KPN Mobile tariefwijzigingen
Geplaatst: 29 mar 2004 17:25
Tariefwijzigingen KPN Mobile
15 maart j.l. heeft KPN Mobile de prijzen en kosten van het bellen met een flexibel economy abonnement aangepast. Deze info verkreeg ik per sms met een verwijzing naar hun website. Ze hebben het daltarief en piektarief veranderd in één tarief voor 24uur/7 dagen per week. Dat betekent voor mij, een daltarief beller, een verhoging in de kosten van bijna 100% . Voorheen waren de kosten EUR 0,15 cent per minuut, nu zijn ze door deze tariefwijziging EUR 0,30 per minuut. Aangezien ik mijn mobiele telefoon ook als huistelefoon gebruikte heb ik hierom besloten om over te stappen naar een vaste lijn en wil ik mijn mobiel omzetten in een prepay, want die ga ik minder gebruiken. Maar dit laatste blijkt nog al wat moeilijkheden op te leveren bij KPN.
Na aanleding van het sms ben ik naar de Primafoon winkelen gegaan, waar ze contact hebben opgenomen met het hoofdkantoor in Groningen. Daar werd me verteld dat als mijn kosten dermate stijgen ik natuurlijk mag omwisselen naar Prepay. Ik moet alleen maar een brief met een kopie van de nota opsturen. Dus ik netjes een brief geschreven daarin uitgelegd wat het gevolg was van de tariefwijziging. Na twee keer gebeld te hebben met de klantenservice en dan tot twee keer te hebben gehoord dat de afdeling onderbezet was door ziekte, waardoor ze een achterstand hadden van circa 15 werkdagen, kreeg ik eindelijk naar 3 weken mijn migratiepapieren. Tevens werd mij verzekerde tijdens deze gesprekken dat de migratie mogelijk was omdat de kosten dermate veranderde voor mij. De migratiepapieren direct netjes ingevuld en opgestuurd. Binnen 3 werkdagen had ik al antwoord (van een afdeling die onderbemand is): een standaard brief waarin staat dat mijn verzoek is afgewezen omdat ik nog een contract heb tot 7 juni 2005. Natuurlijk weer direct klantenservice opgebeld van waarom 3 mensen mijn garanderen dat ik het kan omzetten maar dat ik uiteindelijk nee op mijn verzoek krijg. Mijn klacht over de afwijzing wordt bij de klachtenafhandeling neergelegd en het zal zeker 5 werkdagen duren voordat ik antwoord kan verwachten. En nee de vrouw van de klantenservice kan mij niet tot dienst zijn want daarvoor moet u bij de andere afdeling zijn waarna ik niet doorverbonden kan worden. Dus ik word weer van kastje naar de muur gestuurd en moet nu maar weer wachten op het antwoord van KPN Mobile.
Het komt er dus op neer dat KPN Mobile zijn tarieven onbeperkt mag verhogen ook al gaan zijn klanten er het dubbele voor betalen
KPN Mobile zo weinig mogelijk geruchtbaarheid geven aan hun tariefwijzingen, en wil je hierdoor van abonnementsvorm veranderen net zolang over een antwoord doen totdat de klant het zat wordt en het maar laat zitten.
Ik begrijp dat ik aan een contract vast zit, dat is mijn plicht, maar ik vraag met af wat mijn rechten/plichten zijn als klant bij dit soort tariefwijzigingen. Want persoonlijk vind ik een stijging van 100% wel erg veel.
Zou iemand mij advies kunnen geven hoe dit op te lossen
Bedankt Lisette Verwoerd
15 maart j.l. heeft KPN Mobile de prijzen en kosten van het bellen met een flexibel economy abonnement aangepast. Deze info verkreeg ik per sms met een verwijzing naar hun website. Ze hebben het daltarief en piektarief veranderd in één tarief voor 24uur/7 dagen per week. Dat betekent voor mij, een daltarief beller, een verhoging in de kosten van bijna 100% . Voorheen waren de kosten EUR 0,15 cent per minuut, nu zijn ze door deze tariefwijziging EUR 0,30 per minuut. Aangezien ik mijn mobiele telefoon ook als huistelefoon gebruikte heb ik hierom besloten om over te stappen naar een vaste lijn en wil ik mijn mobiel omzetten in een prepay, want die ga ik minder gebruiken. Maar dit laatste blijkt nog al wat moeilijkheden op te leveren bij KPN.
Na aanleding van het sms ben ik naar de Primafoon winkelen gegaan, waar ze contact hebben opgenomen met het hoofdkantoor in Groningen. Daar werd me verteld dat als mijn kosten dermate stijgen ik natuurlijk mag omwisselen naar Prepay. Ik moet alleen maar een brief met een kopie van de nota opsturen. Dus ik netjes een brief geschreven daarin uitgelegd wat het gevolg was van de tariefwijziging. Na twee keer gebeld te hebben met de klantenservice en dan tot twee keer te hebben gehoord dat de afdeling onderbezet was door ziekte, waardoor ze een achterstand hadden van circa 15 werkdagen, kreeg ik eindelijk naar 3 weken mijn migratiepapieren. Tevens werd mij verzekerde tijdens deze gesprekken dat de migratie mogelijk was omdat de kosten dermate veranderde voor mij. De migratiepapieren direct netjes ingevuld en opgestuurd. Binnen 3 werkdagen had ik al antwoord (van een afdeling die onderbemand is): een standaard brief waarin staat dat mijn verzoek is afgewezen omdat ik nog een contract heb tot 7 juni 2005. Natuurlijk weer direct klantenservice opgebeld van waarom 3 mensen mijn garanderen dat ik het kan omzetten maar dat ik uiteindelijk nee op mijn verzoek krijg. Mijn klacht over de afwijzing wordt bij de klachtenafhandeling neergelegd en het zal zeker 5 werkdagen duren voordat ik antwoord kan verwachten. En nee de vrouw van de klantenservice kan mij niet tot dienst zijn want daarvoor moet u bij de andere afdeling zijn waarna ik niet doorverbonden kan worden. Dus ik word weer van kastje naar de muur gestuurd en moet nu maar weer wachten op het antwoord van KPN Mobile.
Het komt er dus op neer dat KPN Mobile zijn tarieven onbeperkt mag verhogen ook al gaan zijn klanten er het dubbele voor betalen
KPN Mobile zo weinig mogelijk geruchtbaarheid geven aan hun tariefwijzingen, en wil je hierdoor van abonnementsvorm veranderen net zolang over een antwoord doen totdat de klant het zat wordt en het maar laat zitten.
Ik begrijp dat ik aan een contract vast zit, dat is mijn plicht, maar ik vraag met af wat mijn rechten/plichten zijn als klant bij dit soort tariefwijzigingen. Want persoonlijk vind ik een stijging van 100% wel erg veel.
Zou iemand mij advies kunnen geven hoe dit op te lossen
Bedankt Lisette Verwoerd