LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclame bij internetbankieren

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Telebanker

reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Telebanker »

Sinds kort wordt je zelfs tijdens het internetbankieren bij mijnpostbank.nl lastig gevallen met reclame. Het begint met een bannertje, maar voor je het in de gaten hebt staat over een tijdje de hele pagina er vol mee. Dus Postbank, a.u.b. geen hinderlijke banners en/of pop-ups tijdens het regelen van mijn bankzaken.

Het antwoord van de Postbank op mijn protest is heel "verhelderend":
De reclame/banners op de site verschijnen vanwege een samenwerkingsverband tussen Postbank en de desbetreffende bedrijven.
:?

"Gelukkig" sturen ze mijn protest door naar de "desbetreffende afdeling".

Eerst moest je voor girotel betalen en nu mijnpostbank.nl gratis is moet kennelijk de reclame de kosten gaan dekken.

Postbank

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Postbank »

Wat denkt u dat het onderhouden van deze service al kost.
Tevens moet er bandbreedte ingekocht worden en niet te vergeten alle porto kosten voor het versturen van TAN lijsten, inlogegevens etc. En uiteraard het personeel dat die dienst onderhoud moet ook betaald worden. U Werkt toch ook niet voor niets?

Gast

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom is het papieren betalingsverkeer dan wel gratis?

Telebanker

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Telebanker »

En waarom gingen we ook al weer internetbankieren? Ik dacht omdat het oude betalingsverkeer zo duur was en internetbankieren veel minder kost dan het met een envelopje insturen en met de hand verwerken van onze betalingsopdrachtjes en de klant nu zelf het werk doet wat de Postbank eerder deed?
Dat de Postbank voor zijn eigen produkten reclame maakt is begrijpelijk, maar dan a.u.b. wel gepast en niet voor bedrijven die voor de klant niets met bankieren te maken hebben, b.v. een internetprovider.

Roenie

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Roenie »

Wat denkt u dat het onderhouden van deze service al kost.
Tevens moet er bandbreedte ingekocht worden en niet te vergeten alle porto kosten voor het versturen van TAN lijsten, inlogegevens etc. En uiteraard het personeel dat die dienst onderhoud moet ook betaald worden. U Werkt toch ook niet voor niets?
Natuurlijk kost dit geld. Net als het conventionele bankieren geld kost. De kosten zijn echter door de automatisering wel gedaald. De winst uit verzekeringen , hypotheken, etc. kan mooi die kosten dekken. Desnoods vraag je abonnementsgeld. Maar banners....

boncœur

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door boncœur »

Internetbankieren via Mijn Postbank.nl werkt perfect en is gratis.
Laat het gratis blijven!
Liever een bannertje dan abonnementsgeld.
We gaan toch ook niet naar afschaffing van tv-commercials en opnieuw invoering van heffing van luister- en kijkgeld!

Gast

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Gast »

Als de ABN-AMRO het zonder reclame kan doen, waarom de Postbank dan niet?

Je neemt de banken een hoop werk uit handen door zelf acceptgiro's te betalen e.d. dus dat argument over dat Internetbankieren de banken veel geld zou kosten, is echt complete onzin. Waarom denk je dat er bij de ABN-AMRO bijvoorbeeld zoveel kantoren zijn gesloten? Ze verplichten je zowat min of meer om te gaan Internetbankieren, omdat je nergens meer je acceptgiro's kunt inleveren.... :)

richard12
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2004 02:07

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door richard12 »

Ik gebruik standaard Google als zoekmachine en daar zit een pop-up blokkeerder op. Je hebt dan geen last meer van dit soort advertenties.

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door falco »

Google bij internetbankieren. Dat is een heel goed iedee! :roll:

Gast

Re: reclame bij internetbankieren

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom denk je dat er bij de ABN-AMRO bijvoorbeeld zoveel kantoren zijn gesloten? Ze verplichten je zowat min of meer om te gaan Internetbankieren, omdat je nergens meer je acceptgiro's kunt inleveren....
Ik stuur ze altijd in een envelop op, daar hoeft geen postzegel op en je hoeft niet verder te lopen dan de brievenbus. Niks mis mee toch?

Gesloten