nog steeds mijn geld niet terug en heb ik dus ook geen rolstoel voor mijn vrouw die deze wel nodig heeft.
In en in triest dat er mensen zijn die zo een misbruik maken van vertrouwen.
Weest gewaarschuwd.
Ik zal uiteraard ook via internetopgelicht.nl en mijn rechtsbijstandsverzekering hier nog werk van maken maar heeft iemand hier nog andere tips hoe ik mijn geld toch, op korte termijn, terug kan krijgen?