ANWB aansprakelijk stellen
Geplaatst: 18 apr 2015 22:37
We zijn in Duitsland gestrand met de auto (Renault Laguna uit 2004). Probleem bleek de versnellingsbak te zijn. Contact gehad met de ANWB die hebben een sleepwagen gestuurd, we zijn zelf ook meegereden en hebben daar nog in de auto zitten wachten op het vervangend vervoer, omdat het koud was hebben we de auto laten lopen en de verwarming aangezet. Daarna zijn wij vertrokken met het vervangend vervoer en een week later werd de auto naar Nederland getransporteerd.
Bij aankomst deelde de sleepwagenchauffeur mee dat de auto niet van het stuurslot af kon. bij nader inzien bleek de sleutelkaart niet meer te werken. Dus hebben we contact opgenomen met de ANWB, omdat we de auto met draaiende motor (dus werkende sleutelkaart) hebben achtergelaten. Er werd ons in eerste instantie vergoeding van een nieuwe sleutelkaart toegezegd en later werd dit weer ingetrokken, omdat het geen transportschade zou zijn en het zou bij Renaults wel eens voorkomen.
Ondertussen hebben we al een nieuwe kaart gekocht twv €190,- en de auto zelf naar de Renault dealer laten brengen met een sleepwagen om de nieuwe kaart in te lezen. Daarna bleek niet alleen de sleutelkaart, maar ook de kaartlezer kapot. (Een zelden gezien probleem bij Renaults, aldus de dealer) een nieuwe kaartlezer kost weer €371,- .
De ANWB geeft nu aan dat we zelf bewijs moeten vinden dat de sleutelkaart werkend is achtergelaten in Duitsland. Daarop zijn we teruggegaan naar het sleepbedrijf in Duitsland, maar die willen ons geen informatie verstrekken omdat ze partner zijn van de ANWB en er niet tussen willen gaan zitten.
Ondertussen zijn we dus €561,- verder, en is er nog niks aan het oorspronkelijke probleem gedaan.
Wat kunnen we nu nog doen?
(Volgens een vertrouwelijk gesprek met een andere ANWB monteur is het probleem ontstaan door te ruw met de sleutelkaart omgaan en vervolgens te lang op contact te laten staan.)
Bij aankomst deelde de sleepwagenchauffeur mee dat de auto niet van het stuurslot af kon. bij nader inzien bleek de sleutelkaart niet meer te werken. Dus hebben we contact opgenomen met de ANWB, omdat we de auto met draaiende motor (dus werkende sleutelkaart) hebben achtergelaten. Er werd ons in eerste instantie vergoeding van een nieuwe sleutelkaart toegezegd en later werd dit weer ingetrokken, omdat het geen transportschade zou zijn en het zou bij Renaults wel eens voorkomen.
Ondertussen hebben we al een nieuwe kaart gekocht twv €190,- en de auto zelf naar de Renault dealer laten brengen met een sleepwagen om de nieuwe kaart in te lezen. Daarna bleek niet alleen de sleutelkaart, maar ook de kaartlezer kapot. (Een zelden gezien probleem bij Renaults, aldus de dealer) een nieuwe kaartlezer kost weer €371,- .
De ANWB geeft nu aan dat we zelf bewijs moeten vinden dat de sleutelkaart werkend is achtergelaten in Duitsland. Daarop zijn we teruggegaan naar het sleepbedrijf in Duitsland, maar die willen ons geen informatie verstrekken omdat ze partner zijn van de ANWB en er niet tussen willen gaan zitten.
Ondertussen zijn we dus €561,- verder, en is er nog niks aan het oorspronkelijke probleem gedaan.
Wat kunnen we nu nog doen?
(Volgens een vertrouwelijk gesprek met een andere ANWB monteur is het probleem ontstaan door te ruw met de sleutelkaart omgaan en vervolgens te lang op contact te laten staan.)