Pagina 1 van 1

vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 16 apr 2015 12:27
door angelsinthesky
Dit is de korte versie nadat ik al vele email en telefoon contacten heb gehad en juridische informatie heb verkregen.
Ik heb telefonisch al meer dan 100 minuten contact gehad en al meer dan 60 emails gestuurd.

2 weken geleden heb ik via de website van Vriezerstore.nl wat onderdeel is van coolblue.nl een vrieskast besteld, deze
zou tot maximaal 4 hoog gratis geleverd worden op de plek die de klant wilt, en netjes worden neergezet en aangesloten.

Tijdens de bestelling kon je een dag kiezen waar op je hem wilt laten bezorgen, ik koos voor 02-04-2015, ik werd gebeld
door Exchangelogistics.nl die hem in opdracht van CoolBlue zou leveren, hun vertelden mij de tijd ongeveer van levering
tussen 11:00 en 16:00. De dag van leveren werd hij optijd geleverd, echter hadden de bezorgers hem in de vrachtwagen al
uit de doos gehaald, en kwamen binnen melden dat er schade aan was, en of ik hem nog wel wil, hun wilden graag dat ik
het zag dus liep ik mee, de deurhendel was helemaal verbogen in de rand van de deur gedrukt, natuurlijk weiger ik hem.

Hun gingen meteen een nieuwe bestellen, ik ging ervan uit dat ik wel gebeld zou worden welke dag mij uitkwam, dit
gebeurde dit keer niet, via een email kwam ik er in de avond erachter dat ze de volgende dag kwamen, ik moest naar de
garage met de auto en kon er niet bij zijn bij aflevering, mijn vriendin zou de deur wel open doen.

Toen ik thuis kwam van de garage waren ze net weg, mijn vriendin stond boos en verdrietig te wachten op mij en zij
dat ze moest tekenen voordat hij naar boven werd gebracht voor alle schade die kan ontstaan, dit mag niet van het
burgelijk wetboek 6.Er mag geen beding worden opgenomen dat jij of een derde geheel of voor een deel bevrijd van een
wettelijke verplichting tot schadevergoeding (art. 6:237 sub f). Kortom ze laten je iets tekenen wat wettelijk niet mag.
Dit is dus niet rechtsgeldig.
Mijn vriendin vertelde dat een van de 2 mannen een jonge medewerker zonder ervaring was, dat vertelde zijn collega,
en ze hadden geen traploper steekwagen gebruikt voor de trap, en de verpakking in de vrachtwagen er al afgehaald, ook
hadden ze geen karretjes om er onder te doen om onder de deur posten door te rollen, ik had het nagemeten en er was nog
ruim 9 cm ruimte over.

Iedere keer blijven ze ontkennen dat er schade door hun is gemaakt, ook na het sturen van ruim 50 fotos met schades,
uiteindelijk komen ze met een voorstel schade vergoeding voor in huis 100 euro, de werkelijke schade is minimaal 435 euro.
En een compensatie voor de vele beschadigingen aan de koelkast 100 euro, terwijl mijn voorstel 200 euro was.
De vrieskast was 688 euro in de actie, dezelfde actie hadden meer dan 5 andere bedrijven ook. Ik koos voor CoolBlue
omdat ik er een keer eerder wat had gekocht zonder problemen.

Ik heb ze nu laten weten dat ik voor alle schades in huis binnen 14 dagen het bedrag op de rekening wil hebben.
En dat de vrieskast binnen 3 dagen dient te worden opgehaald en terug betaald volledig. En dat ik anders verdere
stappen onderneem.


Ze maken reclame met alles voor een lach, mij maakten ze aan het huilen met hun onbeschofte emails en gedrag, en ze doen
er alles aan om niks te betalen, en als dat niet lukt proberen ze je af te kopen met een klein bedrag, echter nu ik weet
dat ze toch volledig aansprakelijk zijn, kunnen ze lijkt mij niks anders dan de schades betalen waarvoor ze aansprakelijk
zijn. Echter zullen ze wel weer iets proberen om niet te betalen, daarom heb ik ook vriezerstore.nl en Exhchangelogistics.nl
nogmaals aansprakelijkgesteld, ze regelen onderling maar wie wat betaald als ik de schades maar vergoed krijg.

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 12:36
door Barre Barry
En de reden van je verhaal is........

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 12:42
door sjohie
angelsinthesky schreef:Dit is de korte versie nadat ik al vele email en telefoon contacten heb gehad en juridische informatie heb verkregen.
Ik heb telefonisch al meer dan 100 minuten contact gehad en al meer dan 60 emails gestuurd.

2 weken geleden heb ik via de website van Vriezerstore.nl wat onderdeel is van coolblue.nl een vrieskast besteld, deze
zou tot maximaal 4 hoog gratis geleverd worden op de plek die de klant wilt, en netjes worden neergezet en aangesloten.

Tijdens de bestelling kon je een dag kiezen waar op je hem wilt laten bezorgen, ik koos voor 02-04-2015, ik werd gebeld
door Exchangelogistics.nl die hem in opdracht van CoolBlue zou leveren, hun vertelden mij de tijd ongeveer van levering
tussen 11:00 en 16:00. De dag van leveren werd hij optijd geleverd, echter hadden de bezorgers hem in de vrachtwagen al
uit de doos gehaald, en kwamen binnen melden dat er schade aan was, en of ik hem nog wel wil, hun wilden graag dat ik
het zag dus liep ik mee, de deurhendel was helemaal verbogen in de rand van de deur gedrukt, natuurlijk weiger ik hem.

Hun gingen meteen een nieuwe bestellen, ik ging ervan uit dat ik wel gebeld zou worden welke dag mij uitkwam, dit
gebeurde dit keer niet, via een email kwam ik er in de avond erachter dat ze de volgende dag kwamen, ik moest naar de
garage met de auto en kon er niet bij zijn bij aflevering, mijn vriendin zou de deur wel open doen.

Toen ik thuis kwam van de garage waren ze net weg, mijn vriendin stond boos en verdrietig te wachten op mij en zij
dat ze moest tekenen voordat hij naar boven werd gebracht voor alle schade die kan ontstaan, dit mag niet van het
burgelijk wetboek 6.Er mag geen beding worden opgenomen dat jij of een derde geheel of voor een deel bevrijd van een
wettelijke verplichting tot schadevergoeding (art. 6:237 sub f). Kortom ze laten je iets tekenen wat wettelijk niet mag.
Dit is dus niet rechtsgeldig.
Mijn vriendin vertelde dat een van de 2 mannen een jonge medewerker zonder ervaring was, dat vertelde zijn collega,
en ze hadden geen traploper steekwagen gebruikt voor de trap, en de verpakking in de vrachtwagen er al afgehaald, ook
hadden ze geen karretjes om er onder te doen om onder de deur posten door te rollen, ik had het nagemeten en er was nog
ruim 9 cm ruimte over.

Iedere keer blijven ze ontkennen dat er schade door hun is gemaakt, ook na het sturen van ruim 50 fotos met schades,
uiteindelijk komen ze met een voorstel schade vergoeding voor in huis 100 euro, de werkelijke schade is minimaal 435 euro.
En een compensatie voor de vele beschadigingen aan de koelkast 100 euro, terwijl mijn voorstel 200 euro was.
De vrieskast was 688 euro in de actie, dezelfde actie hadden meer dan 5 andere bedrijven ook. Ik koos voor CoolBlue
omdat ik er een keer eerder wat had gekocht zonder problemen.

Ik heb ze nu laten weten dat ik voor alle schades in huis binnen 14 dagen het bedrag op de rekening wil hebben.
En dat de vrieskast binnen 3 dagen dient te worden opgehaald en terug betaald volledig. En dat ik anders verdere
stappen onderneem.


Ze maken reclame met alles voor een lach, mij maakten ze aan het huilen met hun onbeschofte emails en gedrag, en ze doen
er alles aan om niks te betalen, en als dat niet lukt proberen ze je af te kopen met een klein bedrag, echter nu ik weet
dat ze toch volledig aansprakelijk zijn, kunnen ze lijkt mij niks anders dan de schades betalen waarvoor ze aansprakelijk
zijn. Echter zullen ze wel weer iets proberen om niet te betalen, daarom heb ik ook vriezerstore.nl en Exhchangelogistics.nl
nogmaals aansprakelijkgesteld, ze regelen onderling maar wie wat betaald als ik de schades maar vergoed krijg.
Eeuh, begrijp ik het goed als ik zeg dat bij de 2 aflevering er wéér schade is ontstaan?

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 14:59
door Moneyman
't is inderdáád de korte versie - zo kort dat er essentiële informatie ontbreekt :D

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 15:21
door prem
Ik zou zeggen , laat ons weten hoe het afloopt.

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 17:07
door Bob Schurkjens

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 19 apr 2015 22:34
door mika21
Cool Blue levert niet maar Exchange Logistics in opdracht van. Kan je ook direct bij EL claimen?

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 21 apr 2015 10:15
door Moneyman
Nee, want je hebt een overeenkomst met Coolblue. Als Coolblue vindt dat EL aansprakelijk is, moeten zij op hun beurt bij EL aankloppen. Als consument heb je niets met EL van doen.

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 27 mei 2015 12:24
door Desiree.Pluimers
Kun je aantonen dat de schade al was? Heb je bijvoorbeeld getuigen?

Re: vrieskast en Huisbeschadigd door bezorgdienst coolblue

Geplaatst: 28 mei 2015 13:39
door Barre Barry
Desiree.Pluimers schreef:Kun je aantonen dat de schade al was? Heb je bijvoorbeeld getuigen?
Ja, dan sta je vast sterk als je aantoont dat de schade er al was. :roll: