NS schakelt onterecht incassoburerau
Geplaatst: 29 mar 2004 21:14
Tot mijn verbazing kreeg ik vorige week een brief van een incassobureau dat ik 80,50 euro aan hun moest betalen. Volgens de administratie van NS heb ik na herrineringen en aanmaningen mijn voordeeluren kaart niet betaald.
Ik heb wel de vorrdelenurenkaart gehad, ik dacht dat het automatisch van mijn rekening zou gaan. Ik heb nooit een herinnering of een aanmaning van NS ontvangen aan mijn adres dat ik mijn verlenging moest betalen. Ik geef toe dat ik zelf in de maand februari de NS kon opbellen en vragen hoe het zat met betalen. Maar ik heb meerdere dingen aan mijn hoofd. Ik heb geprobeerd de klantenservice van NS te bellen (9 min en 30 sec gewacht), maar ik kreeg alleen een bandje "een moment aub"of zoiets. Heb toen de incassobureau opgebeld en ze geven me de schuld dat ik niet zelf op tijd contact had genomen met de NS over mijn kaart. Ik moet nu binnen 10 dagen onterecht een boete betalen. Ik woon hier 7 jaar in Nederland en ik heb nooit maar ook nooit een herinnering laat staan een aanmaning of incassobureau post gekeregen. Ik ben boos en verdrietig. Het enige wat ik kan doen is betalen en NS een brief schrijven en vragen hun administratie na te gaan. Ik weet niet hoe ik dit verder moet oplossen.
Ik heb wel de vorrdelenurenkaart gehad, ik dacht dat het automatisch van mijn rekening zou gaan. Ik heb nooit een herinnering of een aanmaning van NS ontvangen aan mijn adres dat ik mijn verlenging moest betalen. Ik geef toe dat ik zelf in de maand februari de NS kon opbellen en vragen hoe het zat met betalen. Maar ik heb meerdere dingen aan mijn hoofd. Ik heb geprobeerd de klantenservice van NS te bellen (9 min en 30 sec gewacht), maar ik kreeg alleen een bandje "een moment aub"of zoiets. Heb toen de incassobureau opgebeld en ze geven me de schuld dat ik niet zelf op tijd contact had genomen met de NS over mijn kaart. Ik moet nu binnen 10 dagen onterecht een boete betalen. Ik woon hier 7 jaar in Nederland en ik heb nooit maar ook nooit een herinnering laat staan een aanmaning of incassobureau post gekeregen. Ik ben boos en verdrietig. Het enige wat ik kan doen is betalen en NS een brief schrijven en vragen hun administratie na te gaan. Ik weet niet hoe ik dit verder moet oplossen.