Een kwartje van Kok, OK. Maar het verschil wat er nu al zit tussen een liter Euro 95 bij eenzelfde maatschappij, maar tussen 2 landen die nog geen 300 meter van elkaar af liggen gaat in mijn ogen veel te ver. En daar komt nog bij het feit dat betreffende maatschappij zelfs een NL-UK organisatie betreft met een rafinaderij in Nederland.
Om even aan te geven wat de actuele stand van zaken is m.b.t. 1 liter Euro 95:
Nederland: 1,225 Euro.
Luxemburg: 0,86 Euro.
Verschil per liter: 0,365 Euro (ofwel ruim 80 cent oud geld)
Op een tank van 50 liter dus: 18,25 EURO
Daarnaast niet te vergeten de overige lasten (BTW, BPM, Bijtelling lease, Wegenbelasting).
Dit is een erg interessant onderwerp om op Europees en misschien wel internationaal grondig te onderzoeken en de feiten eens voor iedereen zichtbaar te maken.
Ik ben een dergelijk onderzoek nog niet tegengekomen.
Misschien een leuk aspect voor Radar om eens te belichten met daarnaast de optie eens te onderzoeken om zelf benzinestations te gaan exploiteren vanuit bijvoorbeeld de ANWB gecontroleerd door de overheid. Of zijn de oliemaatschappijen daar toch net iets te machtig voor?;)
Wat kunnen we doen?
