Pagina 1 van 1

Dutch Designers Outlet

Geplaatst: 16 apr 2015 10:30
door Bliepb
Van de week wederom weer bij DDO besteld. Hier kan je leuke lingerie kopen en ik doe dit al jaren. Echter nu kocht ik geen SAPPH maar Lingadore. Deze heeft blijkbaar een andere maatvoering. Waar ik bij SAPPH altijd maat L had, dacht ik nu ook een L te bestellen bij Lingadore. Echter bleek dit een maatje 40 te zijn waar ik helaas niet in ga komen. Dus niet gepast. Ik vanmorgen bellen, nee hij mag niet retour, ook al geef ik aan dat de L SAPPH wel past, en de L Lingadore niet dezelfde L is. Lijkt mij dat je bij klanten die vaak terug komen wel iets soepeler mag zijn? Ook de BHs is de maatvoering anders waardoor ook 3 van de BHs retour moeten worden gezonden. Hiervan krijg ik de verzendkosten ook niet vergoed. Terwijl het overal bekend is dat verzendkosten vergoed dienen te worden, daar je hier het recht toe hebt. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dit was hoe dan ook dus de laatste keer bij DDO, jammer, want was vaste klant..

Re: Dutch Designers Outlet

Geplaatst: 16 apr 2015 15:25
door wjpnl
Twee dingen : Als je het product in originele staat retourneert, moeten ze het terug nemen (wet koop op afstand), maar nee... ze zijn niet verplicht de verzendkosten op zich te nemen. Voor retouren zijn slips uitgezonderd om hygiënische redenen... mits dit is vermeld in de AV.

Re: Dutch Designers Outlet

Geplaatst: 16 apr 2015 15:39
door berndv
Volgens de wet mogen producten zoals slips om hygiënisch oogpunt worden uitgesloten van retourrecht . Dit betekend dat deze artikelen niet kunnen worden geretourneerd. Zo verzekeren wij onze klanten dat het product nieuw is en dat wij zorgvuldig omgaan met onze producten.
* DDO verzend slips niet verzegeld, de wet hanteert de regel dat u als klant kleding altijd mag passen/bekijken, en hiervoor een verzegeling mag verbreken. Hierdoor heeft verzegeling van kleding (slips) geen extra optie op retourneren, en veranderd hierdoor niets aan dit retour beleid.

De verantwoording en de kosten voor het retourneren zijn geheel voor de klant. Wanneer een retourzending kwijt raakt of te laat door ons ontvangen wordt zullen wij deze retour niet behandelen en kunnen hiervoor ook niet onze verantwoordelijkheid nemen.
De wetgeving omtrent het onderwerp kopen op afstand is vanaf 13 juni 2014 Europees vastgelegd en onze voorwaarden zijn aangepast naar deze regels.
Rechtstreeks uit de algemene voorwaarden waarmee men akkoord dient te gaan bij het bestellen.

Voor de verzendkosten geldt dat deze 1x voor rekening van de klant zijn. Dus of u betaalt voor verzending, of u betaalt voor verzending bij retour. Op grond daarvan kan je al stellen dat de alv onwettig is, aangezien de webshop voor bestellingen onder de 65 euro 4,95 euro verzendkosten rekent.

Re: Dutch Designers Outlet

Geplaatst: 16 apr 2015 17:30
door Bliepb
Verzendkosten zijn betaald bij de afgelopen bestelling. Had er duidelijk bij gezet dat ik het uit hygiëne oogpunt begrijp. Echter als je aangeeft dat de maat niet past lijkt mij normaal om dan na te denken. Een maat L bij de een die past mag je er mijn inziens vanuit gaan dat hij dan moet passen ook bij een ander merk. Echter dit is een veel kleinere maat L. Ik bel ze natuurlijk niet voor Jan ***. Ach nogmaals dit was voor mij de laatste keer bij DDO. Blijkbaar zie ik t helemaal verkeerd.

Re: Dutch Designers Outlet

Geplaatst: 17 apr 2015 10:27
door wjpnl
Bliepb schreef:Een maat L bij de een die past mag je er mijn inziens vanuit gaan dat hij dan moet passen ook bij een ander merk.
Wow! Heb jij voor het eerst zelf kleren gekocht of zo ? Ik heb het vrijwel nooit, dat ik zomaar uit kan gaan van een maat... Bij vrijwel ieder merk 'valt de maat anders', zoals ze zo mooi in de winkel zeggen. Ook een belangrijke reden, dat ik zelf nooit kleding online koop.