Pagina 1 van 1

Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 16:55
door joeriz9
Hallo,

Bestaat er zoiets als overmacht voor de klant die de dienst afneemt? Hierover kan ik weinig vinden.
Ik zit nu sinds februari bij Fiber (Gedwongen overstap omdat Ziggo uit het gebied weg moest)
Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber..

Nu zit ik met het probleem dat het op het moment niet goed met me gaat, En ik op aandringen van mijn Psychiater terug naar een woonvorm ga. Het probleem is dat deze Woonvorm 60 kilometer verderop zit waar Fiber zijn diensten niet levert, En Fiber zegt doodleuk dat ik dan maar tot het einde van de contractperiode door moet betalen.

Klopt dit? Of bestaat er zoiets als overmacht voor de klant? Ik blijf mezelf niet kwellen door geen hulp te accepteren omdat ik hier moet blijven voor fiber toch? :')

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 16:58
door Moneyman
Nee, dergelijke omstandigheden (hoe triest ook) komen voor uw eigen rekening. U zult het contract uit moeten dienen. Sterkte en beterschap!

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:01
door joeriz9
Bedankt voor het snelle antwoord :) Ik begrijp ook wel dat het voor eigen rekening komt, ik vroeg me alleen af of zoiets mogelijk bestond. Helaas niet dus.. niks aan te doen..

Nu is mijn vraag wel, Moet ik het gedwongen afkopen? Want in mijn huurhuisje komt dan overduidelijk iemand anders te wonen, en bijna 500 euro wordt lastig ophoesten in 1 keer

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:04
door 89PB
Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:09
door joeriz9
89PB schreef:Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.
Het is op aandringen van Psychiater, geen gedwongen opname, Het blijft mijn eigen keuze.
Alleen weet ik zelf ook wel dat het op het moment voor mezelf wel beter is, en voor mijn eigen gezondheid.

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:12
door 89PB
Ik bedoel de nieuwe huurders die dan in jouw huidige woning komen.

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:14
door moederslink
Zelf zou ik alles netjes opzeggen en na verloop van tijd weer met een schone lei beginnen. En ik zou toch nog ,via de mail, proberen bij Fiber enige coulance te bemachtigen bij een afkoop, na uw uitleg.
Of anders is er wellicht een betaalafspraak te regelen?
Doe wat u moet doen voor uw gezondheid en straks weer een nieuwe start! Heel veel sterkte!

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:17
door 89PB
Fiber heeft een contractovername formulier.

https://www.google.se/search?q=contract ... sQGnkYCQBA

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:37
door k2p
joeriz9 schreef:Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber.
Kun je dit nader toelichten?

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 21 apr 2015 17:50
door moederslink
@89PB ,nou mooi, dat kan dan ook natuurlijk, wel zo handig (als het systeem meewerkt en TS hopelijk toch geen extra kosten erbovenop krijgt)

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 23 apr 2015 15:00
door wjpnl
Ik heb het zelf gehad met een verhuizing buiten dekkingsgebied... en in zo'n geval kan het contract beƫindigd worden mits er redelijkerwijs verwacht kan worden, dat je op het moment van het aangaan van het contract nog niets wist van een mogelijke verhuizing. In mijn geval (echtscheiding) deed de Internetprovider er in eerste instantie moeilijk over, omdat hij meende 'dat je een echtscheiding aan zag komen'... Maar aangekaart bij de geschillencommissie (met een onmogelijk lange naam) werd ik toch in mijn gelijk gesteld.

Dus bepaal zelf maar, of deze situatie op jou van toepassing is. Of het wel of niet gedwongen verhuizen is, is niet van belang, het enige wat van belang is, is of je op het moment van het aangaan van het contract wel of niet wist, dat je binnen het jaar zou verhuizen. De geschillencommissie besloot in mijn geval, dat de bewijslast bij de internetprovider lag... en deze (vanzelfsprekend) onvoldoende aan kon tonen, dat ik wist dat ik zou gaan verhuizen.

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 24 apr 2015 17:01
door Moneyman
Ik vraag me dan wel af: houd je de huidige woning aan, of verhuis je echt?

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 24 apr 2015 17:06
door alfatrion
joeriz9 schreef:Bestaat er zoiets als overmacht voor de klant die de dienst afneemt?
Ja, maar waar jij op doelt is geen overmacht. Wanneer je tekortschiet in de nakoming (levering dienst, betalen) en daaraan geen schuld hebt en dit ook niet voor jouw rekening komt dan kun je beroepen op overmacht. In dat geval ben je geen schadevergoeding verschuldigd. Dus als je in het ziekenhuis belang en daardoor niet op tijd kunt betalen.
joeriz9 schreef:Ik zit nu sinds februari bij Fiber (Gedwongen overstap omdat Ziggo uit het gebied weg moest)
Hierdoor is het jaarcontract natuurlijk automatisch verlengt bij Fiber..
Heeft niemand het de abonnementen en dergelijke overgenomen?
Dus als je niets deed dan had je geen TV?

Re: Overmacht voor de Klant?

Geplaatst: 24 apr 2015 18:29
door VioletPrue
joeriz9 schreef:
89PB schreef:Die kunnen dat contract dan toch overnemen, als ze willen.
Het is op aandringen van Psychiater, geen gedwongen opname, Het blijft mijn eigen keuze.
Alleen weet ik zelf ook wel dat het op het moment voor mezelf wel beter is, en voor mijn eigen gezondheid.
Ik wilde je hier nog even heel veel sterkte mee wensen. Altijd moeilijk die keuze, dus ik heb er respect voor en wens je het allerbeste!